سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مجرمیت صاحب سگهای عامل مرگ دختر دانشجو

دوشنبه 87 مهر 1 ساعت 9:0 عصر

صاحب سگ‌هایی که دی ماه سال گذشته دختری دانشجو را قربانی حمله خود کردند، با تشخیص بازپرس جنایی تهران مجرم شناخته شد.

 ساعت 14 روز 18 دی ماه سال گذشته دختری دانشجو به نام فیروزه جلالی 23 ساله جهت عکسبرداری در فضاهای برف‌پوش از منزل‌شان واقع در شهرک غرب خارج شد اما با گذشت چندین ساعت از زمانی که بنا بود به خانه بازگردد، بازنگشت و به این ترتیب پدر و مادر این دختر جوان جهت یافتن وی به تکاپو افتادند.

با توجه به این‌که تماس‌ها با تلفن همراه این دختر ناموفق بود، ماموران آگاهی اقدام به ردیابی محدوده‌ی آنتن‌دهی تلفن همراه وی کرده و متوجه شدند «فیروزه» در محدوده‌ی خیابان ملاصدراست اما با توجه به گستردگی منطقه، یافتن او دشوار بود تا این‌که پدر و مادر این دختر به منزل یکی از آشنایان خود که در مجاورت یک باغ در آن محدوده قرار داشت مراجعه کردند و در داخل باغ به جست‌وجوی فرزندشان پرداختند.

نهایتا پس از گذشت چندین ساعت از ناپدید شدن «فیروزه»، جسد یخ‌زده و تکه تکه شده‌ی وی در انتهای باغ پیدا شد و به این ترتیب، ماموران کلانتری 134 شهرک غرب بلافاصله قاضی حسین روشن بازپرس کشیک قتل پایتخت را در جریان موضوع قرار دادند.

بازپرس بلافاصله پس از اطلاع یافتن از این حادثه به دلیل آنکه احتمال وقوع قتل وجود داشت به همراه عوامل تشخیص هویت در صحنه حضور یافت و مشاهده کرد که دختر جوان مورد حمله‌ی سگ‌های ولگرد قرار گرفته است.

وی افزود: شواهد موجود حکایت از آن دارد که قربانی این حادثه ابتدا مورد هجوم سگ‌ها قرار گرفته و در پی فرار از آنها به زمین خورده و در اثر شدت سرما یخ زده است، سپس سگ‌ها به وی حمله کرده و او را تکه تکه کرده‌اند.

با آغاز بررسی‌های پلیسی به دستور بازپرس جهت شناسایی صاحب سگ‌ها، روز 11 اسفندماه سال گذشته علی 53 ساله که به عنوان صاحب سگ‌ها شناسایی شده بود به شعبه سوم بازپرسی احضار شد اما در مقابل قاضی روشن اظهار کرد که سگها متعلق به وی نبوده‌اند.
جنایی نیز با توجه به ادله‌های آشکار مبنی بر تعلق سگ‌ها به این فرد از جمله آنکه در روز حادثه سگ‌ها به او و پسرش هیچ کاری نداشتند و مشخص بود که صاحب سگ‌ها هستند، برای روشن‌تر شدن موضوع و انجام تحقیقات تکمیلی برای علی قرار بازداشت صادر و پرونده را به مرجع انتظامی سپرد.

با انجام بازجویی‌های فنی و پلیسی، نهایتا این متهم مالکیت سگ‌ها را پذیرفت و به این امر اعتراف کرد.

این در حالی بود که پزشکی قانونی در اظهار نظر کارشناسی خود اعلام کرد فیروزه پس از مواجهه با حمله سگ‌ها دچار شوک شدید ناشی از ترس شده و متعاقب آن پس از افتادن روی زمین، یخ زده و طعمه سگ‌ها شده است.

با اخذ آخرین دفاعیات متهم، بازپرس ویژه قتل تهران برای علی به اتهام تسبیب در جنایت و کوتاهی در حفظ و نگهداری حیوانات وحشی خود قرار مجرمیت صادر و پرونده را جهت صدور کیفرخواست در اختیار دادیار اظهار نظر جنایی قرار داد.

قاضی روشن با بیان اینکه شهرداری در پاسخ به استعلام مربوط به وضعیت سگ‌های ولگرد موجود در منطقه وقوع حادثه اعلام کرده تا آن زمان حدود 3500 قلاده سگ ولگرد جمع‌آوری شده است، به ایسنا گفت: جمع‌آوری این تعداد سگ ولگرد نشان‌دهنده تلاش مسوولان شهری در این زمینه است اما به نظر می‌رسد که کافی نیست و باید تلاش بیشتری در جهت جمع‌آوری این سگها به عمل آید.

وی افزود: چند روز قبل حوالی سحر در محدوده پارک کوهسار در غرب تهران در حال عبور با خودرو بودم که ناگهان صدای داد و فریاد یک نوجوان و به دنبال آن صدای پارس چند سگ را شنیدم. به دلیل آنکه سابقه رسیدگی به پرونده فیروزه را داشتم، صدای سگ‌ها من را به یاد آن حادثه انداخت و بلافاصله به سمت صدا رفتم که مشاهده کردم حدود 15 سگ به دنبال پسری 14 ساله هستند و این نوجوان از ترس شدید در حال فرار است. وقتی چند سگ با نور چراغ‌های اتومبیل مواجه شدند از محل فرار کردند اما چند سگ دیگر پس از سوار شدن نوجوان به خودرو، همچنان به دنبال اتومبیل می‌دویدند.

بازپرس ویژه قتل تهران با بیان این‌که نوجوان 14 ساله برای خرید نان از منزل خارج و با حمله سگها مواجه شده بود، خطاب به مسوولان شهری اظهار کرد: لازم است مسئولان شهری تا پیش از شروع فصل سرما در راستای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تدابیر لازم را صورت دهند تا شاهد تکرار حادثه تلخی که برای فیروزه به وقوع پیوست، نباشیم. در غیر این صورت اگر حادثه‌ای مشابه واقع شود، حسب مورد مسوول شهرداری منطقه وقوع حادثه یا صاحب چنین سگ‌هایی باید در مرجع قضایی پاسخگو باشند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]