سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

اعتراض به وضعیت ناهنجار حضور چینی ها در خرمشهر

سه شنبه 87 فروردین 13 ساعت 2:13 عصر
نوع پوشش و بی قانونی و رعایت نکردن حداقل حجاب توسط زنان چینی حاضر در منظقه آزاد اروند موجب انزجار خانواده شهدا و مردم خرمشهر و آبادان شده است.
در ایام نوروز زنان چینی حاضر در منطقه آزاد اروند علی رغم حضور ماموران، اقدام به پوشیدن لباس های نیمه عریان و برداشتن روسری های خود نمودند.
این در حالی است که یک مقام عالی رتبه گمرک خرمشهر در گفتگو با خبرنگار تابناک درباره فعالیت اقتصادی چینی ها، از قاچاق و عرضه غیر قانونی اجناس چینی در بازار چینی ها واقع در منطقه آزاد اروند خبر داد.
این مقام آگاه گفت: وارد کننگان اجناس چینی با نادیده گرفتن قانون «منع خرده فروشی» ؛ اقدام به فروش کالاهای ترانزیتی در بازار چینی ها نموده اند و ماموران منطقه آزاد اروند به جای مقابله با این تخلفات، اقدام به جمع آوری دوربین های گمرک در بازار چینی ها کردند.
وی با اشاره به اینکه برخی از میهمانان نوروزی نیز با توجه به خرده فروشی چینی ها به این بازار هجوم آورده اند و با پوشیدن پوشاک خریداری شده بر روی لباس های خویش اقدام به خارج نمودن اجناس خریداری شده از منطقه کردند.
2هفته پیش نیز استاندار خوزستان بر عدم خرده فروشی کالاهای وارداتی در بازار تاکید کرده بود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


رفراندوم جمهوری اسلامی؛از نگاه امام خمینی(ره)

دوشنبه 87 فروردین 12 ساعت 2:23 صبح
مردم ایران اسلامی اگرچه در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی را در سرلوحه شعارهای خود قرار داده و به این ترتیب با فریادهای خود اجماع قاطع خود را در مورد جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند اما جهت تثبیت ثمره مبارزات اسلامی خود در روزهای دهم و یازدهم فروردین 58 با حضور در پای صندوقهای رای به حکومت «جمهوری اسلامی» رای قاطعی دادند.
برگزاری رفراندوم سراسری برای تعیین ماهیت نظام حاکم بر کشوری که رهبر آن در اوج اقتدار است،در کمتر از دوماه پس از پیروزی انقلاب،در دنیا بی نظیر است.
امام خمینی (ره) در دوازدهم فروردین 1358 پس از تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیامی چنین اظهار داشتند :
«بسم الله الرحمن الرحیم
ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین صدق الله العلی العظیم
(خداوند تعالی وعده فرموده است که مستضعفین ارض را به امید و توفیق خودش به مستکبرین غلبه دهد و آنها را امام و پیشوا قرار دهد . وعده خداوند تعالی نزدیک است . )
... به دنیا اعلام می کنم که در تاریخ چنین رفراندومی سابقه ندارد ، که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کند . من از این همبستگی بی مانند که جز مشتی ماجرا جو و بی خبر از خدا همه و همه به ندای آسمانی « واعتصموا بحبل الله جمیعا » لبیک گفتند و با تقریبا اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند ، تقدیر می کنم .
مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهای طاقت فرسا ، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای در آوردید و با رای قاطع به جمهوری اسلامی ، حکومت دل الهی را اعلام نمودید . حکومتی که در آن جمع اقشارملت با یک چشم دیده می شوند و نور عدل الهی بر همه و همه به یک طور می تابد و باران رحمت قرآن ووسنت بر همه کس به یکسان می بارد ...
...صبحگاه 12 فروردین که روز نخستین حکومت الله است از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ما باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگهدارند ... ».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


انتشار لیست گناهان امروزی از سوی واتیکان

دوشنبه 87 فروردین 12 ساعت 2:20 صبح
واتیکان با به روز کردن لیست گناهان خود، آلودگی محیط زیست، قاچاق مواد مخدر و داروهای آسیب رساننده به ذهن و تحقیقات ژنتیک را در زمره گناهان مدرن و امروزی مطرح کرد.
به گزارش  از واتیکان سیتی، نابرابری اجتماعی هم یکی از نکات مورد توجه واتیکان در معرفی گناهان جدید بوده است.
در آخرین لیست واتیکان در این مورد که چگونه امروزه قوانین خداوند نقض می‌شود «جیانفرانکو گیروتی» رئیس بخش مجازاتهای تأدیبی واتیکان به روزنامه «اوزرواتوره» گفت که نقض قواعد اساسی ذات بشری از طریق تکثیرهای ژنتیکی، داروهای روانگردان و تبعیض میان ثروتمندان و فقیران از جمله گناهان جدید هستند.
وی افزود که گناهان در زمان گذشته بیشتر جنبه شخصی داشته‌اند اما امروزه حیطه گسترده‌تری یافته‌اند. سال گذشته نیز واتیکان 10 فرمان را برای رانندگان منتشر کرده بود تا باعث کاهش تصادفات جاده‌ای شود. 
پاپ بندیکت شانزدهم و پاپ قبلی پاپ ژان پل دوم بارها در مورد سرنوشت زمین با توجه به آلودگی آن اظهار نگرانی کرده بودند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دستهای خاتمی و احمدی نژاد و به اسم دموکراسی و...

یکشنبه 87 فروردین 11 ساعت 2:32 صبح
دستهای احمدی نژاد و خاتمی
سال 86 سال دستها بود. احمدی نژاد دست خانم معلم کلاس اول دبستانش را بوسید و این بار بجای برادران جان بر کف حزب اللهی، اصلاح طلبها فریاد وااسلاما سردادند
 وااسلامای اصلاح طلبان به حدی بلند بود که بسیاری گمان کردند اگر احمدی نژاد بجای بوسیدن دست یک پیرزن هفتادساله، مثلا با یک زن جوان دست می داد قطعا اصلاح طلبان خودشان را از سر غیرت آتش می زدند؛ اما اتفاق های بعدی نشان داد که بسیاری از این گمان ها باطل و قیاس مع الفارق است.
چندی بعد فیلمی بر روی اینترنت قرار گرفت که نشان می داد حجت الاسلام خاتمی در جریان یکی از سفرهایش با ایتالیا با زنی دست داده است. از ظاهر آن زن هم بر نمی آمد که سنش به معلم کلاس اول دبستان خاتمی قد بدهد و سوابق نشان می داد که تحصیلات بعدی سید محمد خاتمی هم در حوزه های علمی گذرانده شده و بعید می نمود که یک زن مسیحی ایتالیایی در آنجاها تدریس کرده باشد!
هیاهو اینبار از سوی اصولگرایان بلند شد و بعد از سکوتی سرد، با تکذیبیه ای آبکی از سوی شاخه اینترنتی خاتمی (محمدعلی ابطحی) مشخص شد که ماجرا می تواند صحت داشته باشد!

به اسم دموکراسی به کام آمریکا

در سال 86 به اسم دموکراسی کارهای عجیب و غریبی شد.
کیان تاجبخش، هاله اسفندیاری و رامین جهانبگلو، سه شخصیت آکادمیکِ ایرانی-آمریکایی که به جرم جاسوسی برای آمریکا و کمک به براندازی دستگیر شده بودند، در تلویزیون ظاهر شدند و در برنامه ای به اسم "به اسم دموکراسی" حرف زدند.
البته تا اینجای کار که چیز عجیب و غریبی نبود، بلکه در کمال شگفتی ویژه برنامه ای در کنار اعتراف های آنها در تلویزیون نمایش داده شد که نشان می داد؛ آمریکا برای پیشرفت دموکراسی و حقوق بشر در آسیا هزینه می کند و در مقابل رژیم های مستبدی مثل رژیم ازبکستان، از نهادهای مردمی و مدافع حقوق بشر دفاع می کند!
یکی دیگر از شیرین کاری های آن برنامه این بود که اینگونه تبلیغ می کرد که آمریکا آنقدر توانایی دارد که هر حکومتی را که جلویش بایستد به راحتی تغییر می دهد.

جالب اینکه در حرفهای آن سه متهم هم چیزی شبیه اعتراف دیده نمی شد و اصلا معلوم نبود که این برنامه چه هدفی دارد. البته بعضی از تحلیلگران سیاسی اینگونه حدس می زدند که بازجوها و مسئولان آن پرونده تحت تاثیر و تلقین های متهمان قرار گرفته اند و آن سه ناقلا مفت مفت از سیمای جمهوری اسلامی ایران برای رژیم حاکم بر آمریکا و سازمان سیا تیزر تبلیغاتی پخش کرده اند!
شاهکارِ قضیه اما آنجا بود که این سه تن که به اتهام سنگین "جاسوسی برای دشمن" دستگیر شده بودند و برای بازداشت آنها جمهوری اسلامی انواع فشارهای بین المللی و افکار عمومی را متحمل شده بود با قید وثیقه های سبک آزاد شدند و پس از اندکی از ایران خارج شدند. به طوری که چنین به نظر می رسید نه خانی آمده و نه خانی رفته!
پوتین آمد طراوت بر چمن داد...!

در ماه مهر امسال پوتین، رئیس جمهور ورزشکار و با مرام روسیه به ایران آمد. پیش از او این استالین بود که در مقام رئیس ابرقدرت شمالی در زمان جنگ دوم جهانی به ایران آمده بود.
آمدن استالین به ایران خیلی خیر و برکت داشت و تا مرز تجزیه ایران پیش رفت، اما پوتین که هر کاری می کند بازهم استالین بشو نیست. البته او بعدا برای جبران کم کاری اش به تمام قطعنامه های بین المللی بر علیه ایران رای مثبت داد.
رقابت با نیزه
انتخابات مجلس هشتم در بیست و چهارم اسفند برگزار شد.
پیش از برگزاری این انتخابات نهادهای اجرایی و نظارتی در راستای وظایف خود مشترکا عده ای از متقاضیان را رد صلاحیت کردند که در این زمینه نسبت به سالهای قبل پیشرفت های محسوسی به چشم می خورد. از جمله آنکه رسما اعلام شد دلیل رد صلاحیت برخی از نامزدها کمبود وقت کافی برای رسیدگی به صلاحیت آنها بوده است و قاعدتا از این به بعد، سرمشغولی و دلمشغولی نیروهای صلاحیت یابِ شورای نگهبان هم جزو جرائم متقاضیان محسوب می شود.
 در این انتخابات البته جناح های سیاسی هم پیشرفت کردند: اصلاح طلبان دو تکه شدند و به جای مبارزه انتخاباتی با حریف، به جان هم افتادند تا جائیکه بنابر اخبار تایید نشده، کروبی با دسته بیل به سمت خاتمی حمله برده و خاتمی هم در مقابل، طی یک اقدام جسورانه "استاده ام چو شمع خوانده" خوانده و گریه کرده است.
 از آن سو، در جبهه اصولگرایان هم برادران و خواهرانی که همگی ادعا می کردند شیفته خدمتند و نه تشنه قدرت، اتحاد و ائتلاف هایشان را شکستند و برای رسیدن به صندلی های سبز مجلس، چنان از سروکول هم بالا رفتند که فدراسیون کوهنوردی هم انگشت به دهان ماند!
در نهایت با تمام این اوصاف،در این انتخابات اصولگراها برنده شدند، هر چه باشد همیشه در پرش با نیزه بیشتر از پرش سه گام می توان پرید!

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ایرانی‌ها بدون مدیر بهتر کار می‌کنند

یکشنبه 87 فروردین 11 ساعت 2:25 صبح
بنا بر یافته‌های یک تحقیق در جامعه‌شناسی صنعتی  پرسنل صنعتی ایرانی، از بالاترین بهره‌وری در نیمه نخست فروردین ماه برخوردارند.
بنا بر این تحقیق که در تعدادی از صنایع با تولید مداوم و بدون تعطیلی مانند صنایع پتروشیمی انجام شده است، بالاترین دوره بهره‌وری سالانه در نیمه نخست فروردین ماه ـ که عملا بخش مدیریت و ستادی این واحدها تعطیل است ـ رخ می‌دهد و در این دوره، بیشترین تولید و کمترین نقص فنی و خرابی رخ می‌دهد.
در واحدهای مورد مطالعه، نیمه نخست فروردین ماه دارای بیشترین تولید در ایام سال و کمترین خرابی بوده است که مطالعات نشان می‌دهد مهمترین دلیل آن، عدم وجود مدیریت ارشد و پرسنل ستادی در کنار افزایش اعتماد به نفس و خودشکوفایی کارگران، سرپرستان و پرسنل فنی می‌باشد که به علت عدم وجود مدیران، بار مسئولیت عملا بر عهده این گروه گذاشته می‌شود.
یافته این مطالعه جامعه‌شناسی صنعتی نشان می‌دهد، کارگران، تکنسین‌ها و سرپرستان تولید ایرانی به دلیل ضریب هوشی بالا، اگر مورد اعتماد قرار گرفته و بار مسئولیت بر عهده آنها گذاشته شود، عملا بهره‌وری بهتری را نسبت به مدیران بر جا خواهند گذاشت.
در صورتی که یافته‌های این مطالعه با انجام تحقیقات تکمیلی به دیگر بخش‌های جامعه تعمیم یابد، می‌توان نسبت به یافتن راه‌حل بحران کارآمدی در اقتصاد ایران تصمیم گرفت.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در کانادا

چهارشنبه 87 فروردین 7 ساعت 3:56 عصر
مراسم جشن میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) ، با شرکت هموطنان مقیم کانادا ، در مراکز ایرانی اسلامی تورنتو برگزار شد.
در این مجالس که همزمان با ایام عید نوروز و سال نو برپا شده بود، برنامه های مختلف هنری و مداحی رسول اکرم(ص) به اجرا درآمد و ایرانیان، دید و بازدید نوروز را به صورت دسته جمعی انجام دادند.
به نوشته ایرانتو در مرکز امام علی (ع) حجت الاسلام دکتر مصباح موسوی ضمن ایراد سخنانی به همین مناسبت، به سوالات حاضرین پیرامون دیدگاه مکتب اسلام درباره نحوه مواجهه با شیوه های فرهنگی و اجتماعی موجود در غرب و انتخاب های صحیح جوانان در زندگی روزمره، پاسخ داد.

در این مراسم همچنین جوایز مسابقات قرآنی نونهال به آنان اهدا شد .
گزارش سایت ایرانتو همچنین حاکیست، جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) و سال نو ، روز یکشنبه در محل مهدیه تورنتو برگزار شد. در این مراسم که 4 ساعت به طول انجامید، برنامه های متنوع هنری و مسابقات حضوری اجرا شد و از شرکت کنندگان بوسیله انواع خوراکی و شام پذیرایی به عمل آمد.
در بخشی از این مراسم حجت الاسلام حسینی نسب ، با تشریح جایگاه شایسته عید نوروز در مکتب اسلام، احادیثی را در همین زمینه از ائمه اطهار نقل کرد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بنزین آزاد تا 29 فروردین

جمعه 87 فروردین 2 ساعت 1:59 صبح
عرضه بنزین آزاد به نرخ 400 تومان در جایگاه های عرضه سوخت سراسر ایران آغاز شد. 
بنزین آزاد مازاد بر سهمیه به مدت یک ماه ( تا 29 فروردین 87) فقط به خودروهای سواری شخصی تعلق می گیرد.
غلامحسین نوذری وزیر نفت روز دوشنبه در نشست خبری علت عرضه بنزین آزاد را رفاه حال هموطنان در سفرهای نوروزی دانست و گفت:آسایش و رفاه حال هموطنان همواره جز دغدغه‌های اصلی دولت نهم بوده است، به همین علت پس از جلسات بسیار در دولت و همچنین کارگروه تبصره 13 تصمیم عرضه بنزین آزاد با نرخ 400 تومان اتخاذ شد.
وی، با اشاره به سهمیه‌ 120 لیتری بنزین فروردین ماه و همچنین سهمیه‌ 100 لیتری بنزین ویژه نوروز، تصریح کرد:با احتساب این دو سهمیه و همچنین اضافه کردن سهمیه بنزین اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده به میزان 240 لیتر، هموطنان می‌توانند برای سفرهای خود تا 2 هزار و 200 کیلومتر برنامه‌ریزی کنند.
وزیر نفت ادامه داد: از سوی دیگر، چون احتمال می‌رفت که برخی از مردم کارت خود را گم کنند و یا به هر دلیلی نیاز به سهمیه بیشتر داشته باشند، بحث عرضه آزاد بنزین برای یک ماه، به ویژه در ایام نوروز، مطرح شد که در نهایت پس از مطرح شدن بررسی قیمت‌های متفاوت، تصمیم کارگروه برآن شد که بنزین آزاد به نرخ هر لیتر 400 تومان عرضه شود.
نوذری در باره نحوه عرضه بنزین آزاد در جایگاه ها به مردم، خاطر نشان کرد: به هر جایگاه یک کارت ویژه داده شده است که تنها در آن جایگاه اعتبار دارد و قابل استفاده است و با استفاده از آن کارت به مردم به عنوان مازاد نیاز، بنزین به نرخ هر لیتر 400 تومان عرضه می شود.
وی در باره تاثیر عرضه بنزین آزاد به قیمت هر لیتر 400 تومان در ایجاد تورم در جامعه گفت: از آنجا که این مهم تنها در یک ماه قابلیت اجرایی دارد و صرفا برای حل مشکل مردم در امور مسافرت آنان است، از این رو با کارهای کارشناسی انجام شده، هیچ آثار تورمی در جامعه در نتیجه اجرای این مهم امکان بروز نخواهد داشت.
وزیر نفت در پایان توصیه کرد: اصحاب رسانه تلاش کنند در زمینه اطلاع رسانی در زمینه عرضه بنزین آزاد، فضای آرامی را برای مردم که در تدارک سفر در ایام نوروز هستند، فراهم کنند چرا که دولت تمام تلاش خود را برای آسایش مردم در ایام نوروز به کار گرفته است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   11   12   13