سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نجفقلی حبیبی عضو شورای بازنگری قانون اساسی در گفت و گو با سایت بهارستان ایران خاطر نشان کرد: امیدوارم اصلاح طلبان با توجه به وضعیت پیش آمده بتوانند یک اقلیت قدرتمندی را به لحاظ کیفی در مجلس داشته باشند تا هم به مجلس که اکثریت هستند و هم به دولت در ارائه بهترین راه حل‌‌‌‌‌ها کمک کنند. همچنین تجربه، تدبیر و خردمندی خود را در به جریان انداختن امور کشور عرضه و خدمت قابل توجهی به جامعه کنند.
وی با اشاره به همسو بودن مجلس هفتم با دستگاه اجرایی، تصریح کرد: اگر ضعفی وجود دارد نباید بگوییم مجلس ضعیف بوده و دولت را مورد بازخواست قرار نداده است بلکه به علت همسو بودن دولت و مجلس بنابراین فکری غیر از این نداشتند؛ همچنین عملکرد مجلس هفتم نشان داد که صحیح نیست دستگاه اجرایی با قوه مقننه کاملاً یکسو باشد.
وی یکی از الویت‌‌‌‌های اهداف حضور خود را حرکت علمی معرفی کرد و افزود: توسعه علمی دانشگاهها را یکی از وظایف خود می دانم چون اگر دانشگاهها درست توسعه یابند، این توسعه در خدمت مردم خواهد بود و در صورتیکه مجلس وظایف خود را در اداره امور جامعه بر پایه معیارهای علمی انجام دهد، ‌می تواند موفق باشد. بنابراین حرکت علمی و قوانین و مقرراتی که به حرمت دانشگاه، منزلت دانشگاهیان، افزایش سطح بودجه های پژوهشی دانشگاه کمک کند، یکی از الویت های اهداف حضور بنده در مجلس است.
وی با اعتقاد بر اینکه باید از راه علم حرکت کرد، اظهار داشت: امروزه مدار توسعه در جهان بر علم است و هر اندازه علم و بنیه علمی کشور را ارتقاء ببخشیم قطعاً در تمام زمینه‌ها روش‌‌‌‌‌‌‌‌های علمی حاکم می شود همچنین باید تلاش کنیم که تدبیر و روش‌های علمی علاوه بر دانشگاهها مبنای عمل سایر دستگاهها در تنظیم برنامه‌ها و مقررات قرار گیرد.
وی با بیان اینکه « اگر تدبیرهای علمی در تنظیم قوانین راه یابند شاید بتوان قدم مثبتی برداشت» افزود: بکارگیری دانشگاه در تمام مسائل کشور از طریق مشاوره اساتید، تشکیل کمیته‌‌‌های فنی برای کمک به مجلس در حوزه‌های مختلف و... برای به وجود آمدن آسایش عمومی در جامعه است؛ همچنین شیوه‌های علمی برای حل معضلاتی چون گرانی، بیکاری، فقر وجود دارد که اگر تدبیر‌های علمی در تنظیم قوانین راه یابند شاید بتوان قدم مثبتی برداشت.
نماینده اسبق مجلس در خصوص عملکرد صدا و سیما در آستانه انتخابات گفت: هرچند ظاهراً اینگونه نشان می دهند که به کلیت انتخابات می پردازیم ولی متاسفانه بخش‌هایی از صدا و سیما به تخریب و جانبداری از جناح خاصی می پردازند؛ همچنین امیدوارم صدا و سیما در این روز‌های تبلیغات به تشویق مردم برای مشارکت بپردازد و اگر اخباری از جناح‌ها پخش می کند تعریضی نباشد و به طور دقیق واقعیت‌ها را بیان کند و با رعایت اصل بی طرفی بر روی مسائل کلی انتخابات کار کند.
وی در پایان با اشاره به رد صلاحیت‌های سخت و سنگین گفت: این رد صلاحیت‌ها به روحیه مردم برای حضور پرشور در انتخابات ضربه زد. با این وجود امیدوارم مردم به مسئولیت خود برای مشارکت در انتخابات بیشتر توجه کنند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]