سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

موضع تند بوش علیه ایران

چهارشنبه 86 آذر 14 ساعت 4:35 عصر

رئیس جمهور آمریکا در پی اعلام گزارش برآورد جاسوسی ملی این کشور در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت که من این گزارش را بعنوان «علامت خطر» بررسی می‌کنم. من قبل از این گزارش ایران را تهدیدی محسوب کرده و بعد از ارزیابی اداره جاسوسی ملی هم بر همین عقیده استوارم.

به گزارش خبرگزاری نووستی، «جورج بوش» روز سه‌شنبه در مصاحبه مطبوعاتی گفت: ما می‌دانیم که آنها (ایرانی ها) هنوز هم تلاش می‌کنند که به غنی‌سازی اورانیوم دست یابند و می‌دانیم که غنی‌سازی اورانیوم گام مهمی برای کشوری است که برای ساخت سلاح هسته‌ای تلاش می‌کند. ما می‌دانیم که آنها چنین برنامه‌ای داشته‌اند و این برنامه متوقف شده است.

بوش اعلام کرد: «از نظر ما، جامعه جهانی باید درک کند در صورتی که ایران به دانشی دست یابد که بتواند در برنامه سری از آن استفاده کند، این مسئله تهدیدی برای کل جهان خواهد بود.

آسوشیتد پرس هم در گزارش خود به نقل از بوش نوشت: تهران به‌رغم گزارش اخیر هنوز خطرناک است و جامعه بین‌الملل باید به فشار بر ایران به خاطر برنامه اتمی این کشور ادامه دهد. من معتقدم که این گزارش به منزله علامت هشداری مبنی بر وجود برنامه سلاح اتمی در ایران است. به این دلیل است که آنان احتمالاً این برنامه را از سر می‌گیرند.

بوش همچنین تاکید کرد که یافته‌های این گزارش وی را به کنار گذاشتن گزینه عملیات نظامی علیه ایران وادار نمی‌کند، اما همچنان بهترین و موثرترین‌ دیپلماسی، آن دیپلماسی‌ است که همه گزینه‌ها را در دستور کار خود داشته باشد.به هرحال، این گزارش به عنوان مهمات ارزشمندی علیه ایران نام برد که دلیلی برای کاهش فشار دیپلماتیک بر این کشور به شمار نمی‌رود.

بوش ادامه داد: به نظر من، این برآورد برای ما فرصتی ایجاد می‌کند تا جامعه بین‌الملل را به ادامه فشارها بر ایران به منظور تعلیق برنامه هسته‌ای ترغیب کنیم. آنچه باید گفت این است که آنان نباید بتوانند برنامه سلاح اتمی را به طور مخفیانه آغاز کنند. این گزارش بدان معناست که موضع ما تغییر نکرده است.

بوش در پایان گفت: « من گفته‌ام که ایران خطرناک است و این گزارش به عقیده من چیزی را در خصوص تهدید ایران برای جهان عوض نمی‌کند».


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]