سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
رئیس دولت اصلاحات گفت: مطمئن باشید که نه انگیزه آمدن در انتخابات هوس قدرت است و نه نیامدن به معنی راحت طلبی است. بلکه به هر حال انسان باید احساس کند که تا چه حد می‌‏تواند در برابر خدا و مردم به وظیفه خود عمل کند.سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ، با اشاره به روندی که در کشور وجود دارد و نتیجه آن را در جامعه می‌‏توان دید، گفت: باید با توجه به شرایط و احوال بررسی کرد که آیا با آمدن به صحنه انتخابات می‌‏توان در روند موجود به نفع آرمان‌‏های انقلاب، تأمین مصالح و مطالبات واقعی مردم و اعتلای کشور تأثیر گذاشت و کار کرد یا نه؟
وی با اشاره به دلایل عدم اعلام حضور خود در انتخابات تاکنون، افزود: دلیل آن که تاکنون برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی نکرده‌‏ام، این است که بررسی کنم تا چه حد می‌‏توان بر روند تأثیرگذار بود؟ مطمئن باشید که نه انگیزه آمدن هوس قدرت است و نه نیامدن به معنی راحت طلبی است. بلکه به هر حال انسان باید احساس کند که تا چه حد می‌‏تواند در برابر خدا و مردم به وظیفه خود عمل کند.
رئیس جمهور سابق کشورمان خطاب به اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: طرح شعار یایک ‌‏نفر یا هیچ ‌‏کس خطرناک است و از دوستان بخواهید که این شعار را ندهند زیرا هم باعث دلخوری و افزایش گلایه‌‏ها خواهد شد و هم راه‌‏های مختلف را مسدود می‌‏کند.
خاتمی تاکید کرد: در وضعیت فعلی یکی از اموری که بیشتر ذهن مرا مشغول کرده است تبیین اصلاحات و معیارهای آن است که امیدوارم هر چه زودتر این کار که زمینه آن فراهم شده است عمل و اعلام شود.
رئیس دولت اصلاحات با اشاره به لزوم ساماندهی و سازماندهی در جامعه درباره اصلاحات که سخن بسیاری در جامعه درباره آن مطرح است، اظهار داشت: رسالت خود می‌‏دانم در هرسمتی که باشم میزان‌‏ها و معیارها را در این زمینه مشخص کنیم تا هر کس به اصول اصلاحات به آن گونه که مورد نظر است تمایل دارد با مسوولیت شناسی کامل و آمادگی برای حضور و فعالیت به آن بپیوندد.
وی در ادامه یکی از مشکلات پیش روی اصلاحات را شرایط فعلی در جامعه و بی‌‏تفاوتی در میان نسل جوان دانست و گفت: دیگر نه دیدگاه چپ اسلامی و نه معیارهای غربی مانند گذشته انگیزه حرکت در جامعه ایجاد نمی‌‏کند بلکه بیشتر جامعه ما به سوی بی‌‏تفاوتی و بی‌‏انگیزگی حرکت می‌‏کند و نگرانی این است که خدای ناخواسته شاهد افول گرایش دینی بخصوص در میان جوانان باشیم.
خاتمی حضور در انتخابات ریاست جمهوری را بار دیگر بدون طرح و ایده و داشتن رویکرد و جهت کلی ناکافی دانست و گفت: همه سخن‌‏ها نباید فقط برای تا روز انتخابات باشد لازم است همگی دیدگاه و نظر خود را برای تعیین اولویت‌‏ها در اداره مملکت پس از انتخابات هم اعلام کنند.
وی افزود:متفکران و نخبگان باید بگویند آیا واقعا آسان‌‏ترین راه این است که حاکم باشیم و در جامعه اثر بگذاریم و چه راه‌‏هایی برای این کار وجود دارد؟ یا اینکه می‌‏توانیم در حکومت نباشیم ولی در عین حال در جامعه اثرگذار باشیم. چرا که در نظام بودن و در جامعه اثر گذار بودن بالضروره به معنی حضور در عرصه حکومت نیست.
گفتنی است در ابتدای این دیدار اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به بیان دیدگاه‌‏ها و نظرات خود پیرامون مسایل روز کشور و انتخابات سال آینده ریاست جمهوری پرداختند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]