سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

کروبی: برای حفظ ارزشها کماکان ایستاده ایم

چهارشنبه 89 شهریور 10 ساعت 1:0 عصر
مهدی کروبی در دیدار جمعی از علما، فضلا و طلاب قم گفت: ” حرمت شکنی و تعرض به مراجع و آیات عظام، ساختار شکنی است . دخالت برخی از نهادهای امنیتی و نظامی در مسائل مربوط به حوزه بسیار نگران کننده است .سخنان نابجا، بی محتوا و اعمال نسنجیده ای که در سیاست خارجی کشور اعمال می شود، تبعات سنگینی را برای نظام فراهم آورده است و روز به روز بر انزوای ایران در جهان می افزاید.
جمعی از علما، فضلاو طلاب قم با حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی دیدار و گفتگو کردند. در ابتدای این دیدار، میهمانان ضمن تقدیر و تشکر از مواضع اصولی و انقلابی مهدی کروبی در دفاع از مرجعیت و روحانیت شیعه، دغدغه ها و نگرانی های خود را در چندین بخش ارائه نمودند. میهمانان در سخنانی، دخالت نهادها و خطر سقوط استقلال حوزه از یکسو و احساس خطر برای آینده کشور را از سوی دیگر از جمله نگرانی های خود اعلام نمودند.
به گزارش سحام نیوز، مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی، فرارسیدن ایام سوگواری و شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) را تسلیت گفته و قبولی طاعات و عبادات یکایک میهمانان را در این ماه و ایام عزیز و پر برکت از درگاه خداوند متعال مسئلت نمود.
برای حفظ ارزشها کماکان ایستاده ای
حجت الاسلام و المسلمین کروبی در ابتدای سخنان خویش با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهیدان انقلاب علی الخصوص شهیدان رجایی و باهنر گفت: ” وقوع انقلاب یک نعمت الهی بود که به دستان مردم فهیم و بزرگ ایران و به رهبری امام عزیز به ثمر نشست. ما همگی افتخار می کنیم که جزو این انقلاب و نظام هستیم و تمام همت و تلاش خود را برای سرافرازی انقلاب و نظام انجام داده و خواهیم داد و برای حفظ ارزشها کماکان ایستاده ایم. این انقلاب ماحصل وجود بی همتای امام، پشتیبانی و جانفشانی مردم و نقش برجسته و پیشروی روحانیت بوده که بواسطه وجود سرمایه ی عظیم شیعه بنام مرجعیت رقم خورده است. همه باید برای حفظ ارزشهای واقعی انقلاب بکوشیم. همه باید تلاش کنیم تا حرمت مرجعیت شیعه که در تمام مقاطع تاریخی ایران همچون دوران مشروطه درخشیده است و در تمامی نسل ها حضور معنوی و عبادی و سیاسی داشته، حفظ گردد.”
حرمت شکنی و تعرض به مراجع و آیات عظام، ساختار شکنی است
دبیرکل حزب اعتماد ملی در تاکید بر حفظ حرمت و جایگاه مرجعیت افزود: ” اگر امروز به امثال بنده تعرض می کنند! مشکلی نیست. ما طلبه هستیم و جانمان را برای حفظ ارزشهای واقعی انقلاب و نظام در دست گرفته ایم. ما افراد سیاسی هستیم که فراز و نشیب های فراوانی را در راه رسیدن به آرمانهای امام و شهداء و خواسته های به حق و قانونی مردم می پیمائیم. از نظر بنده، اشکالی ندارد که به امثال ما متعرض می شوند. اما تعرض به مرجعیت شیعه به هیچ وجه پذیرفته نیست. حرمت شکنی و تعرض به مراجع و آیات عظام، ساختار شکنی است. نمی دانم چگونه است که برخی براحتی ساختار شکنی می کنند و قانون نیز گریبان آنان را نمی گیرد!!”
دستهایی در کار است تا ساختار شکنی علیه روحانیت و مراجع را باب کرده و از این راه به اهداف سیاسی خود نائل شوند!
رئیس مجالس سوم و ششم با تاکید بر آنکه برخی به دنبال باب کردن ساختار شکنی در نظام هستند، افزود: ” در تمام فراز و نشیب های تاریخ تشیع، چنین بی حرمتی و ساختار شکنی علیه مراجع بی سابقه است! هجمه به بیت مراجع در قم چیزی نیست که بتوان از آن به راحتی و آسودگی گذر کرد. دستهایی در کار است تا ساختار شکنی علیه مراجع و روحانیت را باب کرده و از این راه به اهداف سیاسی خود نائل شوند!
وی در ادامه افزود: ” باید هوشیار و مراقب بود و در مقابل توطئه ها ی عجیب که به نام انقلاب و نظام در حال انجام است، ایستادگی کرد. همه باید تلاش کنیم تا جایگاه و شان مراجع حفظ گردد. ”
استقلال حوزه در خطر است
مهدی کروبی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حفظ استقلال حوزه، گفت: ” این موضوع کاملا مشخص و شفاف است. امام نیز در این ارتباط با ظرافت و دقت بسیار عمل می نمودند تا مبادا بر استقلال حوزه خدشه ای وارد آید. ایشان با آنکه خود از مراجع تقلید بودند ولیکن در ارتباط با مسائل و قضایای مربوط به حوزه می فرمودند که مسائل را با علما مطرح و حل و فصل نمائید چرا که معتقد بودند بدلیل آنکه خارج از حوزه هستند و سمت رهبری را بعهده دارند نباید در مسائل حوزه دخالت کنند تا استقلال حوزه حفظ گردد.”
کروبی در ادامه افزود: ” دخالت برخی از نهادهای امنیتی و نظامی در مسائل مربوط به حوزه بسیار نگران کننده است. اگر با دخالتهای بی جا و غیر قانونی نهادهای نظامی، استقلال حوزه از بین برود، تبعات منفی و سنگین آن آینده شیعه را که تاکنون مایه ی افتخار بوده است را بر خواهد گرفت. حوزه و روحانیت باید مستقل بمانند تا بتوانند همچون گذشته نقش پر رنگ و پیشروی خویش را در مسائل مختلف جامعه بشری ایفاء و تقویت نمایند.”
امروز بیش از همیشه نیاز به یک دستگاه دیپلماسی قدر در عرصه ی جهانی داریم
مهدی کروبی، صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده اعتماد ملی نسبت به نگرانی بروز جنگ، گفت: ” سیاست خارجی کشور بسیار ضعیف است. متاسفانه سیاست ماجراجویی و دشمن تراشی، جایگزین بهره مندی از کارشناسان و متخصصین سیاسی در روابط بین المللی شده است! امروز بیش از همیشه نیاز به دستگاه دیپلماسی قدر در عرصه ی جهانی داریم ولی متاسفانه شاهد سخنان نابجا، بی محتوا و اعمال نسنجیده ای در سیاست خارجه کشور هستیم که تبعات سنگینی را برای نظام فراهم آورده است و روز به روز بر انزوای ایران در جهان می افزاید! ”
وی در ادامه افزود: ” همه باید تلاش کنیم چنین حادثه ای (جنگ) رخ ندهد. البته در صورت ماجراجویی دشمنان، ملت ایران همچون گذشته حتی با حفظ مرزبندی های داخلی، از سرزمین مادری و کیان مملکت خویش دفاع و وارد صحنه خواهند شد. امید است که با تدبیر عقلا، هر چه زودتر چاره ای برای دستگاه دیپلماسی کشور اندیشیده شود تا بیش از این هزینه ی گزاف اعمال خام و نپخته! بر نظام و مردم تحمیل نگردد.”

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]