سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هنرمندان و جامعه سینمایی کشور بارها و در عرصه‌های مختلف جهت‌گیری فکری و فرهنگی خود را اعلام کرده‌اند و تلاش مذبوحانه صدا و سیما در کمرنگ‌کردن حرکت اخیر آنان راه به جایی نخواهد برد.

سعید شریعتی عضو کمیته تبلیغات ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با بیان این مطلب افزود، حضور تأثیر گذار جامعه هنری و سینمایی کشور در دعوت مردم به مشارکت در انتخابات و البته حمایت آنان از فهرست یاران خاتمی نشانه میهن دوستی، تعهد، روشن‌بینی و آگاهی آنان است.

وی افزود :این باعث افتخار جریان اصلاحات در کشور است که از حمایت چهره‌های فرهیخته و هنرمندان نامدار و محبوب همواره برخورادر بوده و هست و جریان هنری و فرهنگ‌سازان کشور همواره نشان داده‌اند که از اندیشه‌های فرهنگ‌مدار و هنرپرور خاتمی و جریان اصلاحات حمایت می‌کنند.

شریعتی تأکید کرد:‌حمایت این دوستان و بزرگواران از خاتمی و اندیشه‌های او موقوف به این انتخابات نیست و هر بار که خاتمی برای پیشبرد اندیشه‌هایش دست یاری به سوی اقشار مختلف جامعه دراز کرده است هنرمندان به ویژه جامعه سینمایی در صف مقدم بوده‌اند.

ما ضمن سپاس حرکت متعهدانه این بزرگواران و با تأکید بر مفاد بیانیه آنان، ناگزیریم که تأسف خود را از اقدام شگفتی‌برانگیز صدا و سیما که از لحظاتی پس از انتشار بیانیه و اسامی این هنرمندان محترم از انواع و اقسام روش‌ها برای اعمال فشار به آنان و خدشه دار کردن این حرکت ارزشمند جمعی آنان بهره گرفته است اعلام نماییم.

وی با افشای حرکت سازمان صدا و سیما در اعمال فشار به هنرمندان گفت: متأسفانه خبر‌های رسیده به ما حاکی از آن است که صدا و سیما از یک سو حراست سازمان را مأمور اعمال فشار بر این هنرمندان کرده است و از سوی دیگر بخش خبری بیست و سی که باید آن را سخنگوی جبهه متحد اصول‌گرایان بنامیم تا بخش خبری صدا و سیما در به در به دنبال این هنرمندان افتاده است که تکذیبیه‌ و ردیه‌ای از آنان بگیرد. روشن است که اثرگذاری این قشر فرهیخته چنین صدا و سیما را عصبانی و از لاک و ژست بی‌طرفی بیرون کرده و چونان رسانه رقیب اصلاحات به دست و پا انداخته است تا این حرکت را خدشه‌دار کند.

شریعتی افزود:‌ما این اقدام صدا و سیما را انفعال این دستگاه عریض و طویل در برابر محبوبیت هنرمندان قلمداد می‌کنیم و هر گونه اعمال فشار را بر هنرمندانی که با ابراز نظر و عقیده خود مردم را دعوت به حضور در انتخابات و رأی دادن به یاران خاتمی کرده‌اند محکوم می کنیم.

وی در پایان خبر داد: علیرغم همه تلاش هایی که در دو روز گذشته از سوی صدا و سیما صورت گرفته است بیش از 100 تن دیگر از هنرمندان فرهیخته و اعضای جامعه سینمایی کشور یک روز پس از انتشار بیانیه حمایت خود را از مفاد آن بیانیه اعلام کرده‌اند و شمار امضاها را به بالای 270 امضا رسانده‌اند و بر اساس گزارش ستاد هنرمندان ائتلاف اصلاح‌طلبان این تعداد در روزهای آتی نیز افزوده خواهد شد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]