سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ساخت دانشگاه مجزا برای بسیجیان

یکشنبه 86 آذر 25 ساعت 3:11 عصر

شهریار مشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وزارت علوم پیشنهاد داد، برای این‌که از ظرفیت پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها کاسته نشود، این وزارتخانه برای دانشجویان سهمیه‌ای دانشگاهی اختصاصی بسازد.

به نوشته اعتماد، محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، روز پنجشنبه در همایش مسئولان  بسیج دانشجویی دانشگاه‌های دولتی اعلام کرده بود که بنا بر مصوبه‌ای که در کمیته مشترک بسیج دانشجویی و وزارت علوم به تصویب رسیده است، نفرات برتر جشنواره ممتازین بسیج دانشجویی، می‌توانند بدون کنکور ادامه تحصیل دهند. در صورت تأیید این کمیته، تسهیلات دیگری همچون معافیت از خدمت سربازی نیز به این افراد اختصاص می‌یابد.

مشیری درباره این‌که «آیا چنین مصوبه‌ای باید به تصویب مجلس برسد، گفت: پذیرش سهمیه باید با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد. مشیری تصریح کرد: بسیج الان نیز در زمینه کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد سهمیه دارد، البته چون امروز تقریباً ورود فرزندان خانواده شهدا، اسرا و جانبازان به دانشگاه‌ها کمتر شده، وزارت علوم جایگزین این سهمیه 40 درصد بسیج دانشجویی را قرار داد که بنا بر آن، هر فردی با یک نامه از سوی بسیج محله‌اش می‌تواند از امتیاز سهمیه برخوردار شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]