سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
عضو فراکسیون اصلاح طلب مجلس هشتم گفت: شرایط برای پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم فراهم است واجماع اصلاح طلبان به ویژه عقلای این جریان برروی کاندیدای واحد زمینه پیروزی را مساعدتر می‌‏کند.

قدرت الله علیخانی با اعلام این مطلب گفت: اصلاح طلبان پس از پیروزی در انتخابات باید نسبت به وضعیت اقتصادی کشور به ویژه وضعیت معیشتی مردم توجه ویژه‌‏ای داشته باشند.

نماینده قزوین در مجلس هشتم با اشاره به جمعیت 23میلیون نفری روستاییان کشور،مشکل راه‌‏های روستایی و بحران خشکسالی را از مشکلات این قشر از جامعه برشمرد و افزود: اصلاح طلبان پس از رسیدن به قدرت باید در حل مشکلات این قشر زحمتکش جامعه تلاش کنند.

علیخانی توجه به حقوق کارگران، بازنشستگان و فرهنگیان، حل مشکل مسکن جوانان و اتخاذ سیاسیت خارجی عقلانی در جهت کاستن از تهدیدات، افزایش فرصت‌‏ها، رفع تحریم‌‏های بین المللی، رفع موانع اقتصادی کشور در عرصه بین المللی را جزو مواردی دانست که در صورت حضور اصلاح طلبان در قدرت باید به آنها توجه ویژه شود .

وی گفت: توجه به عزت و استقلال کشور وتلاش برای ایجاد وحدت و انسجام ملی وتحقق آرمان‌‏های امام (ره) ومقام معظم رهبری از دیگر مواردی است که اصلاح طلبان در صورت پیروزی در انتخابات باید سر لوحه فعالیت‌‏های خود قرار دهند.

علیخانی تاکید کرد: اصلاح طلبان در صورت پیروزی در انتخابات باید توجه به وضعیت اقتصادی به ویژه معیشت مردم را سر لوحه کار قرار دهند.

نماینده قزوین در پاسخ به این سوال که کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری چه کسی خواهد بود؟ گفت: اصولگرایان قصد اجماع بر روی احمدی نژاد در انتخابات آینده را ندارند و به دنبال جایگزینی برای وی هستند.

قدرت الله علیخانی گفت: با وجود اینکه اصولگرایان هوای دولت را دارند و امثال آقای باهنر طرح پرسش و استیضاح وزیران و شخص رئیس جمهور را وتو می‌‏کنند اما به دنبال کاندیدای بهتری می‌‏گردند که تاکنون پیدا نکرده‌‏اند.

وی با بیان اینکه علی اکبر ناطق نوری، علی لاریجانی، محمد باقر قالیباف،حسن روحانی، محمد جهرمی و مصطفی پورمحمدی می‌‏توانند افراد جایگزین جناح اصولگرا به جای رئیس دولت فعلی باشند، تصریح کرد: ناطق می‌‏تواند بهترین گزینه جناح راست برای جایگزینی احمدی نژاد باشد زیرا وی فردی معتدل و سیاستمدار است و در عین حال سابقه مدیریتی موفقی دارد.

علیخانی افزود: ناطق نوری پس از دعوت برخی گروه‌‏ها نظرش برای حضور در انتخابات کمی مساعد شده بود اما اکنون ناگهان نظرش عوض شده است.

نماینده قزوین در ادامه با انتقاد از بی‌‏توجهی دولت به نظرات مجلس گفت: متاسفانه نقش نظارتی مجلس نادیده گرفته می‌‏شود و مجلس نیز بر اجرای نقش خود پافشاری نمی‌‏کند.

علیخانی با بیان اینکه بی‌‏توجهی به نقش نظارتی مجلس به کشور ضربه زده است، تصریح کرد: قرار شد که دولت در اجرای طرح تحول اقتصادی به نقش مجلس توجه کند اما در عمل دولت کار خودش را انجام می‌‏دهد و توجهی به مجلس ندارد.

وی درباره اظهارات باهنرکه گفته بود اگر دولت بدون توجه به نقش مجلس طرح تحول اقتصادی را اجرا کند، مجلس ترمز دولت را می‌‏کشد، گفت: دولت هیچ توجهی به مجلس ندارد و تا آقای باهنر ترمز دولت را بگیرد دولت کار خودش را کرده است.

علیخانی در عین حال تاکید کرد: با اجرای طرح تحول اقتصادی و پخش سهام عدالت تغییری در وضع اقتصادی و معیشتی مردم رخ نخواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به تعیین استاندار جدید قزوین گفت: برای اولین بار می‌‏خواهم از دولت به دلیل انتخاب استاندارجدید تشکر کنم.

وی با انتقاد از عملکرد استاندار سابق قزوین گفت: امیدوارم با وجود استاندار جدید لازم نباشد که من درباره مشکلات استان به رئیس جمهور تذکر بدهم و به جای آن مشکلات استان را از طریق استانداری پیگیری کنیم.

نماینده قزوین تاکید کرد: دولت با انتخاب استاندار جدید زحمت خود را کم کرده است و فکر می‌‏کنم از حجم تذکرات من به دولت درباره نواقص مدیریت استان قزوین کاسته خواهد شد.

علیخانی گفت: انشاء الله مدیریت جدید حاکم بر استانداری قزوین مشکلات و مصائب به جا مانده از عملکرد استاندار قبلی را یکی پس از دیگری مرتفع کند.

وی استان قزوین را به دلیل وجود مشکلات در راه‌‏های روستایی و بحران خشکسالی وکم آبی یکی از عقب مانده‌‏ترین استان‌‏های کشور دانست و گفت: امسال در قزوین ما با احتمال جیره بندی آب در 60 روستا و بحران خشکسالی در 150 روستای دیگر مواجه بودیم.

نماینده قزوین افزود: اداره امور آب استان اعلام کرده است برای مبارزه با بحران خشکسالی در 150 روستای قزوین مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه لازم است که متاسفانه هنوز این مبلغ تصویب نشده است.

علیخانی با بیان اینکه برخی مشکلات استان قزوین ناشی از سو مدیریت استاندار سابق این استان است، گفت: ما در زمان انتخاب استاندار قبلی به دولت اعلام کردیم که انتخاب موفقی انجام نداده‌‏اید.
وی با اشاره به اینکه برای ابقای استاندار قبلی قزوین در سمت خود اعمال نفوذ فراوانی شد، گفت: شبی که آقای کردان وزیر کشور شد به ما خبر دادند استاندار جدید قزوین هم انتخاب شده است اما برخی دوستان اعتراض کردند که وزیر جدید کشور باید خود این انتخاب را انجام دهد که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

علیخانی افزود: انتخاب استاندار جدید قزوین از کارهای خوب آقای کردان است تا پس از خسارت‌‏های سنگین به جا مانده از ناحیه استاندار قبلی استاندار جدید در جهت جبران این خسارت ها گام بردارد.
وی در پایان گفت: استاندار جدید قزوین فرد محترم و توانایی است و به قول قدیمی‌‏ها شیعه و سنی تعریفش را می‌‏کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]