سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مافیای اینترنت

پنج شنبه 86 خرداد 31 ساعت 12:47 صبح

در حالی که در کشور خبر از حضور مافیاهای قدرتمند اقتصادی است، در کرمان شاهد حضور پرقدرت مافیای اینترنت هستیم که در یک سال گذشته، قیمت اینترنت در این استان، به دو برابر آن رسیده است. این در حالی است که در دیگر استان‌ها، نه تنها افزایش قیمت نداشتیم، بلکه قیمت اینترنت سیر نزولی داشته و حتی در هفته گذشته در پایتخت شاهد تعیین قیمتی استثنایی (ساعتی 75 تومان) توسط یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه بودیم.

سال گذشته، در بخشنامه اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری، شاهد افزایش 60 درصدی قیمت اینترنت بودیم که طی هفته گذشته نیز این قیمت بار دیگر 40 درصد افزایش یافت و کاربران اینترنت در کرمان برای استفاده از پنج ساعت اینترنت، باید مبلغ بیست هزار ریال؛ یعنی ساعتی چهارصد تومان هزینه کنند.

گفتنی است، همه شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت در کرمان، با هماهنگی اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری با انتشار بخشنامه‌ای، سعی در قانونی نشان دادن این افزایش قیمت دارند، حال آن‌که هنوز هیچ اتحادیه و ارگانی، حق دخالت در بازار و تعیین قیمت در این زمینه را ندارد.

لازم به ذکر است، در حالی که مخابرات از کاهش 30 درصدی قیمت خطوط اینترنت فروخته‌شده به ISPها خبر می‌دهد، این شرکت تخفیف‌های قبلی خود را به شرکت‌های دریافت‌کننده ISP حذف کرده و نیز به قرارداد SLA خود در ازای قطع خطوط ارتباطی عمل نمی‌کند.

در این‌باره، یکی از مدیران شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت در انتقادی درباره افزایش غیرقانونی خدمات خود اظهار می‌کند: دلیلی وجود ندارد که شرکت‌های کرمانی هم اشتباه دیگر شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت در سراسر کشور را تکرار کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]