سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

زمان اتمام پروژه برج میلاد

سه شنبه 86 شهریور 27 ساعت 3:0 صبح

در پی گزارش مدیر عامل شرکت یادمان سازه در خصوص زمان اتمام ساخت فاز اول پروژه برج میلاد دکتر محمد باقر قالیباف توضیحاتی خطاب به شهروندان تهرانی ارائه کرد .
به گزارش سما ( روابط عمومی شهرداری تهران ) متن کامل توضیحات شهردار خطاب به مردم تهران بدین شرح است : شهروندان شریف و نجیب اقداماتی که در راستای شفاف سازی، نظارت پذیر نمودن و پاسخگو کردن شهرداری در حوزه های مختلف، از جمله نصب روزشمار بر روی پروژه های عمرانی صورت می گیرد از این روست که اعمال شهرداری قابل محاسبه، نظارت و باز خواست باشد و در صورت وقوع هرگونه خلل، قصور یا تقصیر و یا تأخیری در انجام امور و یا تحقق وعده ها، شهردار در برابر مردم پاسخگو بوده و به حضور مردم توضیح دهد. اکنون در انجام یکی از پروژه ها و عملی شدن وعده داده شده به مردم چنین اتفاقی رخ داده است.
اینجانب اخیرا گزارشی از مدیرعامل شرکت «یادمان سازه» مجری طرح شهری - ملی «برج میلاد» پیرامون تأخیری که در تحقق به موقع این پروژه طبق روزشمار مربوط به آن به وجود آمده دریافت نموده ام که نیاز است به حضور مردم شریف و نجیب (تهران) توضیحاتی ارایه نمایم.
یکی از مهمترین استراتژیهای اینجانب از بدو عهده دار شدن مسئولیت شهرداری تهران، اتمام پروژه های معوقه عمرانی در تهران بوده که از زمان آغاز برخی از آنها نزدیک به یک دهه می گذشته است، چرا که معتقدم یکی از اصلی ترین محلهای هرز رفتن (حیف و میل) اموال عمومی و تحمیل هزینه های اضافی و گزاف بر مدیریت، به تأخیر افتادن انجام پروژه هاست. بالطبع تسریع در انجام پروژه ها یکی از مؤثرترین روشهای صرفه جویی در مدیریت است.

این استراتژی (تسریع در انجام پروژه ها) با نصب روزشمار بر سر هر پروژه ای که زمان دقیق اتمام پروژه را نشان می دهد تکمیل شده است. نصب روزشمار پروژه ها در راستای شفاف سازی اهداف و برنامه های مدیریتی صورت می گیرد چرا که هر مدیری می باید اهداف خود را به صورت واضح و قابل سنجش اعلام بدارد تا موفقیت یا عدم موفقیت در رسیدن به اهداف قابل بررسی باشد. به علاوه روزشمارها، جایگاه زمان و اهمیت ویژه آن را برای مدیریت شهری نشان می دهند. افزون براین هر پروژه عمرانی در شهر به صورت طبیعی زحمتهایی برای مردم به وجود می آورد لذا مردم حق دارند زمان اتمام هر پروژه ای را بدانند تا بتوانند زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.
قابل ذکر است که نصب روزشمار پروژه های عمرانی مستلزم انجام اصلاحات متعددی در سیستمهای مالی، اداری و اجرایی شهرداری، بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا، امکان محاسبه قیمت تمام شده هر پروژه و ... بوده که با زحمات، خلاقیت و پشتکار مدیران ساعی و کارکنان خدوم شهرداری صورت پذیرفته است. بر طبق این سیستم، زمان اتمام فاز اول پروژه « برج میلاد» که از سال 75 آغاز شده و بخشی از آن با زحمات شهرداران قبلی صورت پذیرفته مهرماه امسال تعیین شده بود. اما بر اساس توضیحات مجری طرح افتتاح این پروژه تا ایام دهه فجر به تأخیر می افتد.
قبل از بیان دلایل وقوع این تأخیر لازم می دانم صادقانه و متواضعانه از پیشگاه مردم شریف و نجیب (تهران) طلب پوزش و عفو داشته باشم. مبتنی برتابلوی روزشمار وعده ای داده شده و تحقق پیدا نکرده است که دلایل مطروحه از طرف مجری طرح درخصوص تأخیر اتمام پروژه، اختلالهایی بوده که برخی از شرکتهای طرف قرارداد خارجی با دلایلی غیرموجه و غیراقتصادی به وجود آوردند. آفاتی که هرچند برخی مشکلات را به وجود آورد ولیکن سبب گردید ما بیش از پیش به توان مهندسی و ابدعات و خلاقیتهای داخلی تکیه نماییم.
اینگونه پیش آمدها، در تعیین زمان انجام پروژه و قابل پیش بینی و محاسبه نیست. هرچند از طرف مجریان طرح قابل درک و توجیه است ولی امید است مردم عزیزمان اینگونه مسایل را برما ببخشایند. برکات متعدد اینگونه سنگ اندازیها چیزی است که ما در دفاع مقدس و در سایر برهه های سازندگی و عمران این کشور به کرات تجربه کرده ایم.
بنده از مهندسان و کارگران کوشای این طرح ملی، که با مسئولیت پذیری بالا و تلاش بی وقفه اجازه نداده اند که مسائل پیش آمده کمترین تأثیری در کیفیت انجام کار داشته باشد وهمچنین می کوشند تأخیر اتمام پروژه را به حداقل ممکن برساند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم اما لازم است مدت زمان این تأخیر به صورت دقیق محاسبه و به اطلاع شهروندان عزیز رسانده شود از همکاران خود در بخشهای مختلف، انتظار دارم با مطالعه و بررسی دقیق پیش آمد برج میلاد، اجازه ندهند این اتفاق در مورد هیچ پروژه ی دیگری تکرار شود. جلب اعتماد، مشارکت و نظارت شهروندان که گرهگشای همه مشکلات ما در شهرداری است نیازمند شفاف سازی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی صادقانه است که باید بیش از پیش در انجام آن کمر همت ببندیم. به امید روزی که شهرداری همچون یک سازمان شیشه ای در برابر دیدگان تیزبین مردم فعالیت های خود را با دقت و صحت و سرعت به انجام رساند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]