سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

بازگشت باشکوه خاتمی به دانشگاه

جمعه 86 آذر 23 ساعت 7:58 عصر

«سید محمد خاتمی» رییس جمهور سابق کشورمان بعد از سه سال بار دیگر با شعار«صلی علی محمد؛ ناجی ملت آمد» هزاران دانشجو به دانشگاه تهران بازگشت.

استقبال از مراسم سخنرانی خاتمی که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزارشد،به گونه ای بود که علاوه بر پر شدن تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران، راهروها و سالن طبقه اول این دانشگاه نیز مملو از داشجویان حامی خاتمی بود که سخنرانی وی را از طریق تلوزیون‌های مدار بسته مشاهده می کردند.

دانشجویان در تمامی زمان خاتمی، حمایت خود را از او با شعارهایی مانند «دانشگاه سنگراست خاتمی را یاور است»، «درود بر خاتمی، درود بر مصدق»، «سلام برخاتمی» و «صلی علی محمد؛ ناجی ملت آمد».همچنین عکس‌های خاتمی و پلاکاردهایی که این شعارها بر آن نقش بسته بود، در دست‌های دانشجویان دیده می‌شد.

دانشجویان با دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «دانشجو بیدار است، از استبداد بیزار است» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، اعتراض خود را به برخی سیاست‌های جناح حاکم و بازداشتهای اخیر دانشجویان اعلام کردند.

در این مراسم، جمعی از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت از جمله سید محمدرضا خاتمی، الهه کولایی،علی شکوری‌راد، علی اصغرخدایاری و همچنین شهاب‌الدین طباطبایی رییس شاخه جوانان جبهه مشارکت حضور داشتند.

سید محمد خاتمی طی سخنانش خواستار آزادی کسانی شد که به دلیل بیان اندیشه خود گرفتارشده‌اند. وی همچنین به بررسی فضای سیاسی پیش از انقلاب پرداخت که بسته شدن روز به روز آن موجب فروکش حرکت‌های مسالمت‌آمیز و پیدایش جریانات چپ و حرکت‌های خشونت آمیزی که هزینه‌های زیادی را به همراه داشت.

خاتمی در سخنانش ضمن دفاع از عملکرد هشت ساله دولت اصلاحات، بسیاری از دستاوردهای هسته‌ای که در زمان فعلی اعلام می‌شود را حاصل کار دولت اصلاحات خواند و از سیاستهای دولت احمدی نژاد در عرصه خارجی انتقاد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد پرونده موسویان وی و تمامی تیم هسته‌ای سابق را افرادی دانست که در جهت منافع مردم عمل می‌کردند. رییس‌جمهور سابق کشورمان همچنین با انتقاد از طرح امنیت اجتماعی، آن را از بین برنده امنیت اجتماعی و اهانت آمیز نسبت به زنان و مردان دانست.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]