سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

محاکمه دانشجویی دولت احمدی‌نژاد

جمعه 86 آذر 23 ساعت 8:6 عصر
سخنرانی «سیدمجتبی ثمره‌هاشمی» مشاور عالی احمدی‌نژاد در دانشگاه اصفهان به صحنه انتقادات شدید از دولت نهم و محکومیت این دولت تبدیل شد.

آلبوم عکس‌های حضور مشاور عالی احمدی نژاد در دانشگاه اصفهان را ملاحظه کنید. ثمره هاشمی روز دوشنبه در حالی به سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان پرداخت که وقتی در برابر انتقادات شدید دانشجویان از عملکرد دولت نهم قرار گرفت مسئولان برگزاری جلسه فورا این انتقادات را به گروهی بیست نفره از اعضای شاخه دانشجوئی حزب مشارکت که از هفته پیش برای برهم زدن جلسه از تهران به اصفهان اعزام شده بودند، منتسب کردند!

این سخنرانی که بر اساس تببلیغات وسیع انجام شده به دعوت بسیج دانشجویی و با موضوع نقد و بررسی عملکرد دولت نهم قرار بود برگزار شود، با تغییر ناگهانی موضوع در حین جلسه ای که حضور دیرهنگام ثمره هاشمی با چفیه موجب تاخیر یکساعته آن شد به « اساس و ایده ال‌های زندگی معنوی و انتظارات خداوند از بشر» تغییر موضوع داد.

اگر بسیج نبود هیچ کس نمی توانست آزادانه حرف بزند
مشاور ارشد رئیس جمهور در بخشی از سخنرانی خود گفت: تفکر و اندیشه نیروی بسیج یکی از مهترین عوامل استقلال و عزت ایران است و اگربسیج نبود کشور ما اکنون در وضعیت بحرانی در جهان قرار می گرفت و ایران در زیر چکمه‌های آمریکا بود، تاسیسات هسته ای ایران تعطیل و شما و هیچ کس نمی توانست آزادانه صحبت کند.

وی تاکید کرد: بسیج یعنی تضمین آزادی عزت و افتخار کشور ایران و ملت ایران پیرو این منطق است که ایستاده بر دو پا مردن بهتر از نشسته بر دو زانو و زنده ماندن است.

ثمره هاشمی خاطر نشان کرد:دشمنان داخلی بسیج امروز در ایران از کسانی هستند که اگر آمریکا قصد تعرض به کشورمان را داشته باشد به آنان چراغ سبز نشان خواهند داد ولی آنها بدانند که طبق اعترافات کارشناسان نظامی در دنیا، نه تنها آمریکا، بلکه هیچ کشور دیگری نمی تواند حتی فکر تعرض به ایران اسلامی را هم بکند.

مشکلات امروز مردم ریشه در اقتصاد پوسیده سالهای گذشته دارد
مشاور ارشد ریاست‌جمهوری زمانی که پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر عملکرد ضعیف دولت نهم در بخش اقتصاد و گرانی و تورم روزافزون مواجه شد مدعی شد: دغدغه‌های اقتصادی تنها برای مردم نیست بلکه دولت نهم توجه و دغدغه‌های جدی برای رفع مشکلات اقتصادی دارد و بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز ناشی از پوسیدگی ساختارهای اقتصادی ما از چند سال گذشته است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در دولت نهم با اشراف کامل بر روی قانون اساسی و اختیاراتی که این قانون به رئیس‌جمهور، به عنوان مقام اجرائی کشور می‌دهد بسیاری از نهادها و سازمان‌هایی که در بدنه دولت قرار داشتند اما در سال‌های طولانی به صورت خود رأی و مستقل عمل کرده بودند نظیر بانک مرکزی و سازمان مدیریت و بودجه را مکلف به هماهنگ شدن با بدنه دولت کرد و با این امر بسیاری از مشکلات اقتصادی و بودجه‌ای برای پروژه‌های در حال ساخت کشور برداشته شد.

ثمره هاشمی همچنین اظهار داشت:سیاست اقتصادی ایران از سالها قبل بر پایه درآمد نفتی و واردات بوده است که این موضوع باعث پوسیدگی اقتصاد ایران در یک نقطه ثابت بود و متاسفانه رؤسای جمهور گذشته می گفتند که این موضوع از اختیارات ریاست جمهوری خارج است که در نهایت احمدی نژاد بر اساس قانون اساسی و استفاده از اختیارات خود توانست با حذف یکی از سیستم های پوسیده که همان سازمان مدیریت بود قسمتی از اهداف خود را محقق کند.

ثمره هاشمی ادامه داد: سازمان مدیریت متاسفانه سیستم کشور را قفل کرده بود و وزرا و بسیاری از مسئولان باید برای انجام کارهای خود با کسب مجوز از این سازمان اقدام می کردند تا در نهایت با ایجاد یک تحول انقلابی بسیاری از کارها به استانها واگذار شد که این موضوع درخور توجه است.

مشاور ارشد رئیس جمهور همچنین در خصوص سیستم بانکی کشور خاطرنشان کرد: در گذشته هیچ کنترل و نظارتی در سیستم بانکی نمی شد و حتی شاهد پرداخت وامهای 20 تا 50 میلیارد تومانی به اشخاص بودیم که این موضوع در تورم کشور بسیار اثر گذار بود اما رئیس جمهور با یک اقدام انقلابی، بسیاری از این مشکلات را رفع و نظار بر بانکها را آغاز کرد.

ثمره هاشمی سومین عامل تورم را کاهش نرخ دلار در کشور دانست و افزود:« با این افزایش نرخ بسیاری از کالاهای وارداتی افزایش می یابد.»

آمارهایی که گروههای سیاسی می دهند دروغ است
ثمره هاشمی در پاسخ به یکی دیگر از دانشجویان که با ارائه آمار مستند به مشاور رئیس جمهور گفت که دولت نهم پنهان کاری سیاسی و ایجاد جنگ روانی در خصوص ضعفهایش را سرلوحه امور خود قرار داده گفت: دانشجو همیشه بر مبنای اطلاعات، علم و حقیقت صحبت می‌کند و آمارهایی که الان میان برخی از گروه‌های سیاسی منتشر می‌شود آمارهایی نادرست و برای بر هم زدن امنیت روانی جامعه است و اگر ایران از کشورهای مظلوم در دنیا حمایت نمی‌کرد وضعیت کنونی کشور ما جور دیگری بود و حمایت از لبنان و گروه حزب‌الله حمایت نمی‌کرد الان اسرائیل یکی یکی پس از لبنان کشورهای منطقه را در می‌نوردید و الان در حال برنامه‌ریزی برای حمله به ایران را داشت و کسانی که الان به اینگونه حمایت‌ها نه می‌گویند همان‌هایی هستند که در آن زمان راه را برای ورود اسرائیل به ایران باز می‌کردند و چراغ سبزهای زیادی را برای نابودی این سرزمین به دشمنان آن نشان می‌دادند.

وی ادامه داد: دولت نهم هیچگاه به جنگ روانی در میان مردم نپرداخته است و کسانی که در گروه‌های سیاسی در رسانه‌هایشان خطرات حمله آمریکا به ایران،‌ تحریم‌های اقتصادی، مشکلات مردم را به صورت ویژه برجسته می‌کنند بدانند که طبق اعترافات مسئولان نظامی آمریکا و کارشناسان نظامی در دنیا آمریکا در شرایطی نیست که حتی بخواهد برای حمله به ایران فکر کند.

احمدی نژاد برای حضور در بین دانشجویان وقت کافی ندارد
ثمره هاشمی در پاسخ به یکی دیگر از دانشجویان که پرسید چرا احمدی نژاد برای سخنرانی به شهرستان‌ها و در میان دانشجویان نمی‌آید و نخبه‌پروری رهبری سیاسی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند چه شد، پاسخ داد: نخبه‌های سیاسی در میان خود دانشجویان باید انتخاب و پرورده شوند و دانشجویان باید آنقدر استقلال عمل داشته باشند که خودشان اجراکننده بسیاری از دستورات و راهکارها باشند.

وی ادامه داد: اینکه احمدی نژاد برای سخنرانی به تالارهای دانشجویی دانشگاه‌ها نمی‌آید دلیل بر این نیست که نمی‌خواهد بیاید بلکه آنقدر کارها و برنامه‌های مهم برای مجموعه کل کشور وجود دارد که برای حضور در شهرستان‌ها وقت کافی وجود نخواهد داشت.

دولت نهم به تبلیغات نیازی ندارد!
ثمره هاشمی پاسخ به یکی دیگر از دانشجویان بسیجی که ادعا می کرد دولت نهم از ابزار رسانه برای نمایش دستاوردهای فعالیت‌هایش استفاده نمی‌کند، گفت: هرجا اقدام صادقانه برای مردم باشد هیچ نیازی به تبلیغات گسترده رسانه‌ای برای نمایش برنامه‌ها،کارها و دستاوردهای دولت نهم وجود ندارد و با اشاره به این مسئله می‌توان گفت که استقبال اخیر مردم ایلام و تبریز در سفرهای استانی خود گویای این نکته است که هیچ نیازی به تبلیغات رسانه‌ای نیست.

حاشیه‌ها
در هنگام ورد ثمره هاشمی به سالن شریعتی دانشگاه اصفهان که بیش از هزار دانشجو در آن حضور داشتند جمع کثیری از دانشجویان به سردادن شعارهایی همچون «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و«احسان منصوری را آزاد کنید» پرداختند.

ثمره هاشمی که در سخنرانی خود تنها بیست دقیقه بیشتر سخنرانی نکرد و انتظار نداشت که در تریبون آزاد نیز با انتقاد روبرو شود و در سئوالات نیز به طور مرتب از دولت احمدی نژاد انتقاد می شد و حتی برخی دانشجویان اجسامی را در جواب توجیه هایی مکرر ثمره هاشمی به سوی او پرتاب کردند.

پاره کردن عکس احمدی نژاد نیز از دیگر حواشی این مراسم بود به طوری که بعد از سخنرانی آن چیزی که در سالن و اطراف آن به چشم می آمد عکس ها پاره شده احمدی نژاد بود که بر روی زمین ریخته شده بود.

دانشجویان در این جلسه بارها با هو کردن و دست زدن های مکرر نارضایتی خود را از صحبتهای ثمره هاشمی اعلام می کردند.

یکی از شعارهای دانشجویان که به طور مرتب تکرار می شد «دولت احمدی نژاد افتضاح افتضاح» بود.

دانشجویان دانشگاه اصفهان و اعضای انجمن اسلامی منحل شده این دانشگاه خواستار بازگشائی انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان بودند و این موضوع را با شعارها و پلاکاردهایی که در دست داشتند اعلام کردند.

دانشجویان این دانشگاه همچنین بارها علیه رئیس دانشگاه اصفهان شعارهایی همچون « رامشت انتصابی دانشگاه را رها کن» و همچنین " رئیس انتصابی ؛ استعفا ؛ استعفا"سردادند.

هنگامی که دانشجویان در این جلسه به انتقاد از عملکرد بسیج و سپاه پرداختند و گفتند که این گروهها مثل دیکتاتورها عمل می کنند اعضای بسیج دانشجوئی با این دانشجویان حین و بعد از سخنرانی به درگیری پرداختند.

ثمره هاشمی که خونسردی او از خصوصیاتش به شمار می رود در برابر سئوالات و انتقادات مکرر داشنجویان عصبانی شده و چندین بار واکنش های تندی داد، وی هنگامی که او قصد خروج از سالن را داشت در میان حلقه دانشجویان معترض گرفتار آمد که با کمک بسیج دانشجوئی توانست از سالن خارج شود.

دانشجویان معترض به عملکرد دولت در حین و پایان سخنرانی به سر دادن شعارمرگ بر خائن می پرداختند که اعضای بسیج دانشجوئی نیز بلافاصله در جواب آنها شعار مرگ بر منافق را سر می دادند.

همچنین دانشجویان حاضر در مراسم شعارهایی نظیر «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»؛ «محمود احمدی نژاد ؛ عامل تبعیض و فساد»؛ «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

همچنین در تعدادی از پلاکارت هایی که در دست دانشجویان بود عنوان شده بود: احمد قصابان و احسان منصوری آزاد باید گردند؛ می شود می توانیم ما تا آخر ایستاده ایم؛ عده ای از طرفداران پشت پرده پرونده موسویان خواستار افشای این پرونده هستند؛ دانشجوی بسیجی مساوی انقلاب

یکی از دانشجویان در تریبون دانشجویی خطاب به هاشمی ثمره اظهار داشت:«جای دانشجو در بالای سر شما قرار دارد نه زیر پای شما ؛ که در این هنگام هاشمی از دانشجوی معترض درخواست کرد که در جایگاه سخنران بنشیند و سولات خود را مطرح کند که این دانشجو نیز از وی پرسید: قیمت مسکن در طول دو سال گذشته 150 برابر شده است همچنین خروجی سرمایه نیز 85 برابر ورودی سرمایه بوده است ؛ محرومیت دانشجویان از تحصیل؛ بازنشسته کردن اساتید؛ حذف گفتگوی تمدن ها از متون درسی ؛ آیا احمدی نژاد طرفدار نظریه جنگ تمدن های هانتینگتون است و آیا شما همراه و همگام بسیج هستید ؟» که هاشمی در جواب گفت:« اگر بسیجی نبود همه شما در ذلت و نکبت بودید.»

دانشجویان معترض در پایان یک صدا سرود یار دبستانی را می خواندند که یکی از دانشجویان بسیجی با اعلام اینکه سرود یار دبستانی متعلق به دانشجویان بسیجی است از آنها خواست که این سرود را بسیجیان دانشجو بخوانند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]