سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

انتقاد مشاور رییس جمهور از منتقد منصف دولت

چهارشنبه 87 اردیبهشت 4 ساعت 8:0 صبح
علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور ، در نامه‌ای به حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه کیهان، نسبت به محتوی و ادبیات به کار گرفته شده در مطلبی که در این روزنامه با موضوع «عذرخواهی کروبی نسبت به چاپ مطلبی در روزنامه اعتماد ملی» منتشر شده، انتقاد کرد.

 جوانفکر در نامه خود با اشاره به اینکه در مطلب روزنامه کیهان 10 بار از عنوان " توهین آمیز" و دو مرتبه از کلمه "موهن" استفاده شده، از اینکه «بخش اعظم گزارش به انتشار مجدد مطلب موهن در روزنامه کیهان اختصاص یافته است» انتقاد کرد.

مشاور رییس جمهور با اشاره به «سوابق دیرینه» شریعتمداری در عرصه فعالیت مطبوعاتی و مدیریت یکی از موثرترین روزنامه های کشور، اینکه روزنامه کیهان با هدف تقبیح یک رفتار ناپسند مطبوعاتی به تبلیغ آن رفتار بپردازد را موجب تاسف و نگرانی دانست.

جوانفکر در ادامه با اشاره به عناوینی که در گزارش مذکور در قبال نویسند مطلب ناپسند روزنامه اعتماد ملی به کار گرفته شده است، آورده است:« ما وظیفه داریم از موضع اصلاح آدمها با آنها برخورد کنیم ، هرچند که بنده قبل از هر کس و بیش از همه نیازمند اصلاح و هدایتم. گذشته از بار حقوقی برخی از اتهامات، آیا تخریب روحی و روانی یک زن خبرنگار یا نویسنده مطبوعاتی که به هر تقدیر نسبت به اصلاح مقاله اش اقدام کرده و در صدد جبران اشتباه خود برآمده است ، می تواند حاکی از منش و روش اسلامی و انسانی باشد! مگر در توبه را خداوند به روی انسانها نگشوده است؟ ما چه حقی داریم که راه بازگشت و اصلاح را به روی دیگران ببندیم و با طرح برخی اتهامات ، آنها را از جامعه طرد کنیم.»

مشاور رییس جمهور در ادامه خطاب به مدیر مسوول کیهان آورده است:« بنده شما را برادری متدین ، ارزشمند و ارزشگرا می شناسم و نگرانم که خدای ناکرده بر اثر برخی غفلت ها نتوانیم در پیشگاه الهی عذر قابل قبولی ارائه دهیم. البته سالهای مدید است که جناب عالی در عرصه مطبوعات حضور دارید و به عنوان یک فرد با تجربه و صاحب نظر شناخته می شوید، بنابراین برای هیچکس پذیرفته نیست که چنین رفتاری با اطلاع و آگاهی شما صورت گرفته باشد. با استفاده از فرصت، عافیت و عاقبت به خیری را برای همه کسانی که حرمت قلم را پاس می دارند ، از خداوند متعال مسالت می کنم.»


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]