سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ثروتمندترین مردان جهان

چهارشنبه 87 مهر 3 ساعت 7:0 صبح
بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در صدر فهرست سالانه‌ی میلیاردرهای آمریکایی مجله فوربس قرار گرفت

بر اساس فهرست مجله فوربس که روز چهارشنبه منتشر شد ثروت بیل گیتس 57 میلیارد دلار اعلام شده است.

گیتس با این که عنوان پولدارترین فرد جهان را به کارلوس اسلیم مکزیکی واگذار کرد اما همچنان جایگاه نخست خود در آمریکا را حفظ کرده است.

بر اساس این گزارش پل آلن که به همراه بیل گیتس مایکروسافت را تاسیس و آن را به غول نرم‌افزاری جهان تبدیل کرد در جایگاه دوازدهم این فهرست قرار دارد.

بیل گیتس چند ماه قبل از شغل تمام وقت خود در مایکروسافت کناره‌گیری کرد تا وقت خود را در امور بشردوستانه در بنیاد خیریه‌ای صرف کند که به همراه همسرش آن را اداره می‌کند.
این شرکت نرم‌افزاری اکنون به وسیله استیو بالمر، همکلاسی سابق گیتس در دانشگاه هاروارد اداره می‌شود که در رده ی پانزدهم فهرست فوربس جای گرفته است.

مایکل دل، بنیانگذار شرکت سازنده‌ی رایانه‌ی دل در جایگاه یازدهم 400 آمریکایی پولدار فوربس قرار دارد؛ سرگی برین و لاری پیج، بنیانگذاران گوگل در رده‌ی سیزدهم و چهادرهم این فهرست قرار گرفتند.
جیمز گودنایت، بینیانگذار SAS و جفری بزوس، بنیانگذار آمازون جایگاه سی و سوم را سهیم شده و پی امیدیار، بنیانگذارeBay جایگاه پنجاه و چهارم، اریک اشمیت، رییس گوگل پنجاه و نهم و استیو جابز، رییس اپل شصت و یکم این فهرست را به خود اختصاص دادند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شکایت یک نهاد نظامی از نماینده مجلس

چهارشنبه 87 مهر 3 ساعت 3:0 صبح
برخی شنیده‌ها از شکایت یک نهاد نظامی از یک نماینده مجلس هشتم به دلیل برخورداری از کارت پایان خدمت بدون انجام خدمت نظام وظیفه، حکایت دارد.
گفته می‌شود نماینده فعلی یکی از شهرستان های شمالی کشور بدون انجام خدمت نظام وظیفه کارت پایان خدمت دریافت کرده و این مساله سبب شده یک نهاد نظامی از این فرد شکایت کند.
این نماینده در جریان تبلیغات انتخابات مجلس هشتم به گواهی اسناد شورای نگهبان استان متبوعش،مرتکب بیشترین تخلفات انتخاباتی شده بود ولی مورد حمایت برخی افراد نافذ که از دیرباز با آنها رابطه داشته، قرار گرفت .
در سطح حوزه انتخابیه این نماینده گفته می شود او با کمک مالی یکی از چهره‌های نفتی راه یافته به خانه ملت است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شرکت DIS اعلام کرد که اولین مدل دوربین 9 مگاپیکسلی را برای استفاده در تلفنهای همراه ارائه می کند.

 شرکت DIS اولین مدل دوربین دیجیتال 9 مگاپیکسلی تلفنهای همراه را ارائه کرد. به گفته این شرکت مدل DIS6931 دوربینی چند کاره است که دارای سیستم اتو فوکوس (AF)، کیفیت بالای لنز و شاتر مکانیکی است

همچنین حسگر CMOS این دوربین قادر به تولید کیفیت تصویری برابر 3488.2612 پیکسل بوده و از سیستمهای متفاوت منظره یاب و HDTV با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد.

سیستم خودکار اتوفوکوس در این دوربین سرعت وضوح تصویر توسط لنز را به کمتر از 300 میلی ثانیه کاهش داده و همچنین سرعت ثبت تصویر را به کمتر از 200 میلی ثانیه رسانده است.

بر اساس گزارش گیزمگ، شرکت DSI اعلام کرد: دوربینDIS6931 در طی هفته اخیر در نمایشگاه فتوکینا در آلمان به نمایش گذاشته شده و تا اواخر سال جاری به مصرف کنندگان ارائه خواهد شد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


گروه ناشناسی موسوم به «فدائیان اسلام» مسئولیت انفجار «هتل ماریوت» اسلام آباد را بر عهده گرفت. 

یک گزوه ناشناس موسوم به فداییان اسلام طی تماسی تلفنی با دفتر شبکه «العربیه» در اسلام آباد، مسئولیت انفجار هتل ماریوت اسلام آباد را بر عهده گرفت.
خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در‌این باره گفت: «بر روی گوشی من پیامی ارسال شد که در آن شماره تلفنی نوشته بود. با آن شماره تماس گرفتم که نواری ضبط شده پخش شد».
خبرنگار العربیه گوینده متن پیام را این‌گونه توصیف می کند: «وی خود را احمدشاه ابدالی معرفی کرده و با لهجه آسیای جنوبی به زبان انگلیسی سخن می‌گفت».
خبرنگار العربیه در ادامه افزود: «این شخص، هدف اصلی گروه خود از این انفجار را نیروهای آمریکایی و ناتو دانست که شماری از آن‌ها هنگام حمله در هتل حضور داشته‌اند».
گفتنی است این گروه شروطی را نیز برای توقف عملیات علیه منافع ایالات متحده در پاکستان برشمرده است که از آن جمله می‌توان به «توقف همکاری اسلام آباد و واشنگتن»، «توقف عملیات ارتش پاکستان در مناطق قبیله‌ای» و همچنین «آزادی اسرای نیروهای شبه نظامی پاکستانی از زندان های آمریکا» اشاره کرد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


یک جوان فلسطینی 13 صهیونیست مجروح کرد

چهارشنبه 87 مهر 3 ساعت 12:0 صبح
بر اثر حمله انتحاری یک مرد فلسطینی، 13 اسراییلی که بیشتر آنان سربازان صهیونیست بودند راهی بیمارستان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، شامگاه دوشنبه یک جوان فلسطینی با خودروی خود به میان جمعی از اسرائیلی‌ها که بیشتر آنان سرباز بودند رفته و آنان را مجروح کرد.

منابع پزشکی تایید کرده‌اند که از میان افراد این گروه که مشغول پیاده‌روی در میدان «تزاحال» واقع در نزدیکی دیوارهای 400 ساله شهر قدیمی اورشلیم و چندصد متری دروازه «یافا» بوده‌اند، 13 تن مجروح شده‌اند.

این منابع همچنین منابع خبر می‌دهند که حال یک زن از میان مجروحان این عملیات انتحاری وخیم است.
«آرون فرانکو» رئیس پلیس اورشلیم در این‌باره گفت: «تحقیقات درباره این عملیات آغاز شده است. فعلا می‌دانیم که این فلسطینی از ساکنان شرق بیت المقدس بوده است». 
وی ادامه داد: «ما مشغول بررسی هستیم که ببینیم آیا این شخص همکار و متحدی نیز در این عملیات داشته است یا خیر. شواهد این‌گونه نشان می‌دهد که این عملیاتی فردی و شخصی بوده است».
وی از ارائه جزییات بیشتر در این باره خودداری کرد.
این مقام نظامی امنیتی همچنین تصریح کرد که تدابیر امنیتی با نزدیک شدن یکی از اعیاد یهودیان در نیمه ماه اکتبر در اورشلیم که جمع زیادی از یهودیان را به این شهر می‌کشاند، تشدید خواهد شد. 
گفتنی است مرد فلسطینی انجام دهنده این عملیات درست پس از پایان این حمله و برخورد خودروی اش به دیوار به ضرب گلوله سربازان اسراییلی به شهادت رسید.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نتیجه تهدید روحانیون،ضربه به کشور است

سه شنبه 87 مهر 2 ساعت 11:0 عصر
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: «در خصوص اتهاماتی که به قشر روحانیت وارد شده، بنده به سهم خود، از حقم می‌گذرم و همه آن‌ها را می‌بخشم ولی ظلمی که به دین خدا و به انقلاب شده است خداوند باید بیامرزد». 
آیت الله مهدوی کنی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: «یکی از معانی قدر ارزیابی است، شب نوزدهم اختصاص به ارزیابی اعمال انسان‌ها دارد و در شب بیست و یکم این اعمال را جمع بندی می‌کنند که باعث می‌شود این شب به شب بسیار مهمی تبدیل شود». 
باید توجه داشت که در شب بیست و سوم این جمع بندی اعمال را به خدمت امام عصر می‌برند و در آن‌جا مقدرات بر اساس این ارزیابی‌ها تعیین می‌شود». 
وی تصریح کرد: «بیداری در شب‌های قدر برای تعیین سرنوشت و مورد رحمت خداوند قرار گرفتن بسیار مهم است».
آیت الله مهدوی کنی تاکید کرد: «در مملکت ما گرفتاری‌های بیشماری وجود دارد و کشور انقلابی نمی تواند گرفتاری نداشته باشد، من هیچ وقت نمی‌توانم کردار مسوولین را توجیه کنم زیرا خودم به هیچ عنوان به دنبال پست و مقام نبوده‌ام و ما در این رابطه باید به زندگی امام (ره) مراجعه کنیم».
وی خاطر نشان کرد: «امام خمینی (ره) به پای ولایت فقیه ایستاد و در مقابل بیگانگان تسلیم نشد و ملت ایران را سربلند کرد و این موضوع برای ایران بسیار ارزشمند است و هر کس که به امام و شهدا بی وفایی پیشه ساخت خداوند به گونه‌ای او را ذلیل کرد، قبل از انقلاب به ما اجازه هیچ گونه اظهار نظری را نمی‌دادند ولی در حال حاضر به این شکل نیست و این ها همگی از آثار انقلاب اسلامی است».
رییس دانشگاه امام صادق افزود: «امام خمینی (ره) را هیچ وقت نباید فراموش کرد. هر کس که حق امام را ادا نکند مسلما مورد لعن خداوند قرار می‌گیرد زیرا امام (ره) به گردن ملت و همه مسلمانان حق دارد. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «باید قدر تمامی شهدا و همچنین امام (ره) و مقام معظم رهبری را بدانیم. البته مسوولین نیز باید مشکلات کشور را حل کنند و شر دشمنان را از سر ملت ایران کم نمایند، باید مساله اشتغال و ازدواج جوانان را در اولویت قرار داد ولی هیچ وقت نباید معنویات را فدای مادیات کرد که این یک اصل است». 
آیت الله مهدوی کنی با بیان اینکه تهمت‌های بسیاری به روحانیون زده شده است، اظهار‌داشت: «تهمت‌هایی که به خیلی از روحانیون زده شده ضربه به انقلاب است و اگر شما تک‌تک روحانیون را تهدید کنید مطمئن باشید نتیجه آن ضربه به کشور خواهد بود، باید توجه داشت که این انقلاب به دست همین علما به شما رسیده است».

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مایلیکهن برابر دایی محکوم شد

سه شنبه 87 مهر 2 ساعت 10:0 عصر
حکم پرونده شکایت علی دایی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از مایلی کهن، سرمربی اسبق این تیم صادر شد.
به گزارش فارس، دادگاه شعبه 87 تجدید نظر حکم خود را در خصوص پرونده شکایت علی دایی از محمد مایلی‌کهن صادر کرده است.
یک مقام آگاه در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: رای هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است؛ اما در متن حکم آماده محمد مایلی کهن یک سال از مصاحبه با کلیه رسانه های گروهی از جمله رادیو و تلویزیون منع شده و برای ایشان جزای نقدی نیز در نظر گفته شده است.
وی افزود: رو نوشت این حکم به صدا و سیما و رسانه های گروهی نیز ارسال خواهد شد.
علی دایی در خرداد ماه محمد مایلی کهن را به دلیل اظهارتش در یک برنامه تلویزیون در زمان جام جهانی 2006 آلمان به دادگاه اظهار کرد. دادگاه بدوی رای بر برائت مایلی کهن داد که دایی به این حکم اعتراض کرد و دادگاه تجدید نظر این حکم را صادر کرده است

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


هجوم دختران نمازگزار به دو جوان چشم چران

سه شنبه 87 مهر 2 ساعت 10:0 عصر
دختران خشمگین عربستانی دو مرد جوان را به خاطر چشم چرانی و نگاه پنهانی به آنها در حین اقامه نماز به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش  روزنامه الریاض، این دو مرد جوان خود را در بخش بانوان مسجدی در منطقه حائل عربستان پنهان کرده بودند که دختران خشمگین پس از اطلاع از موضوع آنها را زیر مشت و لگد گرفتند.
بر اساس این گزارش، ضرب و شتم مردان چشم چران از سوی دختران خشمگین پس از آن صورت گرفت که یکی از دختران با مشاهده یکی از مردان جوان، زنان دیگر را خبر کرد و آنها نیز با کفش و دمپائی به سوی مردان جوان هجوم بردند.
دختران مهاجم در بیان دلیل مطلع نکردن ماموران پلیس و اقدام یک جانبه خود گفتند که نمی خواستند در نماز مردم خللی وارد شود.
پلیس منطقه حائل نیز در همین زمینه گفت: دو جوان دیگر غیر از آنهائی که مورد هجوم قرار گرفتند در نزدیکی دروازه مسجد پنهان شده بودند که دستگیر شدند

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نوشداروی تبلیغاتی دولت پس از سه سال

سه شنبه 87 مهر 2 ساعت 9:0 عصر
نمایش مستند سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا، از جمله کارهای نادر و کمیاب مسئولان دولت در اطلاع‌رسانی درست و بجا در سالیان گذشته بود.
در حالی که اتفاق نظری همه‌گیر در زمینه سخنرانی سال گذشته دکتر احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا بین موافقان و مخالفان دولت به چشم می‌خورد، مقامات تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی دولت، پس از سکوتی طولانی، جلوه‌های زیبایی از این رخداد را به نمایش گذاشتند.
این برنامه که با قالب مستند از شبکه‌های سیما پخش شد، بازخورد حضور و نوع رفتار رئیس‌جمهور ایران و نیز توهین رئیس دانشگاه کلمبیا به وی را از نگاه مردم، اندیشمندان و رسانه‌های آمریکایی بررسی کرده بود. البته در این میان، اظهارات برخی افراد ایرانی به نمایش درآمده در این مستند، رنگ و بوی فعالیت‌های گذشته و آمیخته با اغراق و غلو را داشت .

این در حالی است که در سال‌های گذشته، محور اصلی تبلیغات حامیان دولت در فرم تخریبی قرار گرفته و در بسیاری مواقع، هر جا قصد تبلیغ برنامه‌های مد نظر دکتر احمدی‌نژاد را داشتند، دست به تخریب و زیر سؤال بردن دیگران کردند؛ از نمونه‌های آن، می‌توان به نامه اقتصاددانان به رئیس‌جمهور ـ که مورد هجمه شدید موافقان دولت قرار گرفت ـ بحث مونوریل و مترو، نقد سیاست‌های تورمی دولت، رفتارهای برخی مقامات کابینه و... اشاره کرد. با وجود آن که رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغی بسیاری در اختیار دولت هستند که می‌توان به صورت بهینه از آنها در کنار به همراه داشتن رسانه ملی استفاده کرد.
اما نمایش این گونه برنامه‌ها، نشان داد که در صورت برنامه‌ریزی درست و استفاده از کارشناسان متخصص در امور اطلاع‌رسانی، نه تنها از موج انتقادات و گلایه‌ها کاسته، بلکه فضای تفاهم و همکاری میان مردم و مسئولان بیش از پیش، تقویت می‌شود.
بنا بر این گزارش، این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که رهبر انقلاب نیز در دیدار خود با دولتمردان، از ضعف اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مسئول درباره اقدامات دولت انتقاد و بر فعال شدن آن تأکید کرده بودند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


عضو فراکسیون اصلاح طلب مجلس هشتم گفت: شرایط برای پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم فراهم است واجماع اصلاح طلبان به ویژه عقلای این جریان برروی کاندیدای واحد زمینه پیروزی را مساعدتر می‌‏کند.

قدرت الله علیخانی با اعلام این مطلب گفت: اصلاح طلبان پس از پیروزی در انتخابات باید نسبت به وضعیت اقتصادی کشور به ویژه وضعیت معیشتی مردم توجه ویژه‌‏ای داشته باشند.

نماینده قزوین در مجلس هشتم با اشاره به جمعیت 23میلیون نفری روستاییان کشور،مشکل راه‌‏های روستایی و بحران خشکسالی را از مشکلات این قشر از جامعه برشمرد و افزود: اصلاح طلبان پس از رسیدن به قدرت باید در حل مشکلات این قشر زحمتکش جامعه تلاش کنند.

علیخانی توجه به حقوق کارگران، بازنشستگان و فرهنگیان، حل مشکل مسکن جوانان و اتخاذ سیاسیت خارجی عقلانی در جهت کاستن از تهدیدات، افزایش فرصت‌‏ها، رفع تحریم‌‏های بین المللی، رفع موانع اقتصادی کشور در عرصه بین المللی را جزو مواردی دانست که در صورت حضور اصلاح طلبان در قدرت باید به آنها توجه ویژه شود .

وی گفت: توجه به عزت و استقلال کشور وتلاش برای ایجاد وحدت و انسجام ملی وتحقق آرمان‌‏های امام (ره) ومقام معظم رهبری از دیگر مواردی است که اصلاح طلبان در صورت پیروزی در انتخابات باید سر لوحه فعالیت‌‏های خود قرار دهند.

علیخانی تاکید کرد: اصلاح طلبان در صورت پیروزی در انتخابات باید توجه به وضعیت اقتصادی به ویژه معیشت مردم را سر لوحه کار قرار دهند.

نماینده قزوین در پاسخ به این سوال که کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری چه کسی خواهد بود؟ گفت: اصولگرایان قصد اجماع بر روی احمدی نژاد در انتخابات آینده را ندارند و به دنبال جایگزینی برای وی هستند.

قدرت الله علیخانی گفت: با وجود اینکه اصولگرایان هوای دولت را دارند و امثال آقای باهنر طرح پرسش و استیضاح وزیران و شخص رئیس جمهور را وتو می‌‏کنند اما به دنبال کاندیدای بهتری می‌‏گردند که تاکنون پیدا نکرده‌‏اند.

وی با بیان اینکه علی اکبر ناطق نوری، علی لاریجانی، محمد باقر قالیباف،حسن روحانی، محمد جهرمی و مصطفی پورمحمدی می‌‏توانند افراد جایگزین جناح اصولگرا به جای رئیس دولت فعلی باشند، تصریح کرد: ناطق می‌‏تواند بهترین گزینه جناح راست برای جایگزینی احمدی نژاد باشد زیرا وی فردی معتدل و سیاستمدار است و در عین حال سابقه مدیریتی موفقی دارد.

علیخانی افزود: ناطق نوری پس از دعوت برخی گروه‌‏ها نظرش برای حضور در انتخابات کمی مساعد شده بود اما اکنون ناگهان نظرش عوض شده است.

نماینده قزوین در ادامه با انتقاد از بی‌‏توجهی دولت به نظرات مجلس گفت: متاسفانه نقش نظارتی مجلس نادیده گرفته می‌‏شود و مجلس نیز بر اجرای نقش خود پافشاری نمی‌‏کند.

علیخانی با بیان اینکه بی‌‏توجهی به نقش نظارتی مجلس به کشور ضربه زده است، تصریح کرد: قرار شد که دولت در اجرای طرح تحول اقتصادی به نقش مجلس توجه کند اما در عمل دولت کار خودش را انجام می‌‏دهد و توجهی به مجلس ندارد.

وی درباره اظهارات باهنرکه گفته بود اگر دولت بدون توجه به نقش مجلس طرح تحول اقتصادی را اجرا کند، مجلس ترمز دولت را می‌‏کشد، گفت: دولت هیچ توجهی به مجلس ندارد و تا آقای باهنر ترمز دولت را بگیرد دولت کار خودش را کرده است.

علیخانی در عین حال تاکید کرد: با اجرای طرح تحول اقتصادی و پخش سهام عدالت تغییری در وضع اقتصادی و معیشتی مردم رخ نخواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به تعیین استاندار جدید قزوین گفت: برای اولین بار می‌‏خواهم از دولت به دلیل انتخاب استاندارجدید تشکر کنم.

وی با انتقاد از عملکرد استاندار سابق قزوین گفت: امیدوارم با وجود استاندار جدید لازم نباشد که من درباره مشکلات استان به رئیس جمهور تذکر بدهم و به جای آن مشکلات استان را از طریق استانداری پیگیری کنیم.

نماینده قزوین تاکید کرد: دولت با انتخاب استاندار جدید زحمت خود را کم کرده است و فکر می‌‏کنم از حجم تذکرات من به دولت درباره نواقص مدیریت استان قزوین کاسته خواهد شد.

علیخانی گفت: انشاء الله مدیریت جدید حاکم بر استانداری قزوین مشکلات و مصائب به جا مانده از عملکرد استاندار قبلی را یکی پس از دیگری مرتفع کند.

وی استان قزوین را به دلیل وجود مشکلات در راه‌‏های روستایی و بحران خشکسالی وکم آبی یکی از عقب مانده‌‏ترین استان‌‏های کشور دانست و گفت: امسال در قزوین ما با احتمال جیره بندی آب در 60 روستا و بحران خشکسالی در 150 روستای دیگر مواجه بودیم.

نماینده قزوین افزود: اداره امور آب استان اعلام کرده است برای مبارزه با بحران خشکسالی در 150 روستای قزوین مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه لازم است که متاسفانه هنوز این مبلغ تصویب نشده است.

علیخانی با بیان اینکه برخی مشکلات استان قزوین ناشی از سو مدیریت استاندار سابق این استان است، گفت: ما در زمان انتخاب استاندار قبلی به دولت اعلام کردیم که انتخاب موفقی انجام نداده‌‏اید.
وی با اشاره به اینکه برای ابقای استاندار قبلی قزوین در سمت خود اعمال نفوذ فراوانی شد، گفت: شبی که آقای کردان وزیر کشور شد به ما خبر دادند استاندار جدید قزوین هم انتخاب شده است اما برخی دوستان اعتراض کردند که وزیر جدید کشور باید خود این انتخاب را انجام دهد که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

علیخانی افزود: انتخاب استاندار جدید قزوین از کارهای خوب آقای کردان است تا پس از خسارت‌‏های سنگین به جا مانده از ناحیه استاندار قبلی استاندار جدید در جهت جبران این خسارت ها گام بردارد.
وی در پایان گفت: استاندار جدید قزوین فرد محترم و توانایی است و به قول قدیمی‌‏ها شیعه و سنی تعریفش را می‌‏کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<   <<   6   7   8   9      >