سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای پیشگیری از تخلف‌ و خطاهایی که مخالف رویه دولت نهم آن هم در خانه امن ملت است، با مدیرکل دفتر دولت در مجلس برخورد کردم. 
 علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد اتفاقات پیش آمده در مورد اعطای چک‌های 5 میلیونی برای کمک به مساجد کشور به نمایندگان مجلس و حواشی مرتبط با آن، اظهار داشت: امروز صبح پس از مراجعه به مجلس متوجه شدم که آقای رسایی پیگیر اقدام غیراخلاقی یکی از کارکنان "دفتر دولت در مجلس" هست، بعد از اینکه در جریان قضیه قرار گرفتم از آنجایی که این روش و اقدام را بر خلاف رویه دولت محترم می‌دانستیم، ابتدا با فرد خاطی برخورد کردیم.

وی در این رابطه افزود: مسئله هم این است که یکی از این کارکنان در "دفتر دولت در مجلس" وقتی که در هنگام پرداخت چک کمک‌های 5 میلیونی برای مساجد حوزه‌های انتخابیه، هنگام اخذ رسید، امضای دو برگه را از دو نفر از نمایندگان گرفته که یکی از برگه‌ها مربوط به امضای پس گرفتن استیضاح بوده، این نمایندگان شکایت داشتند از اینکه اطلاع از موضوع نداشته‌اند و گرفتن این امضا را خلاف روش اخلاقی می‌دانستند.

زارعی اضافه کرد: با آقای رسایی، موضوع را که از دفتر ریاست جمهوری پیگیری کردیم، مشخص شد که جناب رئیس‌جمهور در جریان اهدای این کمک‌ها از طریق "دفتر دولت در مجلس"، آن هم در این شرایط قرار ندارند و قرار شد خودمان بیشتر موضوع را پیگیری کنیم، ابتدا پیگیری کردم که آیا دفتر ریاست جمهوری از این اقدام مطلع شده‌اند که اینگونه نبود، از دو نماینده درخواست کردیم که در حضور فرد خاطی، قضیه را تعریف کنند و بعد پیگیری‌ها هم نشان داد که این فرد دچار اشتباه شده و این کار خلاف و غیراخلاقی را انجام داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما تا اینجای مسئله پیش رفتیم، کماکان هم قضیه را دنبال می‌کنیم، جناب رئیس جمهور هم در سفر استانی هستند و به نحوی موضوع را حتماً به استحضار ایشان خواهیم رساند و پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برخوردی با فرد خاطی داشته‌اید، اظهار داشت: بله من در واقع به دلیل اینکه روش فرد با روش دولت هیچ سازگاری ندارد و وی هم قبول کرد، در ابتدا که من با او برخورد کردم، بلافاصله عقب‌نشینی کرد، ولی اینکه الان ایشان رفته بیمارستان، صحت ندارد، با وی برخورد کردم برای پیشگیری از چنین خلاف و خطاهایی که مخالف رویه دولت نهم می‌باشد آن هم در خانه امن ملت.

زارعی در پاسخ به این سئوال که آیا نمایندگان به رسیدها و متن آن توجه نمی‌کرده‌اند، عنوان کرد: این رسید چک با کاغذ پشت سری که برای پس گرفتن استیضاح بوده، پشت سر هم گذاشته شده بوده، ‌فرض فرد خاطی هم بر این بوده که نماینده این دو تا را امضا می‌کند، اگر متوجه شد که مربوط به استیضاح است و دلش خواست که امضا نمی‌کند.

زارعی تصریح کرد: این کار در واقع یک نوع سوءاستفاده از اعتماد نماینده به "دفتر دولت در مجلس" بوده است که این کار هم در خصوص دو نفر اینطوری با خطا انجام شده، ولی این کمک‌‌های اهدایی به مساجد را تعداد بیشتری دریافت کرده‌اند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]