سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هوشمندی سیاسی کروبیان

دوشنبه 86 آذر 26 ساعت 4:35 عصر
با اظهارات حجت‌‌الاسلام کروبی، ‌دبیر کل حزب اعتماد ملی، هوشمندی سیاسی مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، دبیر کل اعتماد ملی که در بازگشت از سفر شیراز با خبرنگار رادیو گفت‌وگو می‌کرد، پس از شرح صمیمانه از برنامه سفرش در شیراز، در پاسخ به این پرسش که آیا شما در نشست ائتلاف اصلاح‌طلبان شرکت می‌کنید، ‌پس از برخی مقدمات اظهار داشت: البته آن گونه که من شنیده‌ام، تنها همین ائتلاف هم نیست، بلکه یک ائتلاف دیگر به نام «ائتلاف مردمی اصلاحات» هم هست.

ائتلاف مردمی اصلاحات که چندی پیش، با حضور برخی گروه‌ها همچون حزب مردمسالاری و همبستگی تشکیل شد، ‌در آغاز تأسیس، خانم فاطمه کروبی را سخنگوی خود معرفی کرد و وی نیز در یکی از نخستین مصاحبه‌‌هایش اعلام نموده بود که این گروه، قصد ائتلاف با حزب اعتماد ملی را ندارد.

بسیاری از کسانی که این تیتر را از سخنان فاطمه کروبی دیدند، ‌احتمال دادند در انعکاس سخنان وی اشتباه تایپی به وجود آمده، اما خانم کروبی، صراحتا از تصمیم عدم ائتلاف با حزب متبوع همسرش خبر داده بود.

با این حال، با اظهارات اخیر کروبی، مشخص شد که فلسفه ائتلاف مردمی اصلاحات در کنار حزب اعتماد ملی چه بوده است، به ویژه که هم‌اکنون دیگر مهدی کروبی،‌ متهم به ایجاد اختلاف در جبهه اصلاح‌طلبان نیست، ‌چرا که علاوه بر ائتلاف اصلاح‌طلبان، ائتلاف مردمی اصلاحات هم هست.

خبرنگار «تابناک» در پایان می‌افزاید: با این حال، در صورتی این رویه مؤثر خواهد بود که ائتلاف مردمی اصلاحات تا به آخر به این استراتژی خود و عدم ائتلاف با حزب اعتماد ملی پایبند باشد و تنها در این صورت است که هوشمندی سیاسی کروبیان به عنوان چهره‌های کهنه‌کار سیاسی، نمایان خواهد شد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]