سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

گزارش احمدی‌نژاد پر از تناقض بود

سه شنبه 86 آذر 27 ساعت 1:37 صبح
اسماعیل گرامی‌مقدم عضو فراکسیون اقلیت مجلس هفتم معتقد است عقب افتادن دولت در اجرای طرح‌ها را باید نتیجه تصمیمات خود دولت دانست.
نماینده بجنورد در گفت‌وگویی در خصوص گزارش اقتصادی احمدی‌نژاد که یکشنبه‌شب از تلویزیون پخش شد، گفت: اینکه آقای رییس جمهور برای اولین بار حاضر شدند دلایل وضعیت موجود در حوزه اقتصاد را مطرح کنند و اینکه در این گزارش مقصر را باندهای مافیای ساختگی ذهنشان معرفی نکردند هم، جزو ویژگی‌های مثبت این گزارش می‌توان عنوان کرد.

سخنگوی حزب اعتمادملی تصریح کرد: اما گزارش اقتصادی رییس جمهوری مالامال از تناقض بود، به عنوان مثال حجم نقدینگی را یکی از عوامل تورم معرفی کرد؛ در حالی که بسیاری از اقتصاددانان اعتقاد دارند درصد بالای تورم به دلیل تزریق دو برابری نقدینگی از سوی دولت در دوسال گذشته بوده است.
وی اظهار داشت: در موضوعات دیگر هم اینکه مجلس را مقصر دانسته شده را درست نمی‌دانم چون بودجه سال 86 که به مجلس آورده شد، بودجه انبساطی بود و مجلس تنها اندکی آن را تغییر داد و در پیشنهاد بودجه 48 میلیارد دلاری نقش اصلی برعهده دولت بود؛ همانگونه که باعث افزایش نقدینگی شدید در کشور شد.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایشان گفتند که هیچ گروهی از ایشان حمایت نمی‌کند که مطلبی خلاف واقع است. زیرا از بالاترین سطوح کشور، نهادها و سازمان‌ها مانند صدا و سیما، سپاه و ... از ایشان حمایت می‌کنند و این حمایت در دو سال گذشته هم تداوم داشته است.
گرامی‌مقدم گفت: تمام احزاب جناح راست نیز حامی احمدی‌نژاد هستند و هیات رییسه مجلس هفتم هم چشم بسته حمایت بی‌دریغ از ایشان می‌کند؛ این صحبت آقای احمدی‌نژاد کم‌لطفی و دور از اخلاق است که حمایت‌های بی‌دریغ احزاب راست، صدا و سیما و ارگان‌ها و نهادهای مسئول کشور را نادیده بگیرند. البته این مطلب که در مواردی از ایشان حمایت نشده، ناشی از عملکرد ضعیف دولت در آن موارد بوده که در جای دیگر باید بحث شود.
وی اظهار داشت: اما اجمالا از گزارش احمدی‌نژاد به این می‌توان تکیه کرد که اینکه بالا رفتن قیمت جهانی نفت یا مجلس هفتم در عقب افتادن طرح‌های دولت مقصر بوده‌اند، استدلال خوبی نبود و بهتر است دولت به جای فرافکنی، در تصمیمات و عملکرد خود تجدیدنظر کند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]