سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

وقتی دختران را می‌زدند، دولت خواب بود؟

دوشنبه 86 آذر 26 ساعت 4:35 عصر
نایب رییس مجمع ادوار نمایندگان مجلس با اشاره به مخالفت دولت با اجرای طرح امنیت اجتماعی و اظهارات غلامحسین الهام، سخنگوی دولت نهم مبنی بر اینکه «دولت مخالف برخی برخوردها در قالب طرح امنیت اجتماعی است و فرهنگ‌سازی وظیفه نیروی انتظامی محسوب می‌شود»، گفت: این گونه طرح‌ها، طرح‌های قانونمندی نیستند چرا که اگر قانونمند بودند، قوای سه گانه باید در آن نقش داشتند، از سوی دیگر دولت تاکنون یا خواب بوده یا خود را در این مدت به خواب زده بود.

شهربانو امانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به اظهارات الهام گفت: باید یادآوری کرد که ضابطین نیروی انتظامی زیر نظر وزارت کشور کار می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر «قانونمند نبودن طرح امنیت اجتماعی»، گفت: اگر این طرح قانون است، چگونه ضابط قضایی برخورد سلیقه‌ای می‌کند و چرا در ابتدای آغاز این طرح در تابستان دولت به عنوان مجری، موضع‌گیری نکرد؟

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب ضمن بیان اینکه «هیچ کس با هنجارشکنی موافق نیست»، گفت: باید حد حجاب مشخص شود. متاسفانه آن قدر فضا را سنگین کرده‌اند که کسی جرات اظهارنظر پیدا نمی‌کند، تنها برخی از رسانه‌ها آن هم بسیار محترمانه و آرام از کنار آن گذشتند و اشاره کوچکی به آن کردند.

امانی با اشاره به ضرب و شتم یک خانم در میدان هفت تیر به دلیل پوشش نامناسب، گفت: در آن اتفاق به جای آنکه متشاکی محکوم شود، شاکی محکوم شد.

وی در واکنش به سخنان معاون دادستان تهران مبنی بر برخورد با ضابطان متخلف در طرح امنیت اجتماعی، گفت: چرا از ابتدا متر و شاخص مدونی را تعیین نمی‌کنند که هر کس سلیقه‌ای برخورد نکند و حال می‌خواهند با ضابط متخلف برخورد کنند؟

امانی افزود: متاسفانه با رفتار خود، ناهنجاری را تثبیت کردند، نسل جوان را به عصیان‌گری وا داشتند،‌ چرا که مسایل اجتماعی را باید با آموزش دادن صحیح و با طمانینه انجام داد.

وی ضمن یادآوری شعارهای تبلیغاتی محمود احمدی‌نژاد در زمان انتخابات گفت: رییس جمهور در زمان انتخابات معتقد بود که «مشکلات ما تنها دو تار موی دختران نیست»، اما چرا دولت تاکنون مماشات کرده و امروز پس از گذشت چند ماه از آغاز این طرح، مخالفت خود را اعلام کرده‌اند؟ در صورتی که در این طرح، تنها نیروی انتظامی تصمیم‌گیری نکرده بود، بلکه همه ارگان‌ها نقش داشتند.

امانی افزود: وقتی می‌خواهند مولفه‌های اقتصادی را به گونه دستوری جابه جا کنند، مولفه‌های اجتماعی را نیز دستوری جا به جا می‌کنند. دولت اکنون باید پاسخگو باشد. چرا امروز به فکر مخالفت با طرح امنیت اجتماعی افتاده؟ در صورتی که از تابستان این طرح اجرا می‌شده است.

وی تاکید کرد: ما برخورد قانونمند با هنجارشکنان را می‌پذیریم اما برخورد غیرقانونی و فرافکنی مورد قبول کسی نیست. باید پرسید دادستان محترم چرا از ابتدا پیشگیری نکرد که حالا نخواهد با ضابط متخلف برخورد کند، اگر در اتفاقات گذشته مسامحه نکرده بودند، اکنون دیگر نیازی به برخورد با ضابطین نبود.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]