سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

درگیری‌ خونین ایوان غرب بر سر شمارش آرا

یکشنبه 87 اردیبهشت 8 ساعت 1:30 عصر
با سوءمدیریت در اعلام نتایج آرا، انتشار برخی شایعات و واکنش‌ها و احساسات شدید طایفه‌ای مردم شهرستان ایوان غرب، از توابع ایلام، جمعه شب گذشته این شهر شاهد درگیری خونین بود.
طبق خبرهای رسیده از ایلام، این درگیری حدود بیست زخمی نیز داشته است که حال چهار نفر از آنان وخیم گزارش می‌شود.
در حالی که اخبار تاییدنشده از کشته شدن 4 تن حکایت دارد، به نوشته روزنامه «جمهوری اسلامی»، محتاج، معاون امنیتی وزارت کشور، ضمن تأیید بروز ناآرامی در استان ایلام تصریح کرده: در این ناآرامی‌ها یکی، دو نفر کشته شده‌اند اما وضعیت این شهر در حال حاضر آرام و اوضاع تحت کنترل است.
مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور برکنار شده نیز در کنفرانس خبری دیروز، بدون اشاره به نام شهر گفت:در یک حوزه انتخابیه به سبب اختلافی که در شمارش آراء وجود داشت متاسفانه درگیری رخ داد و تعدادی از هموطنان ما آسیب دیدند و گزارش اولیه نیز حاکی از از دست دادن یکی دو نفر از هموطنا‌ن ‌مان است و این‌ که تعدادی نیز مجروح شده ‌اند.
بنا بر این گزارش، به دنبال دیر اعلام شدن آرای داریوش قنبری، نماینده کنونی ایلام، شماری از مردم با این تصور که آرای او برای متین، نامزد دیگر ریخته شده، به خیابان‌ها آمده و به برخی مراکز حمله‌ور شدند.
در بیست‌وچهارم اسفند، انتخابات در حوزه ایلام، شیروان،‌ ایوان و چرداول به دور دوم کشیده شد تا جمعه گذشته، داریوش قنبری، شاپور پولادی، علی‌اکبر متین و علی‌اکبر بسطامی با هم رقابت کنند. اما درگیری در ایوان غرب پس از آن آغاز شد که در نخستین ساعات بامداد شنبه، به صورت غیررسمی اعلام شد تعدادی از آرایی که به نفع داریوش قنبری به صندوق ریخته شده باطل اعلام گردیده و باعث شده که او به رتبه سوم در میان چهار نامزد انتخاباتی نزول کند و جای خود را در میان نامزدهای پیروز به علی‌اکبر متین بدهد.
شایعه تغییر نتایج آرا به نفع علی‌اکبر متین، اعتراض طرفداران داریوش قنبری را برانگیخت و شماری از آنان به نشانه اعتراض در مقابل فرمانداری ایوان غرب تجمع کردند. در این درگیری به فرمانداری ایوان غرب، مواد آتشزا پرتاب شد و به بانک‌ها و دیگر ساختمان‌های دولتی نیز حملاتی شد که خساراتی بر جای گذاشت.در این هنگام، گویا برخی مأموران به دستور فرماندار منطقه تیراندازی‌هایی انجام داده‌اند.
زخمی‌های این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند و گویا کشته‌ها به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.
ساعاتی بعد مشخص شد خبر تغییر نتایج به نفع علی‌اکبر متین، نادرست بوده و نام داریوش قنبری رسماً از سوی ستاد انتخابات کشور به عنوان یکی از دو نامزد پیروز ایلام اعلام شد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]