سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

گرانی فریاد مردم را بلند کرده است

یکشنبه 86 آذر 25 ساعت 11:0 عصر
احمد ناطق نوری در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه گرانی روزافزون فریاد همه مستضعفین را بلند کرده است خواستار رسیدگی به این وضعیت شد. 
احمد ناطق نوری نماینده نور و محمودآباد به عنوان دومین ناطق جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی روزافزون فریاد همه مستضعفین را بلند کرده است، گفت: باید به نوعی در این رابطه فکری کرد، البته من باور ندارم که آنچه بانک مرکزی به عنوان تورم اعلام کرده است با آنچه که در جامعه وجود دارد یکسان باشد.
ناطق نوری در ادامه افزود: حقوق بگیران برای زندگی خود برنامه ریزی می‌کنند ولی هر بار قیمت‌ها بالا برود، زندگی آنها دچار اخلال می‌شود؟ مسئله دیگر قانون نیمه‌کاره بنزین است که کم‌کم به مشکل حادی تبدیل شده است و هنوز در برخی شهرها کارت سوخت آژانس‌ها ارایه نشده است و ارجاع به فرمانداری‌ها کار درستی نیست چون شهروندان به حق خود نمی‌رسند. ما باید آن نیمه دوم قانون را اجرا کنیم چرا که در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که دانش آموزان را در برخی مناطق کشور با کامیون حمل و نقل می‌کنند.
نماینده مردم نور و محمودآباد در ادامه افزود: تعداد زیادی از مردم سال‌هاست بر املاکی کار می‌کنند که امروز منابع طبیعی قصد بازپس گیری آن را دارد و هر روز مردم را به دادگاه می‌کشانند، این در حالی است که طبق قانون سال 61 زمین‌هایی که مردم در سال60 و پیش از آن داشتند متعلق به آنهاست و این زمین‌ها زمین ابا و اجدادی آنهاست.

عضو مجلس هفتم شورای اسلامی در ادامه افزود: قبلا تشویق می‌کردیم که مردم از شهرها به روستاها مهاجرت کنند اما متاسفانه محدوده روستاها به گونه‌ای است که امکان و اجازه به این مهاجرت نمی‌دهد، همچنین اکنون در بخش‌هایی از شمال کشور و استان مازندران می‌گویند که این مناطق نه کشاورزی است و نه صنعتی که باید در این مناطق به گردشگری تکیه کنیم ولی متاسفانه در تغییر کاربری خست به خرج می‌دهیم. اکنون از محمودآباد تا رامسر هیچ امکانی برای صنعتی کردن یا توسعه کشاورزی وجود ندارد و ما انتظار داریم که اجازه تغییر کاربری داده شود تا مشکلات مردم حل شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در ادامه افزود: یکی از معضلات مهم استان مازندران نبود جاده ایمن در آن است، ‌جاده‌های هراز، چالوس و فیروزکوه ایمن نیستند و گاه هر سه آنها تعطیل هستند.

ناطق نوری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اصولگرایی یعنی به اصل معتقد بودن، ‌اجرای عدالت، طرفدار حق بودن و سرحلقه اصلاحات و اصولگرایی هر دو با یکدیگر عجین هستند، نه اصولگرایی از اندیشه اسلامی به دور است و نه اصلاح‌طلبی، آنهایی که حرکت اصلاحی دارند باید بدانند اولین کسی که فریاد اصلاح طلبی زد پیامبر بود.

وی همچنین افزود: حرکت امام حسین به سمت کربلا حرکتی برای اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر بود، من باید تشکر کنم از آقای اعلمی که اعتقاد خود را نسبت به امام حسین اعلام کرد.

احمد ناطق نوری خطاب به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان گفت: ما در یک مسیریم و به سمت یک قله می‌رویم که مقام معظم رهبری در آن است و اگر همه سر در آن خط بنهیم مشکلی پیش نخواهد آمد، پس کینه‌ها را به دور بریزیم و همه حرکت کنیم به سمتی که خدا از همه ما راضی باشد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]