سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آیت‌الله مهدوی کنی امروز در جلسه اخلاق خود که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که درباره سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد از ایشان پرسید، گفت: این سخنان را نباید آقای احمدی‌نژاد بگوید؛ چون دید مردم را هم نسبت به امام زمان بد می‌کند.
 دبیرکل جامعه روحانیت مبارز پرسید: اگر مدیریت از امام زمان(عج) بود، یعنی ایشان نمی‌توانند مافیا را از بین ببرند؟ برنج کیلویی پنج هزار تومان هم از مدیریت ایشان است؟
ایشان در پایان گفت: امام خمینی با آن همه عظمت، بک بار هم چنین سخنانی درباره رابطه با امام زمان و ... مطرح نکردند.
در این حال، روز گذشته، حجت‌الاسلام و المسلمین دعاگو در مبحث نقش اصلاح نگرش‌های فرهنگی، مواضع سیاسی و عملکرد اقتصادی بر تقویت امنیت داخلی و آفرینش ثبات سیاسی را ادامه داد، به ارزیابی و نقد و تحلیل نگرش‌های فرهنگی به حوزه فرج امام زمان (عج)، انتظار فرج، ادامه حیات و امامت مهدی موعود(عج) پرداخته، گفت: استمرار حیات، امامت و غیبت امام زمان، فرارسیدن فرج و پیروزی، تشکیل حکومت جهانی اسلام به رهبری حضرت مهدی و جایگاه پایداری، رازداری و انتظار پیروزی به عنوان برترین اعمال امت اسلامی از باورهای قطعی و تردیدناپذیر شیعیان در سراسر جهان است. بنا بر اعتقادات مسلم شیعه در دوران غیبت کبری حضرت ولیعصر با کسی مواجهه حضوری ندارند و به پیام‌دهی مستقیم به هیچ شخص و شخصیتی نمی‌پردازند.

خطیب جمعه شهرستان شمیرانات جمهوری اسلامی، جهان اسلام و شیعیان جهان را بهره‌مندان از هدایت غیر مستقیم در دوران غیبت و هدایت و رهبری مستقیم آن حضرت در عصر ظهور توصیف نموده، اظهار داشت: مدیریت و هدایت امام زمان ـ ارواحنا له الفدا ـ در دوران غیبت کبری به صورت غیر مستقیم توسط نایب ولیعصر(عج)، یعنی ولی فقیه زمان و در عصر ظهور به صورت مستقیم با سازماندهی اصحاب شایسته و وارسته انجام می‌پذیرد. جامعه جهانی زمان امام زمان، جامعه صالحین و امامان و وارثان زمین است. منتظران حقیقی ظهور امام صالحان و نجات‌بخش جهان، هرگز به ناهنجاری نمی‌گرایند و از خداگرایی فاصله نمی‌گیرند و در جبهه شیطان قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: جبهه امام زمان جبهه پیامبر، جبهه خدا، جبهه ارزش‌آفرینی و جبهه دفاع از ارزش‌هاست. فقر و فساد و گرانی و تبعیض و ناهنجاری فرهنگی، ناهنجارگرایی سیاسی و اقتصادی، تنش‌آفرینی، ارزش سوزی و دشمن‌سازی، هرگز جبهه خدا، انبیا، اسلام و امام زمان نیست. همه کاستی‌ها، سستی‌ها، کجی‌ها و ناهنجاری‌ها، زشتی‌ها، پلیدی‌ها، بدی‌ها و شرارت‌ها و نافرمانی‌ها برآمده از جبهه شیطان و دشمنان تمدن و تکامل انسان است و در حوزه رحمانیت و الوهیت خدا جایگاه، پایگاه و خاستگاه ندارند.
ناطق جمعه شهرستان شمیرانات، در پایان نسبت دادن اشتباهات و خطاهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجرایی به آیین مدنی و نظام دینی را ناروایی، بیدادگری و جفاکاری خداناسپاسان بی‌فرهنگ تحلیل نموده، تأکید کرد: کسانی که در انجام وظایف قانونی و بسترهای خدمتگزاری با کاستی، سستی و ناهنجاری روبه‌رو می‌شوند، نباید برای نجات از هجوم انتقادات در لوای امام زمان سکنی گزینند، در نقاب دین به دفاع از خطاهای سیاسی و اقتصادی‌شان بپردازند و کاستی‌های برآمده از ناهمسویی با پیام‌های دینی را به آیین مدنی و نظام دینی نسبت دهند و ارزش‌های دینی و اعتماد دینداران به آیین مدنی را در مسلخ خطاهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی‌شان قربانی کنند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]