سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

داور ایرانی یا خارجی؟

چهارشنبه 87 بهمن 23 ساعت 2:13 صبح
اگر ایران در بازی فردا به پیروزی برسد ناخودآگاه یک جو و فضای مثبتی بر جامعه حاکم می‌‏شود و تماشاگران ما به طور مسلم در روز جمعه و در جریان داربی استقلال و پرسپولیس پذیرایی خوبی از داور ایرانی خواهند داشت.
با وجود اینکه داور دیدار تیم‌‏های استقلال و پرسپولیس مشخص شده اما هیچ یک از مقام های رسمی فدراسیون فوتبال حاضر به اعلام اسامی داوران نیستند.

به گزارش ایلنا، در همین حال یکی از داوران فوتبال کشورمان که به هر حال دستی از دور بر‌‏ آتش دارد و ارتباط نزدیکی هم با کمیته داوران و همه داوران فوتبال دارد در این باره می‌‏گوید: روشن ایرماتف ازبکستانی گزینه اول داوران خارجی برای قضاوت دربی است اما اگر بنا به هر دلیلی ایرماتف موفق به حضور در ایران نشود" سراییک زتره" دارو چهارم بازی ایران و کره جنوبی که استرالیایی است قضاوت بازی دربی را بر عهده خواهد گرفت.

وی گفت: حسن کامرانی فر و رضا سخندان کمک داوران ایرانی این بازی هستند و علیرضا فغانی هم داور چهارم بازی تیم‌‏های استقلال و پرسپولیس خواهد بود.

این داور بازنشسته گفت: هر چند مسولین فدراسیون فوتبال هنوز هم به وضوح ایرانی یا خارجی بودن داور دیدار دربی را اعلام نمی‌‏کنند اما به طور مسلم بحث حضور دارو ایرانی منتفی است مگر اینکه بعد از بازی فردای ایران و کره جنوبی تصمیم مسولین تغییر کند و آنها متقاعد شوند که از یک داور ایرانی استفاده کنند. در این صورت خدادادافشاریان یا سعید مظفری زاده کاندیداهای ایرانی قضاوت در دربی هستند.

در همین حال یکی دیگر از کارشناسان داوری درگفت و گو با ایلنا اعلام کردکه بعد از دیدار تیم‌‏های ایران و کره جنوبی داور دربی تعیین و مشخص خواهد شد.

وی که با خبرنگار ایلنا گفت ‌‏وگو می‌‏کرد افزود: نتیجه فردای بازی تیم‌‏های ملی ایران و کره جنوبی تاثیر مستقیمی در انتخاب داور ایرانی یا خارجی برای دربی استقلال و پرسپولیس دارد. به این صورت که اگر ایران در بازی فردا به پیروزی برسد ناخودآگاه یک جو و فضای مثبتی بر جامعه حاکم می‌‏شود و تماشاگران ما به طور مسلم در روز جمعه و در جریان داربی استقلال و پرسپولیس پذیرایی خوبی از داور ایرانی خواهند داشت.

وی گفت: در صورتی‌‏که این اتفاق بیفتد کمیته داوران نظر مثبتی روی خداداد افشاریان دارد اما برخی از مسوولین رده بالاتر، سعید مظفری‌‏زاده را به لحاظ مقبولیت اجتماعی بر افشاریان ترجیح می‌‏دهند اما در هر حال یکی از این دو نفر داور دربی در صورت اتفاق نخست یعنی پیروزی ایران بر کره خواهد بود.

این کارشناس داوری اضافه کرد: اما اگر ایران در برابر کره نتیجه مطلوبی کسب نکند آنگاه قطعاً ‌داور بازی استقلال و پرسپولیس خارجی خواهد بود .

در این صورت روشن ایرماتف ازبکستانی با پرواز مستقیم تاشکند - تهران که روز پنجشنبه صورت می‌‏گیرد به ایران خواهد آمد تا بازی استقلال و پرسپولیس را قضاوت کند. در صورتی که ایرماتف موفق به حضور در ایران نشود آنگاه "سراییک زتره" داور چهارم بازی ایران و کره قضاوت بازی استقلال و پرسپولیس را بر عهده خواهد داشت.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]