سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

اجلاس قطر؛ اوج بی‌کفایتی دیپلماسی دولت

دوشنبه 86 آذر 26 ساعت 4:30 عصر
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اشاره به شرکت رئیس دولت نهم در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس، این اقدام را از نظر سازمان نشان بی‌تدبیری و بی‌درایتی آشکار دستگاه دیپلماسی کشور و جریان حاکم دانست و هزینه کردن از مصالح ملی را به نفع اهداف تبلیغاتی زودگذر محکوم کرد و افزود: ما معتقدیم ملت بزرگ ایران به هیچ وجه مستحق تحقیرهای تأسف‌باری که جریان حاکم با تصمیمات ناسنجیده بر او تحمیل می‌کند، نیست.
به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مجاهدین انقلاب، محسن آرمین با اشاره به مباحث مطرح در آخرین جلسه شورای سیاسی این سازمان گفت: از نظر سازمان، شرکت آقای احمدی‌نژاد در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس از این جهت که به فهم تعریف مصطلاحاتی نظیر عزت و حکمت و مصلحت در سیاست خارجی از نگاه جناح حاکم کمک می‌کند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با با یادآوری بیانات امام خمینی در خصوص ادعاهای آمریکا مبنی بر حمایت از حقوق بشر و حضور در خلیج فارس به انگیزه تأمین منافع ملی خود گفت: امام می‌فرمودند؛ ظاهراً الفاظ ، معانی خود را از دست داده‌اند و واژه‌های شریف در فرهنگ سلطه، معانی جدیدی یافته‌اند. حکایت جریان حاکم و مفاهیم ارزشمند امروز یادآور نکته مذکور است.

سخنگوی سازمان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اشاره به اطلاعاتی که پس از این سفر به اطلاع جامعه رسید، افزود: بر اساس این اطلاعات، شورای همکاری کشورهای خلیج فارس به پیشنهاد و اصرار وزارت امور خارجه ایران اقدام به دعوت از رئیس دولت نهم کرده‌ است.

وی همچنین صدور بیانیه پایانی اجلاس که طی آن ایران به عنوان «اشغالگر» شناخته و تهدید شده است که «در صورت عدم آمادگی برای مذاکره و پذیرش حق حاکمیت امارات بر جزایر موضوع را از طریق مراجع بین المللی تعقیب خواهند کرد»، اهانت‌آمیز‌ترین واکنشی دانست که سران عضو شورای همکاری می‌توانستند به اقدام رئیس دولت نهم انجام دهند.

آرمین در ادامه گفت: متأسفانه باید گفت ناکامی‌ها و شکست‌های متعدد دیپلماتیک به عنوان نتایج طبیعی و قابل پیش‌بینی سیاست خارجی غلط و راهبرد غلط هسته‌ای که به انزوای سیاسی کشور و تنزل موقعیت بین المللی ایران انجامیده، آقایان را ناگزیر ساخته است تا با اعطای امتیازات از جیب منافع ملی به اقداماتی دست بزنند که به پشتوانه امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده و عظیم از جمله رسانه ملی بتوان آنها را به عنوان «پیروزی بزرگ» تبلیغ کرد.

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی افزود: این چنین است که سفرهای متعدد کم‌اهمیت و بی‌حاصل به کشورهای فقیر آمریکای لاتین، تحرک دیپلماتیک دوران‌ساز و صدور گزارش دوپهلو و بحث‌انگیز البرادعی که در ازای همکاری بی‌سابقه و شگفت‌انگیز با آژانس حاصل شده است، به عنوان پیروزی بزرگ‌تر از ملی شدن نفت و گزارش ?? سازمان اطلاعاتی آمریکا به مثابه بزرگترین پیروزی از مشروطه تاکنون تلقی شده و تصویر امیرعبدالله که آقای احمدی‌نژاد را با چهره خندان و سلطان قابوس را در دو طرف خود راه می‌برد، به عنوان «نماد احترام همسایگان» تلقی و تبلیغ می‌شود.
وی در خاتمه گفت: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران شرکت رئیس دولت نهم در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس را بی‌تدبیری و بی‌درایتی آشکار دستگاه دیپلماسی کشور و جریان حاکم تلقی کرده و هزینه کردن از مصالح ملی را به نفع اهداف تبلیغاتی زودگذر محکوم می‌کند و معتقد است ملت بزرگ ایران به هیچ وجه مستحق تحقیرهای تأسف‌باری که جریان حاکم با تصمیمات ناسنجیده بر او تحمیل می‌کند، نیست.
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، همچنین دستگیری‌های هفته گذشته را که طی آن تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر شهرها و نیز تعدادی افراد در مناطق قومیت نشین از جمله کردستان دستگیر شده‌اند، دیگر موضوع مورد بررسی در جلسه شورای سیاسی سازمان معرفی کرد و افزود: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران صرف نظر از عقاید و دیدگاه‌های دستگیرشدگان و با توجه به حوادث هفته‌های گذشته در برخورد با دراویش و پیروان اهل سنت، نسبت به گسترش روند دستگیری و بازداشت افراد منتقد و معترض هشدار می‌دهد و معتقد است امنیتی کردن فضا به هیچ و جه به نفع کشور نیست.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]