سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
محمدنوری زاد در اقدامی سوال برانگیز، مصاحبه ای خیالی(!؟) با آیت الله مکارم شیرازی ترتیب داده و در آن برای مبرا کردن خود از هرگونه توهین به ساحت روحانیت و مرجعیت، از قول این مرجع تقلید خود را بی‌گناه و منتقدان سخنان خود را نیز بی‌ظرفیت اعلام کرده است!   

محمد نوری زاد، کارگردان سینما و تلویزیون که اخیرا به خاطر توهین به مراجع مورد انتقاد و شکایت برخی نهادهای حقیقی و حقوقی قرار گرفته در تازه ترین اقدام خود مصاحبه ای خیالی(!؟) با آیت الله مکارم شیرازی ترتیب داده و قبل از انعکاس آن در وبلاگش قسم یاد کرده با درج این مصاحبه مجازی قصد توهین به مرجعیت را ندارد.(!)

به گزارش باشگاه جوانی برنا، ساختار این مصاحبه خیالی به گونه ای تنظیم شده که این تلقی را در خواننده مطلب بوجود می آورد که حتی خود مراجع انتقادی نسبت به وی و مطالب عنوان شده از سوی او ندارند و این در حالی است که آیت‌الله مکارم شیرازی در سخنانی حضور مراجع تقلید در جامعه را یک نعمت الهی دانسته و گفته است: کسانی‌که به دنبال خانه نشین کردن مراجع هستند، این آرزو را به گور خواهند برد.

در این مصاحبه غیر واقعی آیت الله مکارم خطاب به نوری زاد می گوید: من شخصا درباره نوشته های شما، نکته ای که بشود از آن توهین و کوچک شمردن جایگاه مرجعیت برداشت کرد، ندیدم فقط مختصری اگر اراده قلم را مهارمی کردید، شاید این هیاهو به پا نمی شد.

در ادامه این مصاحبه نوری زاد خطاب به آیت الله مکارم می گوید چرا اطرافیان شما اینهمه الفاظ نامربوط به کار بردند و یک دوستدار نظام را آلت دست بیگانه خطاب کردند که آیت الله مکارم در پاسخ می گوید: این ناشی از ظرفیت برخی افراد است.

ادامه این مصاحبه خیالی به طرز مضحکی با سئوالات جهت دار و پاسخهای ساختگی و آبکی نوری زاد همراه می شود بطوریکه نوری‌زاد مواردی را در باره مطالبش مطرح و سپس آیت الله مکارم از وی دلجوئی می کند!

  نوری زاد در طی این مصاحبه خیالی تمام عقاید خود در باره مرجعیت را در قالب سئوالات توهین آمیز مطرح می کند که از آن‌جمله با اشاره به تعداد بی شمار مراجع در کشور می گوید: آیا دلپذیر و مطلوب است که در باره یک مساله تعداد بی شماری مرجع اظهار نظر کنند؟ آیا این امر آشفتگی و اضطراب در جامعه ایجاد نمی کند؟

نکته جالب کامنت هائی است که خوانندگان مطلب آخر وبلاگ نوری‌زاد، برای او گذاشته و اکثریت قریب به اتفاق آنها از مصاحبه خیالی ابراز نارضایتی کردند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]