سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
رهبر انقلاب در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه تهران فرمودند: یک نفر پیدا می‌شود درباره مردمی که در اسرائیل زندگی می‌کنند اظهار نظر می‌کند، البته این اظهار نظر غلطی است. اینکه گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم این حرف درستی نیست، حرف غیرمنطقی است.
 آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران روزه دار تهرانی اظهار داشتند: دو سه مساله کوچک و کم اهمیتی که وجود دارد و از اینها سعی می‌شود برای التهاب استفاده شود را عرض می‌کنم برای اینکه درب گفتگوها بسته شود. یک نفر پیدا می‌شود درباره مردمی که در اسرائیل زندگی می‌کنند یک اظهار نظر می‌کند، البته این اظهار نظر، اظهار نظر غلطی است. اینکه گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم این حرف درستی نیست، حرف غیرمنطقی است.
ایشان بیان داشتند: مردم اسرائیل مگر چه کسانی هستند؟ همان کسانی هستند که غصب خانه، غصب سرزمین، غصب مرزعه و غصب تجارت به وسیله همین‌ها دارد، انجام می‌گیرد. سیاهی لشکر عناصر صهیونیست همین‌ها هستند. نمی‌شود ملت مسلمان نسبت به افرادی که اینجوری عامل دست دشمنان اساسی دنیای اسلام هستند، بی تفاوت باشد، نه. ما با یهودی ها هیچ مشکلی نداریم، با مسیحی ها هیچ مشکلی نداریم، با اصحاب ادیان در دنیا هیچ مشکلی نداریم، اما با غاصبان سرزمین فلسطین چرا، مشکل داریم. غاصب هم فقط رژیم صهونیستی نیست. این موضع نظام است این موضع انقلاب و موضع مردم است.
آیت الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: حالا کسی حرفی می‌زند اشتباه ، عکس العملی‌هایی هم در مقابل آن نشان داده می‌شود. خوب مساله را باید تمام کرد. اینکه یک روز یک نفر از این طرف بگوید، یکی از آن طرف بگوید، یکی اینجور استدلال کند، یکی از آن طرف حرف بزند، این درست نیست، این التهاب آفرینی است؛ حرفی بود گفته شد و اشتباه بود و تمام. موضع جمهوری اسلامی و موضع دولت جمهوری اسلامی هم این نیست.
ایشان در ادامه تاکید کردند: این با کشورهای دیگر فرق می‌کند که مردمش روی سرزمین غصبی ننشستند. شهرک های یهودی نشین امروز به وسیله همین مردمی که گفته می‌شود مردم اسرائیل، به وسیله همین‌ها پر شده. همین ها هستند که دولت جعلی صهیونیست اینها را مسلح کرده است بر علیه مردم مسلمان فلسطینی که فلسطینی ها جرات نکنند نزدیک این شهرکها بشوند، همین هستند دیگر. خوب این حرف خطایی بود، حرف درستی نبود. این را نباید وسیله التهاب قرار داد. من خواهش می‌کنم از همه، اینجور مسائل کوچک و مسائل جزئی را، حرفی بر زبان کسی جاری می‌شود، مطلبی گفته می‌شود، این را وسیله‌ای قرار ندهند برای اینکه مدتی جریان سازی و مساله آفرینی بشود در سر تا سر کشور، یک عده موافق یک عده مخالف سر قضیه ای پوچ، خوب موضع نظام مشخص است، تمام شد.
آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: قضاوت‌هایی در مورد مسائل و کارهای دولت است؛ که این از آثار نزدیک شدن دوره انتخابات است، انسان احساس می‌کند که در بین آنچه که امروز گفته می‌شود، بی انصافی‌هایی صورت می‌گیرد.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در ادامه خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران روزه‌دار تهرانی تاکید کردند: یک چیز دیگری که این روزها انسان مشاهده می‌کند که این را هم می‌خواهم خواهش کنم به خصوص از نخبگان که توجه کنند؛ قضاوت‌هایی در مورد مسائل دولت و کارهای دولت است؛ این از آثار نزدیک شدن دوره انتخابات است، با اینکه خیلی هم نزدیک نیست ما حدود 9 ماه هنوز تا انتخابات فاصله داریم، خاصیت انتخابات این است که عناصر فعال می‌شوند و حرف می‌زنند؛ البته حرف بزنند، حالا در باب انتخابات حرف‌های گفتنی متعددی هست که انشاءالله در وقت و فرصت مناسب خودش آنها را به ملت عزیزمان عرض خواهیم کرد، حالا هنوز زود است؛ لکن انسان احساس می‌کند که در بین آنچه که امروز گفته می‌شود، بی انصافی هایی صورت می‌گیرد. خوب اگر کسی برای آینده کشور، برای حل آنچه که معضلات کشور می‌نامند، برنامه ای دارد، حرفی دارد، خوب آن حرف را بیان کند، اگر چنانچه می‌تواند راه حلی برای مشکلاتی که وجود دارد، حالا مثلا مشکل گرانی یا تورم، راه حلی دارند، بگویند.
ایشان با بیان اینکه تخریب کردن مسئولین و تخریب کردن دولت، این هیچ مصلحت نیست، تاکید کردند: این جزو کارهای صحیح اسلامی نیست. در بعضی از جاهای دیگر، در بعضی از کشورهای دنیا به نام دموکراسی به نام آزادی آبروهایی را از بین می‌برند، اشخاص را به لجن می‌کشند، اینها کارهای اسلامی نیست، اینها کارهای آنهاست، مثل خیلی از کارهای دیگر. آنچه که در زمینه مسائل اقتصادی یا غیر اقتصادی گفته می‌شود، در درجه اول هم در محافل کارشناسی باید گفته شود، نه در منبرهای عمومی تریبون های عمومی. گاهی اوقات یک بی انصافی‌هایی می‌شود دیگر، یک چیزهایی می‌گویند.

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: نباید اخلاق نکوهیده بی‌انصافی در جامعه ما رواج پیدا کند، دچار بی انصافی نباید بشویم. بخصوص نخبگان، بخصوص نخبگان نگاه کنند، منصفانه حرف بزنند. عرض کردیم تخریب درست نیست. نه آن کسانی که طرفدار شخص یا گروهی هستند و نه آن کسانی که مخالف آن شخص و گروهی هستند، مقابله اینها با یکدیگر هیچ لزومی ندارد به صورت تخریب باشد. منطقی حرف بزنند، انتقادی دارند انتقاد کنند. خدا را شکر می‌کنیم فضای کشور ما بر اثر نظام اسلامی فضایی آزاد و باز است و مردم فرصت دارند و می‌توانند حرفشان را بزنند، نخبگان می‌توانند حرف بزنند، مردم هم استماع می‌کنند، می‌شنوند و حرف‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند، آنچه که حق است به نظرشان می‌پذیرند و قبول می‌کنند.
ایشان فرمودند: نگرانی من از این نیست که یک حرفی زده شود و از کسی انتقاد شود، نه یک نفر انتقاد می‌کند و یک نفر هم جواب می‌دهد. نگرانی من از رایج شدن اخلاق بی‌انصافی در جامعه است. خدمات فراوانی انجام می‌گیرد، انسان همه را کنار بگذارد و به یک نقطه ای بچسبد، این درست نیست. البته این خطاب به همه است، این را ما به شخص خاصی به گروه خاصی به جناح خاصی عرض نمی‌کنیم، این را به همه عرض می‌کنیم. همه مراقب باشند یکدیگر را تخریب نکنند، این فضای تخریب فضای خوبی نیست مردم هم خوششان نمی‌آید.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: این را حالا در حضور شما مردم به آن حضرات می‌گویم؛ اگر شما خیال می‌کنید که از اینکه شما بیایید بنشینید و مذمت کنید، از فلان مسئول و فلان جریان، مردم لذت می‌برند و خوششان می‌آید، اشتباه می‌کنید مردم از فضای تخریب خوششان نمی‌آید.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]