سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

نوشداروی تبلیغاتی دولت پس از سه سال

سه شنبه 87 مهر 2 ساعت 9:0 عصر
نمایش مستند سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا، از جمله کارهای نادر و کمیاب مسئولان دولت در اطلاع‌رسانی درست و بجا در سالیان گذشته بود.
در حالی که اتفاق نظری همه‌گیر در زمینه سخنرانی سال گذشته دکتر احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا بین موافقان و مخالفان دولت به چشم می‌خورد، مقامات تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی دولت، پس از سکوتی طولانی، جلوه‌های زیبایی از این رخداد را به نمایش گذاشتند.
این برنامه که با قالب مستند از شبکه‌های سیما پخش شد، بازخورد حضور و نوع رفتار رئیس‌جمهور ایران و نیز توهین رئیس دانشگاه کلمبیا به وی را از نگاه مردم، اندیشمندان و رسانه‌های آمریکایی بررسی کرده بود. البته در این میان، اظهارات برخی افراد ایرانی به نمایش درآمده در این مستند، رنگ و بوی فعالیت‌های گذشته و آمیخته با اغراق و غلو را داشت .

این در حالی است که در سال‌های گذشته، محور اصلی تبلیغات حامیان دولت در فرم تخریبی قرار گرفته و در بسیاری مواقع، هر جا قصد تبلیغ برنامه‌های مد نظر دکتر احمدی‌نژاد را داشتند، دست به تخریب و زیر سؤال بردن دیگران کردند؛ از نمونه‌های آن، می‌توان به نامه اقتصاددانان به رئیس‌جمهور ـ که مورد هجمه شدید موافقان دولت قرار گرفت ـ بحث مونوریل و مترو، نقد سیاست‌های تورمی دولت، رفتارهای برخی مقامات کابینه و... اشاره کرد. با وجود آن که رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغی بسیاری در اختیار دولت هستند که می‌توان به صورت بهینه از آنها در کنار به همراه داشتن رسانه ملی استفاده کرد.
اما نمایش این گونه برنامه‌ها، نشان داد که در صورت برنامه‌ریزی درست و استفاده از کارشناسان متخصص در امور اطلاع‌رسانی، نه تنها از موج انتقادات و گلایه‌ها کاسته، بلکه فضای تفاهم و همکاری میان مردم و مسئولان بیش از پیش، تقویت می‌شود.
بنا بر این گزارش، این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که رهبر انقلاب نیز در دیدار خود با دولتمردان، از ضعف اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مسئول درباره اقدامات دولت انتقاد و بر فعال شدن آن تأکید کرده بودند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]