سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

قلیان اکسیژن هم آمد

دوشنبه 87 فروردین 26 ساعت 1:0 صبح
قلیان جز میراث فرهنگی ما ایرانیان است که متاسفانه مضراتی به همراه دارد و بسیاری از ایرانیان از این وسیله استفاده می‌کنند و حتی اگر از مصرف آن جلوگیری شود، مردم به طور پنهانی از آن استفاده خواهند کرد.

قلیان اکسیژن توسط نادر مظفری مخترع ایرانی طراحی و ساخته شد و قرار است این قلیان جایگزین قلیان‌هایی توتونی و مضر شود.

سعید صدری دبیر کمیته گردشگری سلامت صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فواید اکسیژن برای بدن انسان خاطرنشان کرد: اگر اکسیژن کافی به بدن انسان نرسد قدرت تصمیم‌گیری کاهش می‌یابد و فرد دچار بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: قلیان جز میراث فرهنگی ما ایرانیان است که متاسفانه مضراتی به همراه دارد و بسیاری از ایرانیان از این وسیله استفاده می‌کنند و حتی اگر از مصرف آن جلوگیری شود، مردم به طور پنهانی از آن استفاده خواهند کرد.

صدری با بیان این مطلب که می‌توان قلیان را تا حدی تحریف کرد و از مضررات آن جلوگیری کرد، افزود: قلیان‌های اکسیژن که توسط نادر مظفری مخترع ایرانی ساخته شده، نه تنها ضرر ندارد، بلکه برای بدن نیز مفید است و برای سلامت بدن توصیه می‌شود.

نادر مظفری طراح قلیان اکسیژن گفت: در قسمت آتشدان بالای قلیان، بالنی که به کپسول اکسیژن وصل است، نصب شده که موجوب تنظیم میزان استفاده از اکسیژن می‌شود. لوله حمل اکسیژن از بالن تا داخل منبع آب قلیان از نوع نایلون یا استیل و یا برنز بوده که در اثر تماس با اکسیژن اکسیده نشود.

وی ادامه داد: در قسمت منبع آب قلیان نیز آب وجود دارد که بر رطوبت آن می‌افزاید و می‌توان با افزودن اسانس یا عرقیات نعناع، ریحان، کاکوتی و اکالیپتوس برای ضد عفونی مجاری تنفسی استفاده کرد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]