سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

لیست موازی جبهه متحد اصولگرایان با عنوان "ائتلاف فراگیر اصولگرایان" منتشر شد ه و تنظیم کنندگان این لیست بدون توجه به اعلام برائت برخی کاندیداهای جبهه متحد، نام این افراد را در لیست خود گنجاندند. 

 تعداد 9 تن از کاندیداهای این لیست با لیست جبهه متحد اصولگرایان اشتراک دارد. این در حالیست که کاندیداهای اصولگرای جبهه متحد پیش از این با امضاء میثاق نامه ای تعهد داده بودند نام آنها در هیچ یک از لیست های با پسوند یا پیشوند اصولگرایی قرار نگیرد.

دبیر اجرایی جبهه متحد در گفتگو با رجانیوز ضمن تأیید این مسئله خاطرنشان کرد: این موازی کاری در جامعه ایجاد ابهام می کند و باعث تضعیف اصولگرایان می شود.

 

شهاب الدین صدر البته اضافه کرد اغلب کاندیداهای جبهه متحد که نامشان در لیست موازی قرار گرفته در نامه هایی که در اختیار آقای زارعی است، نسبت به این مسئله ابراز ناراحتی کرده اند.

 

در عین حال، زارعی عضو هیئت اجرایی جبهه متحد نیز تأکید کرد اسامی تعدادی از نامزدهای جبهه متحد بدون هماهنگی در لیست موازی قرار گرفته که این مسئله باعث می شود قوه تشخیص مردم پایین بیاید.

 

 وی در ادامه در حالیکه کمتر از 4 روز به پایان انتخابات زمان باقی است در پاسخ به اینکه آیا تاکنون مذاکره ای با طراحان لیست موازی به منظور حذف این اسامی داشته اید، گفت: تاکنون وارد مذاکره نشده ایم.

 زارعی با اشاره به اینکه همه اعضاء جبهه متحد میثاق نامه را امضا کرده اند، افزود: کوثری، مصباحی مقدم، مطهری، کاتوزیان و عباسپور از اینکه نامشان در لیست موازی قرار گرفته است، ابراز ناراحتی کرده و خواستار پیگیری جدی جبهه متحد شده اند.

 محمد کوثری تاکنون چندین بار در گفتگو با خبرگزاریها نسبت به قرار گرفتن نام خود در لیست موازی اعلام برائت کرده است. این در حالیست که قرار دادن نام کاندیداها در لیست های انتخاباتی بدون رضایت آنها مجاز نیست.

 

همچنین علی مطهری نیز در گفتگو با رجانیوز تأکید کرد طبق میثاق نامه ای که امضا کردیم، موظف هستیم تنها با تابلوی جبهه متحد در انتخابات شرکت کنیم.

 

 

علی عباسپور هم در تماس خبرنگار رجانیوز با وی تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که پیگیری ها از طریق جبهه متحد در جریان است تا موارد اختلافی حل شود.

با این حال، حدادعادل که نام وی در هر دو لیست اصلی و موازی به عنوان سرلیست قرار دارد تاکنون از اظهارنظر رسمی خودداری کرده است. به طوری که زارعی نیز با اشاره به پیگیری های اصولگرایان خاطرنشان کرد هنوز با حداد صحبتی نشده است اما چندین بار با دفتر او تماس گرفته شده که می گویند در حال نوشتن یک یادداشت است. اگرچه زارعی می افزاید فکر نمی کنم یادداشت مزبور در رابطه با این موضوع باشد. 

در صورتی که کاندیداهای جبهه متحد که نامشان در لیست موازی قرار گرفته نسبت به این مسئله اعلام برائت علنی نکنند این رفتار به منزله نقض میثاق نامه و تعهدات در همین ابتدای کار و پیش از ورود به مجلس است. اتفاقی که رخداد آن می تواند زنگ خطری جدی نسبت به رفتارهای خودمختارانه و عدم التزام به قواعد تشکیلاتی باشد.

به نظر می رسد ابهام در مورد نوع واکنش حدادعادل به سرلیستی خود در لیست موازی و ادامه سکوت معنادار وی بر شدت ابهامات خواهد افزود و مردم را در انتخاب لیست اصلی اصولگرایان دچار مشکل خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید آیا رئیس فعلی مجلس و سایر اصولگرایان به تعهدات خود پایبند خواهند ماند؟


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]