سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد که میشل عون از رهبران برجسته سیاسی مسیحی لبنان تنها نامزد گروه مخالفان کابینه سنیوره در انتخابات ریاست جمهوری است.
به گزارش روزنامه السفیر، "غالب ابوزینه " از اعضای شورای سیاسی جنبش حزب الله، درباره انتخابات ریاست جمهوری لبنان گفت : تنها نامزد مخالفان دولت سنیوره برای ریاست جمهوری لبنان "میشل عون" رئیس جریان ملی آزاد است و به غیر از او هیچ شخص دیگر نامزد نمی شود.
ازسوی دیگر"محمد فنیش" وزیر مستعفی دولت لبنان درباره ابتکارعمل نبیه بری برای حل موضوع انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: پاسخ جناح اکثریت لبنان به ابتکار عمل نبیه بری به این معنی است که این گروه می خواهد توصیه های "تری رود لارسن" نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در لبنان را که دست از دخالت دراین کشور برنمی دارد، عملی کند.
محمد فنیش درادامه به این مسئله اشاره کرد که درچنین زمانی که شعارهای حاکمیت،استقلال را می شنویم، با ندایی درمحکومیت موضعگیری های مربوط به قطعنامه 1559 مواجه نیستیم.
وی تاکید کرد: "تری رود لارسن" درصدد است تا باردیگر لبنانی ها را برای طرح این قطعنامه به عنوان ماده مورد اختلاف ترغیب کند تا مسئله سلاح مقاومت را دوباره به عنوان موضوع بحث برانگیز بین لبنانی ها مطرح کند.
وزیرمستعفی کابینه "فواد سنیوره" نخست وزیر لبنان در ادامه افزود: هنگامی که ما خواستار آن می شویم تا دیدگاه هایمان را درباره ریاست جمهوری از طریق وفاق و انجام مذاکرات به هم نزدیک کنیم، بعضی ازکشورهای حمایت‌کننده از گروه اکثریت پارلمان لبنان، این گروه را تحریک می کنند تا بر انتخاب نصف به اضافه یک تاکید کند.
نبیه بری در اواخر روزهای ماه گذشته میلادی در سخنرانی به مناسبت بیست ونهمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر پیشنهاد داد تا گروه مخالفان با کابینه سنیوره دست ازخواست خود یعنی تشکیل دولت وحدت ملی تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برمی دارند و درمقابل رئیس جمهوری درلبنان نیز باید براساس توافق یعنی دوسوم نمایندگان انتخاب شود که واکنش سرد گروه 14 مارس سبب شد تا جایی که نبیه بری، واکنش این گروه را اهانت به ملت لبنان توصیف کرد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]