سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

تأیید صلاحیت کلانتری 48 ساعت قبل از انتخابات!

پنج شنبه 86 اسفند 23 ساعت 5:0 عصر
صلاحیت دکتر عیسی کلانتری در آخرین لحظات تأیید شد، اما وی از ادامه حضور در صحنه انتخابات انصراف داد.
شورای نگهبان بیستم اسفندماه از طریق تماس تلفنی تأیید صلاحیت دکتر کلانتری را به وی ابلاغ نمود.
با این حال دکتر کلانتری وزیر سابق کشاورزی با توجه به عملکرد شورای نگهبان طی نامه‌ای انصراف خود را از نامزدی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
گفتنی است، کلانتری پیش از این در نامه سرگشاده ای اعتراض خود را نسبت به ردصلاحیت اش خطاب به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان اعلام کرده بود.
متن کامل نامه دومین نامه دکتر کلانتری خطاب به آیت الله جنتی به این شرح است:
«به نام خدا
حضرت آیت اله جنتی
دبیر شورای محترم نگهبان
با سلام،
از اینکه اعضای شورای محترم نگهبان در بازنگری‌هایشان لطف کرده التزام اینجانب را به اسلام عزیز و صلاحیت نامزدی‌ام را چهل و هشت ساعت قبل از انتخابات توسط پیام‌های تلفنی مکرر به منزل، دفتر کار و تلفن همراه اعلام کرده‌اند سپاسگزارم.
جناب آقای جنتی! در طول سه هفته گذشته که با ردّ صلاحیت شما مواجه بودم به یاری خداوند متعال و همت مردم ایران عزیز به ویژه کشاورزان بزرگوار و اهالی شریف تهران بزرگ و هموطنان آذری پیش از تایید شورای نگهبان با هزاران تماس از طرق مختلف این حقیر را مورد لطف و تایید خود قرار دادند و مهمتر اینکه در این مدت برخی از مراجع عظام التزام اینجانب را به اسلام یادآوری فرموده‌اند.
لازم به یادآوری می‌دانم شورای نگهبان که یکی از ارکان اصلی انقلاب می‌باشد، نباید اجازه دهد فرزندان انقلاب توسط برخی عوامل اجرایی آن شورا که در راستای یک جریان خاص سیاسی عمل می‌کنند و معلوم نیست آنان خود چگونه صلاحیت تایید یا تکذیب را حاصل نموده‌اند که مخالفین خود را به استناد عدم التزام به اسلام به قربانگاه می فرستند و قربانی می‌کنند. جناب آقای جنتی اگر جستجو گر خوبی باشید حتما دوستان بیشتری برای حفظ انقلاب و نظام مقدس ج.ا.ا در بین ردّ صلاحیت شدگان خواهید یافت تا در بین تایید شدگان آن شورای محترم .
عالی جناب، ملاحظه دارید یکی از اموری که روزگار در افشای آن سخت تعصب دارد جرم
بیگناه است و همانطور که حضرت امام حسین می فرمایند ممکن است برای مدتی حقیقت پنهان بماند اما باطل هرگز پیروز نمی‌شود. اینجانب اعتقاد دارم در برابر این گروه باید صبر کرد و تصمیم بی اشتباه زمانه را به نظاره نشست. بی‌شک شما هم با من هم عقیده هستید که رفع ظلم از بیگناه نه تنها فعل زمانه بلکه از سنت‌های غیر قابل تغییر الهی است.
اینجانب ضمن احترام به عقاید و رفتارهای معقول سیاسیون متعادل و اعلام وفاداری و عشق به آرمان‌های انقلاب اسلامی خمینی بزرگ به علت ضیق وقت بدین وسیله انصراف خود را از نامزدی نمایندگی مجلس هشتم اعلام می‌دارم. با آرزوی موفقیت برای نظام جمهوری اسلامی ایران.
عیسی کلانتری»

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]