سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

دلایل قطعیهای اینترنت

یکشنبه 87 شهریور 24 ساعت 3:0 صبح
رئیس انجمن شرکت‌‏های اینترنتی گفت: هنوز هم مشکلات اینترنت و قطعی‌‏های مکرر ادامه دارد.
مهندس مسعود ریاضیات در گفت‌‏وگو با ایلنا یکی از دلایل قطعی‌های اینترنت در کشور را توزیع نامناسب پهنای بینISP و PAP ها دانست و اظهار داشت: توزیع پهنای باند بین ISP ها در کشور باید با هزینه کم انجام شود تا این شرکت ها بتوانند در تمام نقاط از پهنای باند با صرف هزینه‌‏های بسیار کم استفاده کنند.
وی در ادامه با اشاره به قطعی‌های مکرر اینترنت و ادامه این قطعی‌ها در کشور گفت: کیفیت خط‌‏های اینترنتی ارتباط مستقیم به پهنای باند، رشته اصلی فیبر نوری و متولی اصلی یعنی شرکت زیرساخت دارد. همچنین که در همه کشورهای جهان تمهیداتی اندیشیده شده که در آن پهنای باند را به صورت تنوع بخشی طراحی می‌‏کنند که اگر یک نقطه دچار مشکل شد، ترافیک اینترنتی به نقاط دیگر انتقال یابد.
ریاضیات افزود: در واقع در کشورهای دیگر پهنای باند به صورت LOOP و یک حلقه است که اگر یک طرف دچار خرابی شد، طرف دیگر کار ارتباطی را انجام دهد بنابراین این اطمینان وجود دارد که پهنای باند همیشه در اختیار است و بلافاصله روش‌‏های دیگر جایگزین می‌‏شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در کشورهای توسعه یافته خدمات اینترنتی به عهده چندین کشور است که در صورت قطعی اینترنت همه با هم در صدد رفع آن بر می‌‏آیند ولی در ایران اینگونه نیست و تنها یک متولی اصلی (شرکت زیرساخت) دارد که باید پاسخگوی همه قطعی‌‏ها باشد.
وی گفت: در زمینه قطعی اینترنتی علاوه بر دو دلیلی که گفته شد، دلیل سومی هم وجود دارد که مربوط به تجهیزات پشتیبانی ISPها است که باید رضایت مشتریان را جلب کنند. پر واضح است تا زمانی هم که برای ISP ها صرفه اقتصادی وجود داشته باشد، این کار را به خوبی انجام می‌‏دهند.
ریاضیات خاطرنشان کرد: با گزارشاتی که ما از کاربران اینترنتی دریافت کرده‌‏ایم متوجه شده‌‏ایم که با وجود استفاده آنها از خدمات چندین شرکت ISP باز هم این قطعی‌‏ها حتی در سرویس‌‏های خانگی دایال آپ (DIAL UP) وجود داشته و همچنان ادامه دارد که این نشان می‌‏دهد که اشکالات مربوط به ارائه خدمات و پشتیبانی توسط ISP ها نیست.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]