سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

فراخوان رئیس‌جمهور به مجلس

سه شنبه 86 آذر 27 ساعت 9:53 عصر
سخنگوی فراکسیون حزب‌الله گفت: با توجه به اظهارات اخیر ‌رئیس‌جمهور درباره علت گرانی‌ها، فضای مجلس برای فراخوانی او به مجلس برای پاسخگویی به ابهامات و اشتباهاتی که به آن اعتراف کرده، فراهم است.
حجت‌الاسلام علی عسکری، نماینده مشهد سخنگوی فراکسیون حزب‌الله و نماینده مشهد در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنگامی که فضا تلطیف شده و شرایط سیاسی تلقی نشود، باید ‌رئیس‌جمهور در یک جلسه غیر علنی و غیر رسمی پاسخگوی ابهامات و سئوالات باشد.

عسکری ادامه داد: این موضوع که ‌رئیس‌جمهور در اظهارات خود اشتباهات را پذیرفتند، خوب است، ولی مجلس برای انجام بعد نظارتی خود باید از ‌رئیس‌جمهور درباره این اشتباهات توضیح بخواهد.

وی گفت: چندی پیش، اعلمی طرح سؤال را از ‌رئیس‌جمهور دنبال می‌کرد، ولی ما با آن مخالف بودیم و برای پس گرفتن امضای نمایندگان تلاش کردیم، ولی هم‌اکنون بحث حاکمیتی و نظام که ما آن را از جانمان بهتر دوست داریم، مطرح است.

نماینده مشهد همچنین گفت: نارضایتی فزاینده مردم در موضوعایت نظیر تورم و بنزین، قدرت دفاعی ما را در برابر دشمن کاهش می‌دهد.
وی یادآور شد: اصولگرایی این است که ما سیاسی نباشیم و در انجام وظیفه نیز تعارف نکنیم و بدون رعایت حال اشخاص به مسائل نظام توجه کنیم.

سخنگوی فراکسیون حزب‌الله با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات مربوط به سهمیه بندی بنزین در جلسه امروز مجلس ادامه داد: بنا بر قانون بودجه سال 86 کشور باید قیمت محصولات پتروشیمی از اول خرداد آزاد شود، اما شش ماه از آن تاریخ گذشته و دولت آن را اجرا نکرده است و در این موضوع بین هشتصد تا هزار میلیارد تومان رانت ایجاد می‌شود.

عسکری خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون از توضیحات وزیر نفت قانع نشد، وقتی ‌رئیس‌جمهور از مکه بازگشت، می‌خواهیم تا در جلسه غیر علنی و غیر رسمی به پرسش‌هایی از جمله همین موضوع آزاد نشدن قیمت محصولات پتروشیمی پاسخ دهد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]