سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

کاهش محبوبیت احمدی نژاد

سه شنبه 87 مهر 30 ساعت 1:0 صبح
بر اساس ادعای سایت البرز، طبق یک نظرسنجی انجام شده به وسیله مرکز پژوهش های مجلس، محمود احمدی نژاد در پایین ترین سطح مقبولیت از نظر افکار عمومی قرار دارد. این خبر در شرایطی از سوی سایت البرز (از سایت های حامی محافظه کاران) انتشار یافت که سایت رسمی مرکز پژوهش های مجلس یافته های این نظرسنجی را که حاوی مقایسه میزان محبوبیت احمدی نژاد و خاتمی نیز است، منتشر نکرده است. با این وجود یکی از کارمندان مرکز پژوهش های مجلس در گفت وگو با «سرمایه» اعلام کرد: «مرکز تاکنون نظرسنجی را اعلام نکرده است و نمی تواند در قبال خبری که ازآن بی اطلاع است چیزی را تکذیب کند.»

براساس این ادعا در نظرسنجی دیگری که به طور مشترک توسط وزارت ... و سازمان صدا و سیما انجام شده است 70 درصد از مردم ایران حاضرند در صورتی که سیدمحمد خاتمی نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شود به وی رای دهند و تنها 13 درصد از مردم دوباره به احمدی نژاد رای می دهند.

طبق ادعای سایت البرز این نظرسنجی که در تهران و شهرهای بزرگ انجام شده نشان می دهد احمدی نژاد با بحران محبوبیت میان مردم شهرهای مورد بررسی این نظرسنجی مواجه است.سایت خبری «تریبون» نیز با نقل این ادعا یادآور شده است: «این نظرسنجی که در تهران و شهرهای بزرگ انجام شده است نشان می دهد رئیس جمهوری ایران به شدت با بحران محبوبیت میان مردم شهرهای مورد بررسی این نظرسنجی مواجه است. بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی 64 درصد پاسخ دهندگان به این پرسش که به نظر شما دولت احمدی نژاد چقدر دولت موفقی بوده اعلام کرده اند موفقیت دولت نهم زیر متوسط بوده است. بیش از 50 درصد پاسخ دهندگان هم دولت او را «ناموفق» و «بسیار ناموفق» دانسته اند.»

همچنین سایت خبری پارسینه نیز در مورد نظرسنجی مرکز پژوهش های مجلس نوشته است: «در بخش دیگری از این نظرسنجی 78 درصد پاسخ دهندگان نظارت مجلس هفتم بر دولت را «ضعیف» و «بسیار ضعیف» توصیف کرده اند. همچنین 83 درصد پاسخ دهندگان این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که آیا در دوره بعد انتخابات ریاست جمهوری به محمود احمدی نژاد رای خواهید داد، پاسخ منفی داده و اعلام کرده اند به رئیس جمهوری فعلی ایران دوباره رای نخواهند داد. در این نظرسنجی بیش از 40 هزار نفر از مردم طبقات مختلف اجتماعی با سطح تحصیلی زیر دیپلم تا دکترا شرکت داشته اند.»

انتشار این خبر در سایتی وابسته به محافظه کاران درحالی است که در هفته های اخیر رسانه های نزدیک به دولت سعی دارند محبوبیت محمود احمدی نژاد را بیشتر از پیش نشان دهند اما تازه ترین نظرسنجی که از سوی مرکز پژوهش های مجلس به صورت محرمانه انجام شده، نشان می دهد نه تنها احمدی نژاد دچار کاهش شدید محبوبیت و مقبولیت شده بلکه بسیاری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعتقادی به موفقیت دولت وی نیز ندارند. ارائه نکردن اطلاعات مشخص و دقیق از یافته های نظرسنجی ها درباره احمدی نژاد، رخدادی تازه نیست کمااینکه رادیو جوان نیز در سالگرد روی کار آمدن دولت نهم، نظرسنجی را مبنی بر میزان محبوبیت رئیس جمهوری اجرا کرد که البته هرگز نتایج آن اعلام نشد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]