سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

اصولگرایی در خطر

سه شنبه 86 خرداد 15 ساعت 12:0 صبح
حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه «جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: روزنامه «جمهوری اسلامی» خوشبختانه به تعهداتی که در اولین سرمقاله خود به خوانندگان داده بود، وفادار مانده و توانسته به آنها عمل کند. من به صورت فهرست مطالب را می‌گویم. در مورد تمامیت ارضی کشور در دفاع مقدس روزنامه «جمهوری اسلامی» حرف اول را می‌زد که مطالبش خط‌دهنده بود و ماندگار و نقشی داشت که بسیار سازنده و پیش‌برنده بود. روزنامه «جمهوری اسلامی» برای دفاع از اصول اعتقادی و مبنایی همیشه پیشرو بود و هرگز در این زمینه کوتاهی نکرد. در زمینه دفاع از انقلاب و ولایت فقیه روزنامه «جمهوری اسلامی» همیشه متعهدانه عمل کرد و هرگز در این زمینه کوتاهی نکرد. این مجموعه به اضافه حمایت از مستضعفین در داخل و خارج وجهه همت روزنامه «جمهوری اسلامی» بود. همین طور حمایت از ملت فلسطین و مقابله با استکبار که در رأس آن آمریکا قرار دارد. اینها همیشه جزو خط مشی روزنامه «جمهوری اسلامی» بود و به اینها عمل کرده است (ما اصولگرایی را در همین‌ها می‌بینیم. به اضافه این نکته که همیشه از ارزش‌ها دفاع کنیم و حمایت کنیم و در برابر جریان‌هایی که با ارزش‌ها ستیز می‌کنند هم بایستیم و مقابله کنیم).

وی افزود: من لازم می‌دانم در اینجا به دلیل این که این سال‌ها اصولگرایی مطرح است این جمله را اضافه کنم که ما اصولگرایی را به معنای انحصارطلبی نمی‌دانیم که متاسفانه این روزها عده‌ای به صورت انحصاری از اصولگرایی صحبت می‌کنند و تعریفی ارائه می‌دهند که به هیچ وجه با اصولگرایی جور درنمی‌آید و خودش اصلا ضداصولگرایی است و همین‌طور اصولگرایی را ما به هیچ وجه پرخاشگری به این و آن و خارج کردن هرکس که با فکر آنها مخالف است از دایره اصولگرایی قبول نداریم. ما معتقدیم که اصولگرایی یک خط وسیع است که کسانی که به اسلام و انقلاب و استقلال کشور اعتقاد دارند و از ارزش‌ها دفاع می‌کنند این‌ها جزو اصولگراها هستند.

وی افزود: ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی وجود داشته باشد. این اختلاف سلیقه‌ها نباید باعث شود کسی به کسی بگوید تو اصولگرا نیستی. به خصوص که باب شده و رسم شده بعضی‌ها سعی می‌کنند ارکان نظام را که اساسا اصولگرایی را آنها آوردند و بانی اصولگرایی بودند و خودشان مظهر اصولگرایی هستند، کنار بزنند. این نوعی قدرت طلبی است و نه تنها اصولگرایی نیست بلکه اعلام تشنگی قدرت و ضد اصولگرایی است. ما با این روش‌ها هم مخالفیم و اصلا مبارزه با چنین تفکری را اصولگرایی می‌دانیم. نه تنها این تفکر را اصولگرایی نمی دانیم بلکه لازم می‌دانیم کسی که خودش را اصولگرا می‌داند با این تفکر مبارزه کند. اگر قرار باشد انحصارطلبی اصولگرایی باشد بنابراین باید خیلی از مستبدین و خیلی از مستکبرین را هم اصولگرا بدانیم درحالی که اصولگرایی زمینه فراهم کردن برای وارد کردن دیگران به دایره خودی‌هاست. همه افرادی که به نوعی مبانی اعتقادی و انقلابی و اسلامی را قبول دارند، اصولگرا محسوب می‌شوند. من الان اصولگرایی را به شدت در خطر می‌بینم خطری که از ناحیه همین تنگ نظری‌ها و انحصارطلبی‌هاست.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]