سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هشدار آیت‌الله مکارم به دولت و مجلس

جمعه 86 آذر 16 ساعت 10:20 عصر
آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید نسبت به برخی مشکلات در کشور به دولت و مجلس هشدار داد.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید،‌ صبح امروز، ‌پانزدهم آذرماه، در دیدار اقشار مختلف مردم نسبت به برخی مشکلات به دولت و مجلس هشدار داد و گفت: یکی از مشکلات مهم و غیر قابل انکار کشور گرانی است.
وی با بیان این‌که برای رفع مشکلات و گرانی در کشور کوشش‌هایی شده است،‌ تصریح کرد: با همه تلاش‌هایی که برای رفع گرانی شده است، این مشکل هنوز به قوت خود باقی است.
این مرجع تقلید باتوجه به رنج بسیاری از مردم به علت گرانی‌ها ‌تأکید کرد: ما بارها به صورت خصوصی و عمومی به مسؤولان گفته‌ایم؛ اما برای حل مشکل گرانی باید مجلسی‌ها و دولتی‌ها دست به دست هم دهند.
وی در ادامه معضل گرانی را قابل حل دانست و ‌اظهار داشت: این امر باید با همکاری دانشمندان اقتصادی در دانشگاه و بیرون از دانشگاه پی‌گیری شود.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌که فشار اصلی گرانی‌ها بر دوش اقشار ضعیف است، تصریح کرد: اقشار مرفه مشکلی ندارند و اگر بنزین لیتری دوهزار تومان هم به آن‌ها ارائه شود، خم به ابرو نخواهند آورد.
این استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم درباره انتخابات آینده مجلس نیز گفت: باید کار را به کاردان سپرد و اگر کسی توانایی دفاع از منافع کشور را ندارد، نباید وارد مجلس شود؛ ‌زیرا در برابر مردم و خدا باید پاسخگو باشد.
وی با بیان این‌که اصل در مدیریت، علم، آگاهی و تخصص است، ادامه داد: کسی که بدون علم و آگاهی لازم وارد کار مدیریتی شود،‌ بیش از آن‌که آباد کند، خراب خواهد کرد.
آیت الله مکارم شیرازی، در پایان ‌خاطرنشان کرد: کسی که تخصص ندارد و نمی‌تواند از عهده مسؤولیت برآید، نباید آن را بپذیرد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]