سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
«نادر طالب‌زاده»، کارگردان و مستندساز با ارائه توضیحاتی درباره نامه اعتراضی مستندسازان به عملکرد مدیریت مرکز مستندسازی سیما از عملکرد ضرغامی دفاع کرد.
وی در این نمابر‌ که به خبرگزاری فارس ارسال شد، از اینکه نامه یادشده دستمایه انتقاد از رئیس سازمان صدا و سیما قرار بگیرد اظهار ناخشنودی کرد.
بنابراین گزارش، وی در ابتدای این نامه نوشته است؛ رسانه فراگیر و قدرتمندی همچون صدا و سیما، به اقتضای ماهیت ملی و ظرفیت‌های کمی و کیفی آن، از نقاط قوت و ضعف متعددی برخوردار است و این طبیعی است و در حکم امری گریزناپذیر برای فعالیت شبانه‌روزی یک رسانه کلان و دارای مخاطبین چند ده میلیونی.
طالب‌زاده در ادامه می‌نویسد: هر صاحب عقل سلیمی معترف است که مدیریت و اعمال اتوریته بر یک چنین مجموعه عظیم و دائما در معرض چالش‌های متنوع، به هیچ روی امری سهل و آسان نیست. آنچه که در جریان انتشار نامه مستند‌سازان به طور ناخواسته در اذهان تداعی‌گر شد، به گونه‌ای بود که گویا اولا؛ نامه مزبور حاصل تراوش قلم و فرآیند ذهنی یک فرد - یعنی اینجانب- بوده، که ابدا چنین نبود.
وی یادآورشده است: طرف انتقاد نویسندگان و امضاءکنندگان آن بیانیه، به خلاف بازتاب نادرست رسانه‌ای مکتوب یاد شده، ابدا شخص ریاست سازمان صدا و سیما نبوده، بلکه اگر به مفاد بیانیه مزبور عنایت می‌شد، روی انتقاد و اعتراض تهیه و امضاءکنندگان بیانیه، ‌به یکی از بخش‌های فرعی و زیر مجموعه سیما و مدیریت همان بخش بوده است و اگر خطاب کلی نامه به شخص مهندس ضرغامی بوده، صرفا از جهت اطلاع‌رسانی از نقایص و عملکرد ناصحیح و بازدارنده موجود در یکی از بخش‌های مدیریتی فرعی زیرمجموعه مدیریت کلان ایشان بر خانواده بزرگ صدا و سیما و از باب تذکری خیر خواهانه، کارشناسی شده توسط جمعی خبره دلسوز و اهل در حوزه مستندسازی، به ریاست سازمان برای رفع عیب از آن بخش فرعی است. همین و بس.
«طالب‌زاده» در بخش پایانی نامه نوشته است: در خاتمه، اینجانب به عنوان یکی از امضاء کنندگان آن بیانیه، ضمن ابرام مجدد بر روح مفاد آن نامه -که متاسفانه «سرگشاده» شد- و با تاکید قاطع بر مخالفت خود با روند حاکم بر مدیریت و عملکرد غیرحرفه‌ای و اشتباه آن بخش فرعی زیر مجموعه سازمان صدا و سیما، به صراحت اعلام می‌دارم؛ هرگونه تلاش برای به چالش کشیدن مناسبات برادرانه جبهه متحد سربازان رسانه‌ای، هنرمندان و مدیران صادق و مومن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی در شرایط حساس کنونی، عملی است دشمن شاد کن و اشتباهی مهلک، که دود ناشی از آتش چنین فتنه‌انگیزی‌هایی، تنها به چشم دوستداران آرمان مقدس خمینی کبیر(ره) خواهد رفت و خدا نکند که چنین شود

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]