سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

درباره انفجار دیشب شیراز

یکشنبه 87 فروردین 25 ساعت 4:37 عصر
یکی از بسیجیان و شاهدان عینی که پس از بروز انفجار دیشب شیراز در محل حادثه حضور یافته بود، از عملکرد ضعیف مأموران «ناجا» انتقاد کرد.
حمید هاشمی به خبرنگار تابناک گفت: سه تن از کشته‌ها در همان هنگام در حسینیه جان سپردند و هفت نفر دیگر پس از انتقال به بیمارستان از دنیا رفتند.
 
یادمان شهدا (معراج) 
وی گفت: ما به دلیل سفر قریب‌الوقوع رهبر انقلاب به شیراز، تمرین رژه داشتیم و در نزدیکی حسینیه شهدا مستقر بود و شاهد بودیم که نیروهای مردمی بسیج، نخستین نیرویی بود که در محل حادثه حاضر شد و رسیدگی به مجروحان را آغاز کرد. بسیاری از مسئولان و سرداران نظامی و امام جمعه شیراز نیز آمده بودند، متأسفانه برخورد برخی مأموران یگان ویژه چندان خوب نبود و به جای آن‌که مردم را با بلندگو از محل دور کنند، به روش‌های دیگری متوسل شدند.
وی گفت: حدود ساعت 2:30 بامداد، مردم و مأموران از محل حادثه قطعاتی از پیکر کشته‌ها و مجروحان را جمع‌آوری می‌کردند.
وی درباره علت حادثه گفت: مرکز انفجار تنها 30 سانتی‌متر گود شده است. البته ما در آن محل به غیر از بقایای لباس و کلاهخود، بقایایی از خمپاره 81 خنثی‌شده و ضامن نارنجک هم پیدا کردیم، اما روشن است که این موارد، توان انفجاری به این قدرت را ندارند، مگر آن‌که به آنها چاشنی اضافه شده باشد.
 
چادرها و کفش‌های به جا مانده بعد از انفجار
وی افزود: ادواتی که برای نمایشگاه دفاع مقدس به این حسینیه آورده شده بود، همه خنثی شده با مهر و مشخصات بود و آنها نمی‌توانند علت اصلی چنین انفجاری باشند.
گفتنی است، در این انفجار تاکنون دست‌کم 10 نفر کشته و حدود 180 نفر زخمی شده‌اند که احتمال افزایش تعداد کشته‌ها نیز می‌رود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


آیات شیطانی در آلمان تئاتر شد!

یکشنبه 87 فروردین 18 ساعت 11:0 عصر
تئاتری در آلمان براساس کتاب موهن «آیات شیطانی» که توهین آشکار به مقدسات اسلام است، به روی صحنه رفت.
کتاب موهن «آیات شیطانی» نوشته‌ی «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد هندی‌الاصل است که به حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 65، کشتن او بر هر مسلمانی واجب است.
سلمان رشدی ملعون که با چهره‌های مختلف در خفا بسر می‌برد، با وجود دعوت گروه اجرایی برای دیدن این نمایش آن را نپذیرفته است.
پلیس آلمان اعلام کرد که تاکنون هیچ تهدید مستقیمی در رابطه‌ی این اجرا دریافت نکرده است.
کارگردان این تئاتر که آن را در «پورستس‌دام»(حاشیه شهر برلین) اجرا کرده است: اعلام کرده که آلمان باید خطر اجرای این تئاتر را در نظر داشته باشد!
گفتنی است در حکم امام خمینی (ره) آمده است: «به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مولف کتاب آیات شیطانی که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشران مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام هستند و از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعا آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرات نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است انشاالله . ضمنا اگر کسی دسترسی به مولف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد.»

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


پیام خداحافظی «شیعه‌نیوز»

یکشنبه 87 فروردین 18 ساعت 9:0 عصر

در حالی که نزدیک دو ماه از فیلترینگ سایت «شیعه‌نیوز» می‌گذرد، مدیر این سایت با یادداشتی خداحافظی این سایت از عالم رسانه‌ها را اعلام کرد.
در مطلب وی آمده است: «در روزهای پایانی سال و همزمان با انتخابات شورای اسلامی و تعطیلات که همه آماده استقبال از بهار طبیعت می‌شدیم، سایت خبری فارسی‌زبان شیعه به خزان نشست!
سایتی که توانست با دست خالی و بدون حمایت مالی هیچ سازمان و گروهی با عنایت خداوند به پربیننده‌ترین سایت خبری شیعه مبدل گردد. این سایت که با رویکرد اطلاع‌رسانی اخبار شیعیان به فعالیت می‌پرداخت، منبع و مصدری برای بسیاری از فضلای حوزه‌های علمیه، اهل منبر و جامعه فرهیخته از جمله شمار کثیری از سایت‌ها و وبلاگ‌های شیعی بود.
یکی از دغدغه‌های اصلی «شیعه‌نیوز» پرداختن به اصل ضروی وحدت کلمه شیعی، اسلامی بود آن هم با نگاهی تقریبی، به دور از حب و بغض‌هایی که موجب تضعیف این تفکر می‌گردد.
کمرنگ نشان دادن اختلافات سلیقه‌ای و بزرگ‌نمایی نقاط قوت بزرگان و علمای شیعه یکی دیگر از اهداف «شیعه‌نیوز» در این عرصه بود.
از دیگر اهداف «شیعه‌نیوز»، نشان دادن گوشه‌ای از چهره کریه و منافق‌گونه فرقه‌های ضاله‌ای چون وهابیت و بهاییت بود.
«شیعه‌نیوز» با احترام به قانون در روزهای آغازین طرح ساماندهی وزارت ارشاد در این طرح شرکت نمود و با ثبت خود سعی کرد این مسیر را از مجاری قانونی طی کند. زیرا اساس تفکر «شیعه‌نیوز»، احترام متقابل بود.
همینطور انتظار می‌رفت در صورتی که «شیعه‌نیوز» مرتکب تخلف یا تخلفاتی گردیده بود، آنانی که در ساماندهی ایمیل، تلفن و فکس ما را داشتند متذکر می‌شدند! یقینا هیچ یک از ما بدون اشتباه و معصوم نیستیم اگر چنین بود تاکنون هیچ تصمیم نادرستی در سطح مدیریتی کشور گرفته نمی‌شد!


این حرکت غیردوستانه بخش فیلترینگ که یکباره و بدون هیچ اطلاع و تذکری اقدام به فیلتر کردن «شیعه‌نیوز» نمودند موجب آزردگی مدیریت و کاربران «شیعه‌نیوز» گردید. سایت «شیعه‌نیوز» که با رعایت کامل مقررات و ضوابط کشور اقدام به اطلاع‌رسانی می‌نمود و به قضاوت سلیقه‌های مختلف از هیچ خط قرمزی عبور نکرده بود شایسته چنین رفتاری بود؟
مسئولان محترم حتی به خود زحمت ندادند که علت این اقدام خود را برای ما توضیح دهند؟ به راستی اصحاب رسانه‌های مستقل باید این چنین مورد بی حرمتی قرار گیرند؟ آیا وقت آن نرسیده است که در اجرای سیاست‌های فرهنگی تجدید نظری صورت پذیرد؟
ما هیچ اصراری بر ادامه این راه در چنین فضایی نداریم زیرا ظاهرا برخی عزیزان هنوز دوستان و دشمنان از هم تمیز نمی‌دهند. از دوستانی که در بهار طبیعت، خزان را به «شیعه‌نیوز» و دوستدارانش هدیه دادند تشکر می‌کنیم! امیدواریم با همتی که از آنان سراغ داریم، بتوانند سایتهای قوی و شایسته‌تری را در راه ترویج فرهنگ علوی و عاشورایی افتتاح و آنان را مدیریت نمایند.
اما باید دانست که چنین بی‌مهری‌هایی باعث می‌شود شخص یا اشخاصی که بخواهند در آینده دست به اینگونه فعالیت‌ها در فضای جمهوری اسلامی بزنند، مأیوس شوند و شاید خدای ناکرده آنان برای شروع یا ادامه حرکت فرهنگی خود فضایی غیر از فضای ایران اسلامی را انتخاب کنند که این یقینا مورد رضای خداوند، رسولش و اهل بیت عصمت و طهارت و مدیران متعهد و با غیرت نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود.
در پایان ضمن اعلام تعطیلی سایت خبری تحلیلی «شیعه‌نیوز» از تمامی دوستانی که در این مدت ما را مورد لطف و محبت خود قرار دادند، تشکر می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم آنانی را که در راه ترویج مکتب حقه و مظلوم تشیع تلاش می‌کنند را عزیز دارد.
با احترام
مسعود بحرینی
سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز»


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


سرباز مصدوم بازی سپاهان، جانباز شد

یکشنبه 87 فروردین 18 ساعت 8:0 عصر
رئیس جمهوری کشورمان در نامه ای به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور رسیدگی به درخواست مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در خصوص پیشنهاد صدور حکم جانبازی برای سرباز احمدی را صادر کرد.
پس از پیگیری های حبیب کاشانی به عنوان نماینده ویژه باشگاه پرسپولیس برای رسیدگی به وضعیت سرباز مصدوم بازی تیم های سپاهان و پرسپولیس، دکتر محمود احمدی نژاد با اعلام نظر مساعد خود درباره درخواست مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در نامه ای به دکتر دهقان رئیس بنیاد شهید، دستور رسیدگی به وضعیت سرباز احمدی را صادر کرد. در نامه دکتر محمود احمدی نژاد آمده است:
« آقای دهقان،
با توجه به اینکه در حال ماموریت بوده است با حداکثر مساعدت اقدام و اعلام نتیجه نمائید. پدر ایشان یک کارگر ساده است حداکثر کمک را برای معالجه و درمان و ارتزاق بنمائید ».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اظهارات دانش جعفری بار دیگر به شایعات دامن زد

یکشنبه 87 فروردین 18 ساعت 6:0 عصر
در حالی‌که سخنگوی دولت امروز در نخستین جلسه هفتگی خود با خبرنگاران، در سال جدید، موضوع تغییرات جدید در کابینه را تکذیب کرده و آن را دروغ سیزده خوانده‌بود، داوود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی شایعه تغییر خود از این سمت را نه تائید و نه تکذیب کرد اما گفت: «در مورد برخی از اعضای دولت نیز این شایعات مطرح بود و به واقعیت گرائید».
غلامحسین الهام، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که «صحبت‌هایی درباره‌ی برکناری وزرا مطرح شده و این خبر امروز نیز مورد استقبال رسانه‌ها قرار گرفته و آیا این‌که با توجه به اصل 136 قانون اساسی، دولت در این راستا محدودیتی دارد یا نه»؟، با بیان این‌که «من نیز از پوشش رسانه‌ای این خبر در آغاز کار دولت در سال جدید تعجب کردم» گفت: « گویی خاصیت تعطیلات طولانی‌مدت، پیدا کردن سوژه‌های داغ بعد از تعطیلات است. رسانه‌ها استراحت خوبی در این تعطیلات داشتند و بعد از سکوت طولانی، گویی دنبال سوژه‌ مناسب می‌گردند و گویی سناریوی 13 که تعطیل بود، در روز هفدهم منتشر شده است».
این در حالی‌است که ، وزیرامور اقتصادی و دارایی عصر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بیمه مرکزی ایران در ارتباط با اخبار مربوط به احتمال تغییر وی از این سمت، اظهار داشت: در هر صورت در دولت نهم همواره این نوع بحثها در قالب شایعات و یا بعضا شایعاتی که تبدیل به واقعیت می شود وجود داشته و در مورد من نیز چندین بار این بحث مطرح شده است. 
وی ادامه داد: «هم اکنون من مشغول خدمت هستم و فعالیت خود را نیز ادامه می دهم، البته در مورد برخی از اعضای دولت نیز این شایعات مطرح بود و به واقعیت گرائید».
دانش جعفری گفت: «من یک سیاست کاری خاص را از ابتدا در این زمینه دنبال می کردم و آن این است که هر روز که کارم خاتمه می یابد و دفترم را ترک می کنم فکر می کنم که آخرین روزی است که به کار آمده ام اما فردای آن روز نیز با این تصور که سالها می خواهم به کار ادامه دهم، کار خود را آغاز می کنم».
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: «آنچه مهم است امکان خدمت به کشور و نظام جمهوری اسلامی است و زمینه خدمت هر جا که باشد می تواند آن هدف را محقق کند».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


انصراف نمی‌‌دهند

یکشنبه 87 فروردین 18 ساعت 5:0 عصر

حضور کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات تهران بعد از اعلام نتایج دور اول انتخابات بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و تعطیلات نوروز نیز باعث شد که این ابهامات همچنان پابرجا باشد. 
کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان که بعد از شمارش آرای شهر تهران نسبت به روند شمارش آرا و عدم اعلام نتایج اولیه انتخابات اعتراض داشتند و به قول حسین مرعشی، رئیس ستاد ائتلاف شهر تهران که در روزهای پایانی سال 86 گفته بود که نتیجه شمارش آرا در انتخابات  تهران با ابهام مواجه است، باعث شده بود که گمانه‌زنی‌ها در خصوص عدم حضور اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات افزایش یابد. 
در همین خصوص رسانه‌های اصولگرای حامی دولت با فضاسازی‌ خبر از انصراف تعدادی از کاندیداهای ائتلاف اصلح‌طلبان در تهران دادند. 
وجود اینگونه فضاسازی‌ها از سوی رسانه‌های حامی دولت قبل از برگزاری مرحله دوم انتخابات با واکنش برخی از کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان مواجه شده است و آنها به صورت متحد اعلام کردند که قصد انصراف در دور دوم انتخابات را ندارند و به صورت جدی در صحنه انتخابات حضور خواهند داشت.
از شرکت در مرحله دوم انتخابات انصراف نمی‌دهیم
در همین زمینه مجید انصاری سر لیست ائتلاف اصلاح طلبان در تهران  اخبار مبنی بر انصراف کاندیداهای اصلاح‌طلب  که به دور دوم انتخابات مجلس هشتم راه یافته‌اند را رد کرد. 
وی افزود: «بنایی برای انصراف از دور دوم انتخابات مجلس هشتم نداریم».
هم‌چنین یکی دیگر از اعضای ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در این زمینه گفت: «قرار بر این است که تصمیم‌گیری نهایی درباره‌ چگونگی حضور در انتخابات، با 10 کاندیدای اصلاح‌طلبی که به دور دوم انتخابات مجلس هشتم راه یافته‌اند، باشد».
اصلاح طلبان با تمام قدرت در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنند 
محمد اشرفی اصفهانی دیگر کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران نیز گفت: «ده کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان بنای انصراف از انتخابات را ندارند و با تمام قدرت در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنند و امیدواریم مردم هم با حضور پرشور در انتخابات نمایندگان واقعی خودشان را به مجلس بفرستند».
فرزند آیت‌ا... اشرفی اصفهانی خاطرنشان کرد: «به صلاح کشور و نظام نیست که کاندیداهای اصلاح‌طلبان به صورت یکجانبه از صحنه انتخابات کنار بروند. اما امیدواریم که اتفاقی که در دور اول در شمارش آرا به وجود آمد در دور دوم اتفاق نیافتد و انتخابات بدون حرف و حدیث برگزار شود». 
هیچ چیز نسبت به دور اول عوض نشده است 

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


گرانی و تورم دلیل کاهش مشارکت در انتخابات

یکشنبه 87 فروردین 18 ساعت 4:0 عصر
نماینده ورامین گفت: «مشارکت مردم در انتخابات هشتم به نسبت گذشته کاهش یافت که معتقدم این کاهش مشارکت مردم در انتخابات به دلیل وجود گرانی و تورم بود». 
حسین‌ نوش‌آبادی نماینده ورامین با اشاره به مدت محدود فعالیت مجلس هفتم گفت: «مجلس هفتم در مدت محدودی که دارد باید طرح‌ها و لوایحی که در سال‌های گذشته در ترافیک مجلس انباشته شده است به آنها رسیدگی کند».
وی افزود: «مجلس هفتم باید در پایان فعالیتش یک ارزیابی از عملکرد دولت نهم داشته باشد و گزارشی را در این خصوص به مردم ارائه کند».
وی ادامه داد: «یکی دیگر از اولویت‌های مجلس باید مربوط به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره نوآوری و شکوفایی باشد. مجلس باید با ایجاد نوآوری و ابتکار در قانونگذاری تحولی در ساختار قانون‌نویسی کشور ایجاد کند».
نماینده ورامین اظهار داشت: «برای اینکه مجلس هفتم در این مدت بتواند مقداری از مشکلات مردم را کاهش دهد باید جلسات مشترک بیشتری با دولت برگزار کند و خواستار رفع مشکلات مردم از سوی دولت باشد».
وی افزود: «مجلس و دولت باید با هماهنگی بیشتر در برابر موج بسیار سهمگین و مخرب تورم و گرانی که صدمات فراوانی به کشور وارد کرده است  ایستادگی کنند و چاره‌ای برای آن بجویند».
نوش‌آبادی تاکید کرد: «یکی از صدماتی که کشور از این غول تورم و گرانی دید در همین انتخابات مجلس هشتم نمایان شد و مشاهده شد که مشارکت مردم در انتخابات به نسبت گذشته کاهش یافت که معتقدم این کاهش مشارکت مردم در انتخابات به دلیل وجود گرانی و تورم بود».
وی با اشاره به عملکرد مجلس هفتم در کنترل گرانی و تورم گفت:«مجلس به تنهایی نمی‌تواند تورم و گرانی را مهار کند و برای مبارزه با تورم و گرانی همه دستگاه‌ها باید مشارکت کنند. مجلس نیز در بحث تثبیت قیمت‌ها در سال‌های گذشته سعی کرد که قیمت‌ها را افزایش ندهد اما خدمات دولتی محدود است و کلیت معیشت مردم را شامل نمی‌شود و معیشت اصلی مردم در حوزه مسکن و کالاهای اساسی مردم است که تاکنون غیرقابل کنترل بوده است».
نماینده ورامین در پایان خاطرنشان کرد: «مجلس باید به طور جدی بر عملکرد دولت نظارت کند و از دولت حساب‌کشی کند و در این میان نیز نباید مماشاتی میان این دو قوه به وجود آید».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اخبار دانشجویی

یکشنبه 87 فروردین 18 ساعت 3:0 عصر

آخرین وضعیت انجمن دانشگاه شهرکرد
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد خبر داد: با توجه به روند طی شده در اصلاحات اساسنامه این انجمن پیشنهاد برگزاری انتخابات انجمن اسلامی را از نیمه اول اسفند 86 به نیمه اول اردیبهشت 87 به هیات نظارت ارائه کردیم. «احسان محمدی» به ایسنا گفت: از آنجا که انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد بعد از اصلاح اساسنامه‌اش می‌تواند انتخابات خود را برگزار کند طبق اساسنامه این انتخابات باید در نیمه اول اسفند 86 برگزار می‌شد. از سویی به دلیل آنکه هیات نظارت نظر خود را در 19 اسفند راجع به اصلاحات اساسنامه اعلام کرد این تشکل پیشنهاد برگزاری انتخابات را در نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری به هیات نظارت ارائه کرد.
سعید فیض‌الله‌زاده آزاد شد
ادوارنیوز: سعید فیض‌الله‌زاده دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو انجمن اسلامی منتخب این دانشگاه هفتم اسفندماه به قید وثیقه 80 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

احضار یک دانشجو
عابد توانچه از فعالان دانشجویی که پس از دستگیری برخی از دانشجویان بازداشت و پس از مدتی اخیرا از بازداشت با قرار وثیقه آزاد گشته بود، طی تماس تلفنی احضار شد.

ناتوان از تودیع وثیقه
برای بهروز کریمی‌زاده از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران وثیقه 300 میلیون تومانی تعیین شده است که به دلیل عدم‌توان مالی خانواده برای تودیع این مبلغ، کریمی‌زاده همچنان در زندان به‌سر می‌برد. به‌رغم آزادی برخی از دانشجویان که در آذرماه 1386 بازداشت شدند، کریمی‌زاده به همراه علی کانطوری و پیمان پیران در زندان به‌سر می‌برن


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اعراب تلویزیون فارسی راه اندازی می‌کنند

یکشنبه 87 فروردین 18 ساعت 11:54 صبح

«احمد همو» مدیر روابط عمومی شبکه تلویزیونی عربی mbc در دبی اعلام کرد که این شرکت به زودی شبکه‌ای تلویزیونی به زبان فارسی راه‌اندازی می‌کند.

گروه mbc یا «مرکز خبررسانی خاورمیانه» متعلق به یک سرمایه‌دار سعودی است که در حال حاضر هشت شبکه تلویزیون، از جمله تلویزیون خبری العربیه را تحت کنترل دارد.

تبلیغات mbc به زبان فارسی با عنوان «ام.بی.‌سی پرشیا»، از هفتم فروردین‌ماه آغاز شده است. قرار است تلویزیون فارسی bbc هم در سال جاری آغاز به کار کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


هشدار درباره قحطی در جهان

جمعه 87 فروردین 16 ساعت 1:48 عصر
رئیس بانک جهانی درباره آغاز موج تازه قحطی و گرسنگی در جهان به علت کمبود و افزایش قیمت مواد غذائی هشدار داد. 
رابرت زولیک گفت : اگر 500 میلیون دلار کمک مالی در اختیار برنامه جهانی غذا که از نهاد های وابسته به سازمان ملل متحد است قرار نگیرد میلیون ها نفر در کشورهای فقیر جهان گرسنه خواهند ماند.
بر اساس ارزیابی کارشناسان بانک جهانی 33 کشور جهان به علت کمبود مواد غذائی با ناآرامی های احتمالی روبرو هستند.
همچنین براساس گزارش های منابع بین المللی ، ذخیره گندم جهان به پائین ترین سطح خود در 10 سال گذشته رسیده است .
بانک جهانی همچنین در گزارش خود درباره بحران مواد غذائی یاد آور شده است که بیش از یک میلیون نفر از جمعیت کره زمین روزانه کمتر از یک دلار درآمد دارند و بخش قابل ملاحظه ای از این مبلغ را برای تامین مواد غذائی صرف می کنند و برای برآوردن دیگر نیازهای زندگی آنان مبلغی باقی نمی ماند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   11   12   13      >