سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به دولت نهم و مجلس هفتم پیشنهاد کرد تا ظرفیت‌های خود را در پذیرش انتقاد بالا ببرند تا امور به نفع نظام پیش رود.

دکتر محمد خوش‌چهره در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر این‌که باید بعضی از دغدغه‌های افرادی که تحت عنوان اقتصاددانان هستند پذیرفته شود به نامه 57 اقتصاددان کشور و ابراز نگرانی آن‌ها از وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بدور از تحلیل شخصیت افراد و انگیزه‌های سیاسی آن‌ها، باید دغدغه افرادی که تحت عنوان اقتصاددان هستند را پذیرفت، چراکه تأکید بر واقعیات دارند.

وی با بیان این‌که انگیزه‌ سیاسی و یا چهره‌ سیاسی افراد نباید برای نظام اجرایی کشور ضعف تلقی شود، گفت: زمانی‌ که عده‌ای نقاط ضعف را بیان می‌کنند، باید از نظرات و ظرفیت‌های آن‌ها استفاده شود.

نماینده‌ مردم تهران در خانه ملت با تأکید بر این‌که دولت باید دغدغه افراد را به عنوان نقطه قوت مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: باید راه‌حل‌های مناسبی برای حل مشکلات اندیشیده شود نه این‌که در ابتدا برخورد حذفی صورت گیرد،‌ چراکه این اقدام با آموزه‌های دینی ما مغایرت دارد.

وی با اشاره به این فرمایشات امام علی(ع) که می‌فرمایند نگاه کنید چه می‌گویند نه این‌که چه کسی می‌گوید، گفت: اگر حرفی حق و منطقی باشد باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: این‌که ببینیم چه کسی می‌گوید و در عین‌حال حرف او را نپذیریم، نوعی عدم استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی است که ممکن است در موضع انتقاد باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نامه 10 اقتصاددان و انتقاد آن‌ها به عصر جهانی شدن در زمان دولت خاتمی، یادآور شد: خوشبختانه علی‌رغم ایراداتی که به تصمیمات دولت آقای خاتمی وارد بود، ظرفیت خوب وی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: آقای خاتمی با این مضمون که انتقادات این افراد دلسوزانه است، دولت را موظف کرد تا نظر ما را مدنظر داشته باشد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]