سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
علی اکبر رحمانی استاندار تهران در دوره اصلاحات گفت: انتظار ما سلامت کامل از مجریان و ناظرین نیست بلکه ما اعتقاد داریم به ایده‌ال‌ها  فکر نکنیم و از مجریان و ناظران متقاضی سلامت نسبی انتخابات باشیم.
رحمانی در گفت و گو با بهارستان ایران ادامه داد: انتخابات پروژه‌ای است که کارفرمای آن مردم، مجری وزارت کشور، هیات‌های اجرایی و ناظر آن شورای نگهبان است؛ به اعتقاد من در این دوره در وظایف کارفرما، مجری و ناظر تجدیدنظر‌های اساسی شده است و این مسئله موجب سخت تر شدن پیش بینی ما در امر انتخابات می گردد.
وی فضای انتخابات را معمولی ارزیابی کرد و در ادامه اظهار داشت: اگر مجموعه دست اندر کاران با توجه بیشتر به رونق انتخابات، شرایط رقابت را فراهم می کردند قطعاً در این شرایط شادابی مردم را بویژه میان جوانان و تحصیل کردگان شاهد بودیم.
رحمانی مقایسه این دوره از انتخابات را با مجلس هفتم پیچیده ندانست و افزود: در بحث  رد صلاحیت‌ها این دوره تا حدودی گسترده تر از دوره قبل بوده و انتخابات مهندسی شده به پیش می رود و مشابه دوره قبل عناصر اصلی جناح روشنفکر دینی و اصلاح طلبان حذف شدند.
وی اضافه کرد: دغدغه جدی ما در مقایسه با انتخابات قبلی، هم جهت بودن ناظرین و مجریان در این دوره است در حالیکه در انتخابات مجلس هفتم مجریان و ناظرین در مجموع غیر هم جهت و هر دو علاقه‌مند‌تر به اجرای قانون و به زبان ساده‌‌ تر خود کنترلی بین مجریان و ناظرین در انتخابات مجلس هفتم بیشتر بود.

استاندار سابق تهران در بحث مقایسه شرایط حضور برای اصلاح طلبان و اصولگرایان  خاطر نشان کرد: اصولگرایان با تیم کامل و با مساعدت‌های مسئولان و داوران به میدان مسابقه آمدند در حالیکه اصلاح طلبان بازیگران شاخص را در اختیار ندارند و عمده کسانی که در صحنه مسابقه هستند عناصر رزرو و سطح دوم به پائین اصلاح طلبان می باشند.
وی با اعتقاد بر اینکه«حتی اگر صحبت از رقابت کنیم این رقابت و مسابقه عادلانه نیست و یکسویه به نفع اصولگرایان است» گفت: در مجموع داور نهایی مردم هستند و اگر به این تشخیص برسند که دیگران برای آنها در حال تصمیم سازی و تصمیم گیری هستند به وظیفه نهایی خود عمل کرده و همین امر پیچیده‌گی‌های پیش بینی را به ما نشان می دهد. همچنین امیدوارم آنچه که خیر و صلاح، بهروزی و به کامی کشور و مردم را به دنبال دارد با شرایط موجود رقم بخورد.
رحمانی با اشاره به اینکه«به جز این دوره در تمام ادوار انتخابات گذشته مسئولیت دولتی داشته‌ام» افزود: اگر مسئولین حتی به 30درصد از منشور اخلاقی پخش شده توسط ستاد انتخابات و وزارت کشور عمل کنند ما نباید شاهد بداخلاقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انتخاباتی موجود باشیم اما متاسفانه به اخلاق انتخاباتی کمتر توجه شده است و حتی در تهران بزرگ تعداد ناظرین نمایندگان کمتر از 40درصد نیاز برای پوشش صندوق‌ها می باشد.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: مجریان انتخابات نقش صندوق‌‌‌‌‌های سیار را کمتر کنند تا برگزاری انتخابات قابل توجیه و دفاع  باشد.     

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]