سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

عقب‌نشینی آشکار احمدی‌نژاد

جمعه 86 آذر 23 ساعت 8:1 عصر
«محمود احمدی‌نژاد» در یک عقب‌نشینی آشکار از اتهام‌زنی‌های خود در پرونده موسویان و نیز بزرگنمایی‌هایش درباره گزارش 16 سازمان اطلاعاتی آمریکا درباره فعالیت هسته‌ای ایران، مواضعی تازه و متفاوت را اتخاذ کرد.

احمدی‌نژاد که روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به خبرنگار روزنامه «آساهی شیمبون» ژاپن در مورد اتهامات علیه موسویان و منطقی بودن انتشار اسناد و پرونده‌های مرتبط با آن گفت: مسوول رسیدگی این مساله قوه‌ قضاییه است و هم‌اکنون در حال رسیدگی است و فکر می‌کنم بهتر است حوصله کنید تا رسیدگی‌ها ادامه یابد.

وی که در سخنانش در دانشگاه علم و صنعت، مستقیما موسویان را «جاسوس هسته‌ای» نامیده بود، با انکار آن سخنان ادامه داد: بحثی که من مطرح کردم موضوع دیگری بود. عده‌ای قبل از رسیدگی قوه‌ قضاییه اظهارنظر کردند و من در قبال آن گفتم که بهتر است مردم هم در جریان قرار گیرند.

احمدی‌نژاد همچنین درباره سخنانش در جریان سفر استانی اخیر به ایلام که در آنجا گزارش سازمان‌های جاسوسی آمریکا را «بزرگترین رخداد 100 سال اخیر تاریخ معاصر ایران» نامیده بود، بدون نام بردن از «علی‌اکبر ولایتی» مشاور بین‌الملل مقام رهبری که بشدت از این گفته انتقاد کرده بود، گفت: شنیدم که کسی گفته بود که این گزارش مبنای پیروزی ما نیست، بنده هم نگفتم که سند پیروزی است منظور من این است که این مساله فی نفسه پیروزی است.

وی تاکید کرد: پیروزی ایستادگی بی‌نظیر و توکل بر خدای ملت ایران بود. کسانی که بر اساس اطلاعات نادرست به تصمیماتی رسیدند تا ملت ایران را از حقوق‌شان محروم کنند امروز دیدند که شرایط متفاوت است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: مردادماه سال گذشته اعلام کردم که برد سیاسی پرونده ما به پایان رسیده، آن موقع معتقد بودم که پیروز شدیم و امروز هم می‌گویم. اگر آنها گام‌های بعدی را بردارند مسائل حل می‌شود. یعنی مسائلی که خود را در آن گرفتار کردند برطرف می‌شود که یکی از آن‌ها همین قطعنامه است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]