سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

نقش مادرزن

یکشنبه 86 آذر 25 ساعت 12:45 صبح

در ایلام هم فک و فامیل به یاری نمایندگان آمدند

سجاد سالک؛ سفرهای استانی هیات دولت هیچ فایده یی هم که برای روستانشینان نداشته باشد لااقل برای نمایندگان مجلس این خاصیت را دارد که به صله رحم کمک رسانده و باعث آشنایی نمایندگان مجلس با اعضای فامیل دیگر نمایندگان می شود.

در ماجرای سفر استانی رئیس جمهور به اردبیل خواندید که بی توجهی استانداری به نمایندگان باعث شد که همه پس از پایان مراسم، محل را ترک کنند اما از آنجا که ماشینی برای نمایندگان مجلس در نظر گرفته نشده بود آنها کنار خیابان رفتند و پس از آنکه تاکسی هم گیرشان نیامد به خانه عمه ناصر نصیری پناه بردند و در آنجا عمه خانم پذیرایی خوبی از همکاران برادرزاده اش به عمل آورد.

همین اتفاق هفته گذشته در جریان سفر اعضای هیات دولت به ایلام هم افتاد، با این تفاوت که این بار مادرزن فریدون همتی نماینده ایلام به داد نمایندگان رسید و با پذیرایی مناسب، از رنج ناشی از بی احترامی دولت به نمایندگان کاست.

از قرار معلوم در ایلام هم دولت نمایندگان را تحویل نگرفته و حتی یک لحظه میکروفن را در اختیار نمایندگان قرار نداده که خیرمقدمی عرض کنند. در نهایت هم آنها را وسط شهر به امان خدا رها کرده اند تا توفیق اجباری نصیب نمایندگان ایلام شود که با خانواده همسر همکارشان آشنا شوند. معلوم نبود اگر منزل پدرزن همتی آن نزدیکی ها نبود نمایندگان بخت برگشته چه تمهیدی می اندیشیدند.

به هر صورت پس از کمک رسانی عمه در سفر اردبیل و یاری پدرزن در سفر ایلام به نظر می رسد نمایندگان رفته رفته به این فکر بیفتند که به اقوام خود توصیه کنند که منزلشان را به اطراف استادیوم اصلی شهر منتقل کنند تا در هنگام سفرهای استانی به دادشان برسد. با این حال ماجرای اصلی سفر استانی به ایلام، میهمانی در منزل مادرزن نماینده ایلام نبود، اتفاق اصلی جای دیگری افتاد.

درست همان زمانی که در تهران بحث استعفا یا برکناری وزیر جهاد کشاورزی داغ بود و اصولگرایان مجلس هم به رهبری احمد توکلی مقدمات استیضاح محمدرضا اسکندری را آماده می کردند، جناب آقای وزیر به نمایندگی از رئیس جمهور عازم تعدادی از شهرهای استان ایلام می شود تا با مردم دیداری داشته باشد.

در بین راه و در بخش ملکشاه، آقای وزیر با جمعی از مردم روبه رو می شود که در کنار جاده تجمع کرده اند. اسکندری که قبلاً شنیده بود در سفرهای استانی مردم استقبال خوبی از دولت به عمل می آورند در غیاب رئیس جمهور فرصت را مناسب دید تا شخصاً وارد عمل شده و به احساسات آنها پاسخ گرم و صمیمانه یی دهد. از این رو به راننده دستور توقف می دهد و سپس سر و دستش را از اتومبیل بیرون آورده و با شور و شوق فراوان برای مردمی که کنار جاده ایستاده بودند دست تکان می دهد و به آنها لبخند می زند غافل از اینکه تجمع کنندگان برای استقبال نیامده و در اعتراض به مشکلاتشان تجمع کرده بودند.

به نوشته اعتماد وزیر کشاورزی که شوکه شده بود این چه رسم مهمان نوازی است با یک اتومبیل دیگر از مهلکه نجات داده می شود تا اسکندری حواسش باشد از این به بعد بیجا و بی موقع هوس حرکات مردمی به ذهنش خطور نکند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]