سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

محدودیت های نظارت کاندیداها

جمعه 86 اسفند 24 ساعت 4:22 عصر
جبهه مشارکت ایران اسلامی در خصوص نگرانیهای این حزب از شیوه نظارت بر انتخابات و محدودیتهای موجود در زمینه اعمال نظارت کاندیداها و احزاب اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:
همانگونه که مردم شریف تهران مطلعند در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی مجریان و ناظران انتخابات یکدست و همگی منتسب به یک جناح سیاسی هستند.
این مسأله نگرانی‌های جدی درباره سلامت فرایندهای اخذ و شمارش و اعلام نتایج آرا میان جریان‌های سیاسی منتقد دولت و نامزدهای مستقل ایجاد کرده است.
متأسفانه روز گذشته هیأت نظارت شورای نگهبان در شهر تهران با عدم صدور کارت‌ شناسایی برای حدود 2500 ناظر معرفی شده از سوی نامزدهای ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان که به منظور نظارت بر روند برگزاری و شمارش و اعلام نتایج انتخابات در شهر تهران رسماً معرفی شده بودند، این نگرانی‌ها را دو چندان کرده و عملاً در روند نظارت مردمی بر انتخابات و برابری حقوقی همه نامزدها اختلال به وجود آورده است.
جبهه‌مشارکت‌ایران‌اسلامی با اعلام نگرانی جدی در این زمینه، محدودیت‌های به وجود آمده در مسیر نظارت را خلاف نص قانون و موجب گسترش نگرانی‌های سیاسی و حقوقی در زمینه عدم سلامت انتخابات قلمداد می‌کند.
جبهه‌مشارکت‌ایران‌اسلامی
24/12/1386

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]