سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

تورم ناشی از سیاست‌های غلط است نه پول نفت

سه شنبه 87 اردیبهشت 24 ساعت 3:0 صبح
رجبعلی مزروعی گفت: «سیاستهای غلط مالی و پولی دولت نهم و مجلس هفتم باعث افزایش نقدینگی و به تبع آن تورم شده است و اینکه ما تورم بالای کشور را ناشی از افزایش قیمت جهانی نفت بدانیم نادرست است».
رجبعلی مزورعی در گفتگویی با اشاره به سخنان پرویز داوودی در مورد رشد اقتصادی طی دو سال اخیر در گردهمایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: «تحلیل اقتصادی جامع، تحلیلی است که همه عوامل و متغیرها را در نظر بگیرد، درست است که افزایش رشد اقتصادی داشته‌ایم، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که این رشد اقتصادی با چه هزینه‌ای و چه داده‌ای میسر شده است».
وی خاطرنشان کرد: «درآمد نفتی دولت نهم 200 میلیارد دلار بوده که همه آن هزینه شده است. این درآمد بیش از هشت سال دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی و آقای هاشمی است در حالی که در ادوار قبل شاهد رشدی بالای 5/4 تا 5/5 درصد بوده‌ایم. حال آقایان باید جواب دهند با چه هزینه‌ای به این رشد اقتصادی رسیده‌اند چرا که با تزریق چنین درآمدی در اقتصاد، این رشد اقتصادی شگفت‌انگیز نیست».
مزروعی در مورد تایید یا رد آمار رشد اقتصادی اعلام شده، گفت: «بایستی تمام واقعیت‌ها را بگویند تا بشود داوری کرد».
وی با اشاره به اظهارات داوودی در مورد افزایش سه برابری قیمت نفت که موجب افزایش هزینه‌های حمل‌ و نقل و غلات در جهان شده است، گفت: «این اتفاق از اواخر سال گذشته شروع شده و در سال جاری ادامه پیدا کرده است. در سال 84 و 85 شاهد چنین چیزی نبودیم. افزایش قیمت حمل‌ و نقل و غلات در حد 4 تا 5 درصد می‌تواند از تورم جهانی تاثیر بگیرد».
مزروعی افزود:‌ «ولی بر اساس آمار بانک مرکزی تورم در حدود 20 درصد است که به نظر می‌رسد که این آمار غیرواقعی بوده و تورم واقعی رقمی بیش از این را نشان می‌دهد. اینکه ما تورم بالای کشور را ناشی از افزایش قیمت جهانی نفت بدانیم نادرست است، چرا که سیاست‌های مالی و پولی اشتباه دولت نهم و مجلس هفتم باعث افزایش سرسام‌آور تورم و نقدینگی شده است».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تلاش برای جلوگیری از استیضاح میرکاظمی

سه شنبه 87 اردیبهشت 24 ساعت 12:0 صبح
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: «هیات رئیسه مجلس به همراه دولت تلاش ویژه‌ای را برای پس گرفتن امضاهای استیضاح وزیر بازرگانی انجام می‌دهند». 
علی عسگری  گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب افزود: «امروز ظهر در دفتر آقای ابوترابی نایب رئیس مجلس یک جلسه ویژه تشکیل شده و ازتمامی نمایندگانی که استیضاح را امضا کرده‌اند دعوت کرده‌اند که در این جلسه حضور داشته باشند. اما نیمی از افراد استیضاح کننده حاضر به شرکت در این جلسه نشدند».
نماینده مشهد اظهار داشت: «خبردار شدم که آقای آرین‌منش که یکی از امضا‌کنندگان استیضاح بود با فشار دولت امضایش را پس گرفته است اما هنوز امضاهای استیضاح دارای حدنصاب است».
وی خاطرنشان کرد: «استیضاح حق طبیعی نمایندگان است و نباید دستگاه‌ها با فشار سعی کنند که نمایندگان را از انجام استیضاح منصرف کنند».
گفتنی است استیضاح وزیر بازرگانی دارای 14 امضا بوده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


آیت‌الله مهدوی کنیدر جلسه اخلاق خود که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که درباره سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد از ایشان پرسید، گفت: این سخنان را نباید آقای احمدی‌نژاد بگوید؛ چون دید مردم را هم نسبت به امام زمان بد می‌کند.... دبیرکل جامعه روحانیت مبارز پرسید: اگر مدیریت از امام زمان(عج) بود، یعنی ایشان نمی‌توانند مافیا را از بین ببرند؟ برنج کیلو پنج هزار تومانی هم از مدیریت ایشان است؟ایشان در پایان گفت: امام خمینی با آن همه عظمت، بک بار هم چنین سخنانی درباره رابطه با امام زمان و ... مطرح نکردند....

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جنبلاط به سختی شکست خورد

دوشنبه 87 اردیبهشت 23 ساعت 8:0 عصر
علی رغم توقف درگیری ها در بیروت از صبح روز یکشنبه درگیری میان گروه های مسلح وابسته به اپوزیسیون و 14 مارس در طرابلس و جبل لبنان بار دیگر از سر گرفته شد.
به گزارش خبرنگار پرس تی وی بیروت، علی رغم تصمیم اپوزیسیون مبنی بر جمع آوری افراد مسلح از خیابان های بیروت، نیروهای مسلح وابسته به المستقبل با علویون و اعضاء حزب سوری - قومی اجتماعی در حومه شهر طرابلس در منطقه جبل المحسن با هم درگیر شدند.
این درگیری ها از روز قبل در داخل شهر طرابلس آغاز شد. نیروهای وابسته به المستقبل دفاتر حزب سوری قومی اجتماعی، جریان آزاد ملی و دفتر علامه سید محمد حسین فضل الله را در شهر طرابلس به آتش کشیدند. از سوی دیگر افراد مسلح وابسته به المستقبل در منطقه حلبا با حمله به دفتر حزب سوری قومی اجتماعی 11 نفر را کشته و 7 نفر را مجروح کردند.
درگیری های منطقه طرابلس با دخالت عمر کرامی و برخی روحانیون اهل سنت ظهر یکشنبه خاتمه یافت و اوضاع آرام شد. ضمن اینکه عمر کرامی نخست وزیر سابق لبنان نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت سنیوره را عامل همه این مشکلات خواند. ضمن اینکه از حزب الله هم خواست نیروهای مسلح خود را از خیابان ها جمع کند.
از ظهر یک شنبه درگیری در منطقه جبل لبنان در شرق بیروت آغاز شد. مناطق کوهستانی مشرف به بیروت عمدتاً دروزی نشین است و ولید جنبلاط در برخی از روستاها از نفوذ گسترده ای برخوردار است. یک منبع آگاه امروز به خبرنگار پرس تی وی گفت که حزب الله از دو روز قبل و پس از ربودن و اعدام سه تن از رزمندگانش تصمیم گرفته بود که منطقه جبل لبنان را از نیروهای مسلح وابسته به جنبلاط پاکسازی کند، اما متحدان دروزی حزب الله در اپوزیسیون - وئام وهاب و طلال ارسلان - مخالف این اقدام بودند. اما امروز نیروهای جنبلاط بر روی نیروهای اپوزیسیون آتش گشودند و جنگ را آغاز کردند.
در حدود ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی با بحرانی شدن اوضاع جنبلاط در منطقه جبل لبنان او در یک پیام رادیویی اعلام کرد که بدنبال ایجاد فتنه در جبل نیست و گفت که پس از مشورت با نبیه بری تصمیم گرفته تا طلال ارسلان - یکی از رهبران دروزی نزدیک به حزب الله - را به عنوان نماینده خود معرفی کند تا او مسئولیت آرام سازی جبل لبنان و سپردن امنیت به ارتش را بر عهده بگیرد.
ساعتی بعد طلال ارسلان در یک پیام تلویزیونی اعلام کرد که این مسئولیت را می پذیرد و از نیروهای اپوزیسیون خواست تا تیراندازی را متوقف کنند و از نیروهای جنبلاط هم خواست تا اسلحه خود را به ارتش لبنان تحویل دهند.
ساعتی بعد وئام وهاب اعلام کرد که نیروهای او در حال نبرد با جنبلاط هستند و هیچ رزمنده شیعه ای به روستاهای دروزی وارد نشده است.
اما علی رغم دعوت ارسلان درگیری ها تا حدود 8 شب ادامه پیدا کرد و نیروهای اپوزیسیون توانستند بر بسیاری از روستاهای منطقه جبل لبنان مسلط شوند و پس از خلع سلاح نیروهای جنبلاط آنها را به ارتش لبنان تحویل دهند
با آغاز شب ارتش لبنان در منطقه شویفات، شوف و عالیه مسلط شد و آرامش به منطقه بازگشت. جنبلاط در دو پیام تلویزیونی از نیروهایش خواست تا تمام اسلحه سنگین و متوسط خود را به ارتش لبنان تحویل دهند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


ازدواج دختر بوش تحت تدابیر امنیتی!

دوشنبه 87 اردیبهشت 23 ساعت 5:0 عصر
جنا بوش، دختر رییس جمهور آمریکا در مراسمی خصوصی در مزرعه شخصی پدرش، ازدواج ازدواج کرده است.
بر اساس گزارشها در این مراسم خصوصی 200 نفر از بستگان عروس و داماد حضور داشتند.
همسر جنا، هنری هیگر ، دانشجوی بازرگانی است که پیشتر برای کارل روو، مشاور سابق رییس جمهوری آمریکا کار می کرده است.
بوش در سخنرانی رادیویی هفتگی خود این مراسم را " ضیافتی پر از شادی" برای خانواده خود دانست.
خبرنگاران می گویند جزییات چندانی از این مراسم در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است. بر اساس گزارشها ترتیبات امنیتی بسیار شدید بوده و حتی آسمان بالای مزرعه ای که مراسم ازدواج در آن صورت گرفت و مناطق اطراف آن قرق شده بود.
گزارش شده که باربارا خواهر دوقلوی جنا ساقدوش او بوده است.
تنها چند سکنه معدود از کرافورد در میان 200 مهمان این مراسم بوده اند . با این همه تصویر این زوج بر روی لیوان چاپ شده و در هدیه فروشی های منطقه برای فروش توزیع شده است.
به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ سفید جنای 26 ساله لباس طراحی شده توسط "اسکار دلا رنتا" با گلدوزی و سنگ دوزی به تن داشته و همراه همسرش در بالتیمور، در 45 دقیقه ای واشنگتن زندگی خواهد کرد.
هنری هیگر که 30 سال دارد ظرف چند هفته آینده مدرک فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه ویرجینیا خواهد گرفت.
جنا و هنری، در سال 2004 در طول مبارزات انتخاباتی بوش برای ریاست جمهوری در سال 2004 با یکدیگر آشنا شدند.
هنری هیگر از مشاوران کارل روو بود که به "مغز جورج بوش " شهرت پیدا کرده بود و پس از آن نیز برای مدتی از مشاوران سیاست گذاری کارلوس گوتیرز، وزیر بازرگانی آمریکا بود.
کاخ سفید شایعات مربوط به سفر این زوج به اروپا برای ماه عسل را تایید نکرده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اهانت بی‌سابقه کیهان به خاتمی

دوشنبه 87 اردیبهشت 23 ساعت 2:0 عصر
در حالی که توضیحات سید محمد خاتمی نشان داد سوءاستفاده رسانه‌های غربی از سخنرانی وی در گیلان نوعی «تحریف مدرن» اظهارات او بوده است، روزنامه کیهان امروز شنبه در حمله‌ای به‌سابقه به رئیس‌جمهور سابق وی را «بی‌خرد» و «خائن» نامید و خواستار «برخورد» با او شد!

 کیهان در شماره امروز شنبه در ستون «کیهان و خوانندگان» خود نوشت:

«بسیار جای تأسف است که کسی هشت سال سکان ریاست جمهوری ایران را به دست داشته، این گونه بی‌خردانه سند به دست دشمنان می‌دهد که ما در کشورهای منطقه از تروریسم حمایت می‌کنیم. این یک خیانت است و باید با وی برخورد شود».


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


واردات غیرقانونی بنزین، به دستور رئیس‏جمهور

دوشنبه 87 اردیبهشت 23 ساعت 1:0 عصر
وزیر نفت در جمع نمایندگان مجلس اعتراف کرد در سال 86 ، به طور غیرقانونی حدود دو میلیارد دلار از منابع داخلی شرکت نفت را صرف واردات بنزین کرده است.

مهندس غلامحسین نوذری که عصر روز یکشنبه برای پاسخ به سوال احمد‌توکلی و الیاس نادران ، به کمیسیون انرژی مجلس احضار شده بود، در پاسخ به سوال این دو نماینده تهران درباره مجوز قانونی واردات دو میلیارد دلار بیشتر از قانون بودجه در سال 86 ، اعلام کرد که وزارت نفت به دستور رییس جمهور قانون بودجه را نادیده گرفته و سال گذشته دو میلیارد دلار بیشتر از مجوز قانونی بنزین وارد کرده است.

در سال 86، دولت موظف بود با روشهای مختلف از جمله سهمیه‌بندی، در مصرف بنزین را محدود و حداکثر 3.8 میلیارد دلار بنزین وارد کند اما در عمل بدون اجازه و اطلاع مجلس ، حدود 5.7 میلیارد دلار بنزین وارد کرد که در نتیجه بخشی از تلاشها برای مهار مصرف و واردات بنزین در سال86 را خنثی شد.

به گفته وزیر نفت، شرکت ملی نفت ایران در سال 86 بیشتر از سطح قانونی 3.8 میلیارد دلاری خود، نفت خام برای معاوضه با بنزین و گازوئیل صادر کرد و ناچار شد و معادل وجوه نفت خام بیشتر از قانون صادر شده را از محل «منابع مالی برای سرمایه‌گذاری‌های شرکت نفت»، به حساب بانک مرکزی واریز کند.

در جلسه کمیسیون انرژی مجلس، دکتر احمد توکلی و دکتر الیاس نادران از وزیر نفت پرسیدند که چرا وزارت نفت بجای اینکه بطور شفاف و قانونی برای واردات کسری بنزین ، لایحه دو فوریتی یا سه فوریتی بهمراه استدلال به مجلس ارایه نداد و به انجام کار غیرقانونی متوسل شد؟ وزیر نفت در پاسخ گفت واردات بیش از مجوز قانونی را به دستور رییس جمهور انجام داده است.

توکلی و نادران از پاسخ وزیر نفت به سوال خود درباره مجوز قانونی واردات 2 میلیارد دلار مازاد بر سقف بودجه ، قانع نشدند و اعلام کردند این موضوع را برای پیشگیری از مرسوم شدن قانون شکنی‌های مشابه، پیگیری خواهند کرد.

در ادامه این جلسه، قسمت دوم سوال نمایندگان تهران از وزیر نفت مطرح و سوال شد: وزارت نفت بر اساس کدام مجوز قانونی، هزینه طرح‌های عمرانی خارج از ردیف‌های قانون بودجه را به دولت می‌پردازد؟

وزیر نفت در پاسخ اعلام کرد بر اساس بند 5 ماده 71 قانون تنظیم بخشی از امور مالی دولت، شرکت‌های دولتی از جمله شرکت نفت اجازه دارند از منابعشان برای تسهیل اجتماعی هزینه کنند و شرکت ملی نفت به همین مجوز قانونی، هزینه برخی مصوبات استانی دولت را تقبل می کند.

سوال کنندگان نسبت به قانونی بودن اقدام وزارت نفت برای تامین بودجه طرح‌های عمرانی خارج از قانون بودجه، قانع شدند ولی به لحاظ اینکه این کار، جامعیت قانون بودجه را مخدوش می‌کند، به وزیر نفت تذکر دادند.

در سفرهای استانی دولت، طی دو سال اخیر تعداد زیادی طرح عمرانی در استانهای مختلف به تصویب رسیده که بودجه آن در جلسات آتی هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران از محل منابع این شرکت تامین می‌شود و تخصیص می‌یابد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


تبرئه موسوی خوئینی از اتهام اقدام علیه امنیت ملی

دوشنبه 87 اردیبهشت 23 ساعت 12:0 عصر
علی اکبر موسوی خوئینی نماینده تهران در مجلس ششم و دبیرکل سابق سازمان دانش آموختگان ایران از اتهام اقدام علیه امنیت ملی تبرئه شد. موسوی خوئینی، نماینده تهران در مجلس ششم که پس از پایان دوره نمایندگی اش به واسطه برخی اظهارنظرها و با شکایت یکی از نهادها تحت تعقیب قرار گرفته بود، از اتهامات منسوبه تبرئه شد. رسیدگی به اتهامات وی در شعبه 1083 توسط قاضی حسینیان صورت گرفت و پس از برگزاری جلسات دادرسی، حکم برائت وی توسط شعبه فوق الذکر صادر شد که این امر با اعتراض نهاد شکایت کننده روبه رو شده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


منچستر قهرمان لیگ برتر انگلستان شد

دوشنبه 87 اردیبهشت 23 ساعت 11:0 صبح
تیم فوتبال منچستریونایتد در هفته آخر لیگ برتر انگلستان با پیروزی در خانه ویگان قهرمان این فصل لیگ برتر شد.
منچستریونایتد در حالی به دیدار ویگان رفت که پیش از این بازی تیم چلسی با امتیازی برابر و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول ایستاده بود.
در آخرین بازی ها و به طور همزمان چلسی میزبان بولتون بود و منچستریونایتد میهمان ویگان.
منچستریونایتد که برای قهرمانی به یک پیروزی احتیاج داشت، توانست با دو گل کریستیانو رونالدو در دقیقه 33 از روی نقطه پنالتی و رایان گیگز در دقیقه 80 به پیروزی برسد و بدون توجه به نتیجه دیدار چلسی و بولتون قهرمان این فصل لیگ برتر شود.
در لندن نیز تیم چلسی با گل دقیقه 62 آندری شوچنکو از بولتون پیش افتاده بود و منتظر گلزنی بازیکنان ویگان برای گرفتن جشن قهرمانی بود که با شنیدن به ثمر رسیدن گل دوم منچستریونایتد امیدهای این تیم کاملا از بین رفت و در دقیقه 90 هم یک گل از بولتون دریافت کرد تا قهرمان لیگ برتر در این فصل هم بر اساس اختلاف امتیاز، و نه تفاضل گل، تعیین شود.
بعد از تیم های منچستریونایتد و چلسی که با 87 و 85 امتیاز اول و دوم شدند، تیم های آرسنال و لیورپول با 83 و 76 امتیاز در رده های سوم و چهارم ایستادند و به همراه دو تیم اول به فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.
تیم اورتون هم با 65 امتیاز پنجم شد و به فصل آینده جام یوفا راه پیدا کرد.
در پایین جدول هم تیم های دربی، ردینگ و بیرمنگام به دسته پایین تر سقوط کردند.
دو تیم منچستریونایتد و چلسی در روز دیگر (21 مه) در شهر مسکو فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز برگزار خواهند کرد. این نخستین بار است که چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا می رسد.
نتایج کامل بازی های روز آخر لیگ برتر انگلیس به این شرح است:
ویگان صفر - منچستریونایتد 2
چلسی 1 - بولتون 1
ساندرلند صفر - آرسنال 1
تاتنهام صفر - لیورپول 2
پورتسموث صفر - فولام 1
وستهم 2 - استون ویلا 2
میدلزبورو 8 - منچسترسیتی 1
اورتون 3 - نیوکاسل 1
بیرمنگام 4 - بلکبرن 1
دربی صفر - ردینگ 4
جدول نهایی لیگ برتر انگلستان نیز به شرح زیر است (همه تیم ها 38 بازی انجام داده اند):
1- منچستریونایتد، 87 امتیاز
2- چلسی، 85 امتیاز
3- آرسنال، 83 امتیاز
4- لیورپول، 76 امتیاز
5- اورتون، 65 امتیاز
6- استون ویلا، 60 امتیاز
7- بلکبرن، 58 امتیاز
8- پورتسموث، 57 امتیاز
9- منچسترسیتی، 55 امتیاز
10- وستهم، 49 امتیاز
11- تاتنهام، 46 امتیاز
12- نیوکاسل، 43 امتیاز
13- میدلزبورو، 42 امتیاز
14- ویگان، 40 امتیاز
15- ساندرلند، 39 امتیاز
16- بولتون، 37 امتیاز
17- فولام، 36 امتیاز
18- ردینگ، 36 امتیاز
19- بیرمنگام، 35 امتیاز
20- دربی، 11 امتیاز

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جمعی از اصلاح طلبان در حال شناسایی نامزدهای احتمالی این جریان در انتخابات آتی ریاست جمهوری ، در صورت عدم شرکت سیدمحمد خاتمی در آن هستند.

 یک منبع آگاه در این زمینه گفت : اولویت اول اصلاح طلبان قانع کردن  سیدمحمدخاتمی برای حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

او ادامه داد : تمامی اصلاح طلبان از حضور آقای خاتمی در انتخابات آینده استقبال می کنند چرا که وی دارای مقبولیتی بالا در میان احزاب اصلاح طلب و محبوبیتی گسترده در میان مردم است.

وی در عین حال افزود : اگر آقای خاتمی حاضر به شرکت در انتخابات نشوند ، اصلاح طلبان گزینه های متعددی دارند که می توان به روشی دموکراتیک و با محوریت آقای خاتمی یک نامزد را واحد معرفی کرد.

او در پایان گفت : در فهرستی که جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در حال گردآوری آن هستند تاکنون نام چهره هایی چون محمدرضا عارف ،  عبدالواحد موسوی لاری ، محمد علی نجفی ، میرحسین موسوی ، سید صفدر حسینی ، اسحاق جهانگیری ، مرتضی حاجی و ... به چشم می خورد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >