سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

واکنش جامعه روحانیت

چهارشنبه 86 خرداد 30 ساعت 1:0 صبح

واکنش جامعه روحانیت به مقاله اخیر کیهان

 سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در واکنش به تقسیم‌بندی اخیر روزنامه کیهان از گروه‌های سیاسی به دو گروه اصلی «دیندار» و «بی‌دین» تاکید کرد «متهم کردن افراد به بی‌‏دینی، خلاف شرع مقدس است و نباید مسایل دینی را وسیله‌‏ای برای تسویه ‌‏حساب‌‏های سیاسی قرار داد».

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگویی گفت: «معتقدم مجموعه گروه‌‏های سیاسی فعال در کشور همگی مسلمان و مومن هستند، به امام و قانون اساسی التزام دارند در این چارچوب فعالیت می‌‏کنند».

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بر این اساس خاطرنشان‌‏کرد: «متهم کردن افراد به بی‌‏دینی، خلاف شرع مقدس است و نباید مسایل دینی را وسیله‌‏ای برای تسویه‌‏حساب‌‏های سیاسی قرار دهیم». 

سخنگوی جامعه روحانیت همچنین اعلام‌‏کرد تشکل متبوعش به عنوان حمایت از پیام مقام معظم رهبری برای سال 86 به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، اجلاسی را در دانشگاه امام صادق (ع) روز پنج‌‏شنبه 31 خردادماه برگزار می‌‏کند. 

مصباحی‌‏مقدم افزود: این اجلاس توسط دبیرکل جامعه روحانیت مبارزه تهران آیت‌‏الله مهدوی کنی صورت گرفته و سخنران آن آیت‌‏الله استادی عضو شورای عالی حوزه علمیه قم است. 

وی اظهار داشت: برگزاری این اجلاس هم استقبال از بحث اتحاد ملی و انسجام اسلامی است و پیامی به همه روحانیون، سیاسیون و فرهنگیان کشور است که تلاش می‌‏کنند در این سال از تفرقه و اختلافات خوددداری کنند و راهکارهای نزدیک‌‏تر شدن گروه‌‏ها و جمعیت‌‏ها برای اجابت از این دعوت مقام معظم رهبری را جست‌‏وجو و دنبال کنند. 

نماینده تهران، افزود: دعوت شدگان به این اجلاس، روحانیون برجسته استان تهران، نمایندگان مجلس و افراد صاحب نفوذ سیاسی در کشور هستند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]