سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند

چهارشنبه 86 اسفند 22 ساعت 2:0 صبح

رییس جمهور سابق کشورمان ابراز امیدواری کرد که مجلسی در خدمت اسلام، پیشرفت و اعتلای کشور، برآورده کننده‌ی نیازهای مردم و محرومان تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی عصر دیروز در جمع مردم اسلامشهر در مسجد علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) اظهار داشت: امامان به‌ویژه امام حسین (ع) سخنرانی‌ها و نوشته‌هایشان را با کلام شهادتین آغاز می‌کردند، علت ابراز مسلمانیت توسط پیامبران، تبلیغات سوئی بود که علیه ایشان می‌شد تا نظر مردم را نسبت آنها بد کنند تا جایی که امام حسین (ع) را ضد دین و انسانی منحرف معرفی کردند.
وی ادامه داد: احساس می‌کنم زمان ما این‌گونه است اما قصد قیاس و پاسخگویی به بدگویی‌ها را ندارم.
رییس بنیاد باران هم‌چنین گفت: در فضای تبلیغاتی فعلی، خیلی‌ها یاران امام (ره) و افراد کارآمد و ارزشی و جریان‌هایی را که برای خدا قیام کردند، زجر کشیدند، به زندان رفتند و برای مصالح ملت اهل سازش نبودند و با مستکبران اهل مبارزه بودند، طرفدار آمریکا و ضد انقلاب جلوه دادند که باعث تاثر است.
خاتمی با بیان این‌که بداخلاقی بسیار بد است، گفت: هدف بعثت پیامبر، ترویج اخلاق و درستی بود و کار بدتر از بداخلاقی این است که این بداخلاقی به اسم اسلام و انقلاب باشد. ما هم ضد سلطه‌ی اجانب و خواستار سربلندی و پیشرفت کشور هستیم.
وی در ادامه با بیان این که گفته شده و به درستی گفته شده که باید کسانی مسوولیت بپذیرند و در موقعیت مسوولیت قرار بگیرند که به شعارها و ارزش‌های انقلاب پایبند باشند، تصریح کرد: یکی از محوری‌ترین شعارها و آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی، دوری از شعارزدگی و تحریف شعارهاست. مردم ببینند چه کسانی به این شعارها و آرمان‌های محوری پایبندتر هستند و از آنها دفاع کنند.
خاتمی مهم‌ترین شعار ملت ایران را که به رهبری امام خمینی(ره) انقلاب تاریخی را انجام داد، آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این شعارها از بطن وجدان مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی درآمده است. مردم نظام جمهوری اسلامی ایران می‌خواهند.
رییس جمهور سابق کشورمان هم‌چنین مهم‌ترین مظهر آزادی را آزادی اعمال حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش دانست و افزود: مردم از سلطه‌ی مستبدان بیگانه به تنگ آمده بودند و این شعار را 150 سال پیش سر می‌دادند.
وی هم‌چنین طرفداران آزادی ولنگارانه را بداخلاق و دروغگو خواند و گفت: آزادی یعنی حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان تا از حکومتشان بازخواست کنند تا اگر انتقادی داشتند بدون توسل به زور اوضاع را تغییر دهند.
سید محمد خاتمی هم‌چنین گفت: استقلال یعنی ایران روی پایش بایستد و از امکاناتش استفاده و از منافع و مصالحش دفاع کند که تحقق این امر هم مستلزم پیشرفت، توسعه‌ی علم، صنعت، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری، عدالت در جامعه و توزیع عادلانه‌ی درآمد است که در دوره‌ی دولتم این موضوع تحقق پیدا کرد.
رییس بنیاد باران هم‌چنین با اشاره به تدوین چشم‌انداز 20 ساله‌ی کشور که خواستار توسعه و پیشرفت کشور بود و ارسال آن به محضر مقام معظم رهبری، افزود: 17 سال دیگر ایران باید قدرتمندترین کشور منطقه از نظر آزادی، سیاسی، علم، تکنولوژی، تولید، رفع بیکاری و افزایش درآمد سرانه‌ باشد که این کار مشکلی نیست.
وی با تاکید بر این‌که میزان رای ملت است، افزود: اگر کسانی به این میزان و جمهوری اسلامی ایران اعتقاد ندارند، دوستدار این مردم نیستند.
خاتمی تاکید کرد: باید کسانی بیایند که به این مردم اعتقاد داشته باشند و با تظاهر، هوچی‌گری و تحجر، مسائل حل نمی‌شود.
رییس‌جمهور سابق کشورمان افزود: اگر بخواهیم به کشور الگو در منطقه تبدیل شویم باید آزادی سیاسی داشته باشیم و از رای مردم حمایت و صیانت کنیم و اصلاح‌طلبی واقعی چیزی غیر از این نیست.
خاتمی هم‌چنین با اشاره به برخی موارد مطرح‌شده درباره حمایت آمریکا گفت: اما من به صراحت می‌گویم سیاستمداران آمریکا نه مردم آمریکا، دشمن مردم منطقه هستند.
وی گفت: سیاستمداران آمریکا با سیاست‌های خشن و غلطی که در طول 50 سال اخیر اتخاذ کرده‌اند و جنایت‌هایی که در ایران انجام دادند، دشمنی‌شان را نسبت به منطقه آشکار کردند.
رییس‌جمهور سابق کشورمان در ادامه با بیان این که مردم همه باید در انتخابات شرکت کنند، اظهار کرد: شرکت در انتخابات باعث تقویت نظام می‌شود که در معرض تهدیدهای فراوانی است.
خاتمی خطاب به حاضران افزود: حضور گسترده‌ی شما باعث تشکیل مجلسی معقول، باتدبیر و مومن به خدا و ارزش‌های انقلاب، شجاع، نظارت‌کننده بر ارکان انقلاب و پیاده کننده‌ی خواسته‌های مردم می‌شود که یافتن کسانی با این ویژگی‌ها سخت نیست.
وی افزود: دشمنان، انتخاباتی بی‌رمق می‌خواهند تا بگویند مردم از اصل نظام بریده‌اند و مجلس ضعیف می‌خواهند که حضور گسترده‌ی مردم این سحر را باطل می‌کند، هم‌چنین سحر تنگ‌نظری‌هایی که در غیاب مردم یا حضور کم می‌خواهد سلیقه‌ای خاص را حاکم کند، با حضور مردم باطل می‌شود.
رییس‌جمهور سابق کشورمان در پایان ابراز امیدواری کرد که مجلسی در خدمت اسلام، پیشرفت و اعتلای کشور، برآورده کننده‌ی نیازهای مردم و محرومان تشکیل شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]