سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

خاتمی باید بداند که تنها متعلق به خاتمی نیست

سه شنبه 87 اردیبهشت 10 ساعت 2:0 عصر
این شوخی سیاسی شیخ خندان اصلاحات موضوعی شد تا رسانه‌ها در آستانه انتخابات دهم ریاست جمهوری به واکاوی آن بپردازند. از این رو هم این سخنان رئیس جمهور سابق کشورمان با واکنش‌های متفاوتی در میان دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا مواجه بوده است اما آیا بازنشستگی سیاسی در کشور ما معنا دارد یا خیر؟
از یک منظر خاتمی واقعا بازنشست شده است آن هم از نوع پیش از موعدش ! که در دستگاه اداری کشور او خود را پیش از رسیدن به سابقه کاری سی سال بازنشست کرد ولی از منظر سیاسی خاتمی هنوز نمی‌تواند بازنشست شود زیرا او که در دوم خرداد 76 با رای مردم متولد شد هنوز هم بعد از گذشت 11 سال مورد عنایت مردم قرار دارد و این محبوبیت و اثرگذاری خاتمی به او این اجازه را نمی‌دهد که در خواست میلیون‌ها ایرانی را به درخواست شخصی خود ترجیح دهد.
خاتمی باید بداند که تنها متعلق به خاتمی نیست بلکه متعلق به یک طیف گسترده از مردم است که در دو انتخابات به طور متوالی او را با رای بالای خود خاتمی کردند و امروز هم اگر قرار است او بازنشست شود باید به نظر مردم احترام بگذارد و نظر مردم برای او در اولویت باشد تا نظر شخص خاتمی.
با این حال خاتمی ازهشت سال فعالیت در دولت ، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است و مردم و نخبگان سیاسی هم با مقایسه دوران ریاست جمهوری او با دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به این موضوع پی‌برده‌اند و حتی برخی از اصولگرایان که در گذشته منتقد خاتمی بودند حال به حامی او تبدیل شده‌اند و از او می‌خواهند که در انتخابات ریاست جمهوری در صحنه حضور داشته باشد. حال با این اوصافی که در سطور بالا آمد آیا شخصیتی همچون خاتمی در شرایط کنونی قابلیت بازنشستگی را دارد یا خیر؟

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]