سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

سفر احمدی‌نژاد به حج تمتع غیرقانونی است

یکشنبه 86 آذر 25 ساعت 12:56 صبح

روزنامه حزب‌الله در سرمقاله خود نسبت به خبر حاجی شدن رئیس جمهور در حج امسال واکنش نشان داد.

سرمقاله این روزنامه که تحت عنوان «حاجی احرام دگر بند» منتشر شده، آمده است: رئیس‌جمهور برای انجام اعمال حج تمتع راهی عربستان می?شود.سفر محمود احمدی‌نژاد به سرزمین حجاز در روزهای برگزاری کنگره عظیم حج از آن جهت قابل توجه است که حاشیه‌ها و شایعه‌هایی در اطراف آن شکل گرفته و ظاهراً دولت محترم تصمیم برای روشن کردن ابهام?های این موضوع ندارد. این سفر اگرچه به دعوت عبدالله، شاه عربستان انجام می‌شود اما طبیعی است که شرکت رئیس‌جمهور در اعمال حج تمتع نه به تنهایی که همراه با هیئتی از چهره‌های سیاسی انجام خواهد شد و اهالی مطبوعات، در حوزه‌های مختلف به خوبی می‌دانند تلاش برای تماس با بسیاری از مسئولان اجرایی - اعم از دولتی و غیر دولتی - در این روزها معمولا به نتیجه دقیق نمی‌رسد و وعده‌های «بازگشت از سفر حج»، پاسخ خیلی از تماس‌ها با دفتر بسیاری از مدیران اجرای کشور است.

این روزنامه با طرح این پرسش که «آیا این سفر اول رئیس جمهور است؟»، می‌نویسد: از آغاز دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد این سفر چهارم وی به سرزمین عربستان است و اگر پیش از این سفر حج واجب از سوی رئیس دولت و همراهان او انجام شده باشد، طبق مصوبه سی‌ام آذر 1384 هیئت دولت، سفر جدید خارج از موازین قانونی خواهد بود واین موضوع با شعارها و ادعاهای دولت نهم سازگار نیست. پس از چند روز که از اعلام اولیه خبر سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به سفر حج می‌گذرد، هنوز توضیحی برای روشن شدن اذهان عمومی درباره این سفر و جزئیات آن ارائه نشده و این سؤال هرروز جدی‌تر می شود که آیا سفر مسئولان درجه یک اجرایی به عربستان، نقض حرف های پرسروصدای دولت و مصوبه‌های به ظاهر انقلابی این مجموعه نیست.

حزب‌الله می‌افزاید: عده‌ای خواهند گفت: این کار در دولت‌های قبلی هم سابقه داشته و مدیران اجرایی دولت در دور‌ه‌های قبل هم برای سفر حج عمره به عربستان رفته‌اند اما شعارهای تبلیغاتی دولت نهم از ابتدای رقابت‌های انتخاباتی درباره مبارزه با رفتارهای ناصحیح و استفاده‌های بی‌وجه از بودجه عمومی و ... سخن می‌گفت و اگر سفر رئیس‌جمهور و مدیران اجرایی دولت به عربستان به مرحله اجرا برسد به معنای فراموش شدن شعارهای اصلی محمود احمدی‌نژاد خواهد بود.غرض، ایجاد بحث سیاسی میان چهره‌های حاکم بر امور اجرایی و منتقدان آنها نیست. اما اگر قرار است کاری انجام شود بهتر نیست با کمی احترام به مردم درباره جزئیات این کار توضیح داده شود و با به حساب آمدن آنها شائبه رفتارهای آمرانه و گفتن حرف‌های خلاف واقع و گرفتن ژست طرفدار مردم از بین برود.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: آنچه مبرهن است اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، احرام مسئول اجرایی آن هم در سطح رئیس‌جمهور، کمر بستن به خدمت خلقی است که حتی در سفرهای استانی وی، کمپرسی هم نمی‌تواند درخواست‌ها و نامه‌های مردمی خطاب به او را جمع کند. به امید آنکه رئیس‌جمهور محترم که همواره خدمت رسانی به مردم مشی بنیادی او بوده، پاسخی قابل قبول همچون ضرورت دیپلماتیک ارائه نماید یا آنکه احرام دیگر بندد و از این سفر صرف نظر کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]