سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

یک عالم برجسته کلام

جمعه 86 خرداد 18 ساعت 11:15 عصر

با انتشار رساله عملیه آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی، یک عالم برجسته کلام، عملا به صحنه مرجعیت وارد شد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی از برجسته‌ترین شاگردان امام خمینی(ره) و از پیروان مشرب فقهی ایشان است که تقریرات وی از دروس امام، تاکنون بارها به چاپ رسیده است.


 

وی که سال‌ها از دروس آیت‌الله العظمی بروجردی نیز بهره برده، از 25 سال پیش تاکنون به تدریس دروس خارج فقه و اصول اشتغال دارد و همچنین از محققان رشته‌های تاریخ ملل و نحل و رجال به شمار می‌رود.

در رساله آیت‌الله سبحانی همچون چاپ‌های جدید رساله آیت‌الله وحید خراسانی، بخش مشروحی در معرفی اعتقادات اسلامی و همچنین اشاره به برخی نکات اخلاقی دیده می‌شود.

پیش از این بارها شماری از فضلای حوزه علمیه قم از آیت‌الله سبحانی، خواستار ورود به صحنه مرجعیت شده‌ بودند که به ویژه پس از رحلت آیت‌الله میرزاجواد تبریزی، این احساس نیازها و درخواست‌ها افزایش یافت.

نخستین رساله به سبک موجود در زمان آیت‌الله‌العظمی بروجردی منتشر گردید که پس از آن، هر یک از مراجع تقلید بنا بر همین متون و ترتیب آن، نظرات فقهی خود را اعلام کرده‌‌اند.

گفتنی است، در پی رحلت امام خمینی و پس از آن، آیات عظام گلپایگانی و اراکی تا سال 7۳، نسل جدید مجتهدین به تدریج وارد عرصه مرجعیت شدند.

در آن مقطع، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیات عظام بهجت، فاضل لنکرانی، وحید خراسانی، خامنه‌ای، تبریزی، شبیری زنجانی و مکارم شیرازی را به مردم معرفی کرد.
اکنون علاوه بر این بزرگان، آیات عظام سیستانی و صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید مورد مراجعه گسترده مردم هستند. 

همچنین رساله‌های عملیه آیات نوری همدانی، صانعی، موسوی اردبیلی، سیدمحمد شاهرودی، سیدکاظم حائری، سیدصادق شیرازی و علوی گرگانی در قم منتشر شده و شماری از متدینین نیز به تقلید از آنان می‌پردازند.

o


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اصولگرایی در خطر

سه شنبه 86 خرداد 15 ساعت 12:0 صبح
حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه «جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: روزنامه «جمهوری اسلامی» خوشبختانه به تعهداتی که در اولین سرمقاله خود به خوانندگان داده بود، وفادار مانده و توانسته به آنها عمل کند. من به صورت فهرست مطالب را می‌گویم. در مورد تمامیت ارضی کشور در دفاع مقدس روزنامه «جمهوری اسلامی» حرف اول را می‌زد که مطالبش خط‌دهنده بود و ماندگار و نقشی داشت که بسیار سازنده و پیش‌برنده بود. روزنامه «جمهوری اسلامی» برای دفاع از اصول اعتقادی و مبنایی همیشه پیشرو بود و هرگز در این زمینه کوتاهی نکرد. در زمینه دفاع از انقلاب و ولایت فقیه روزنامه «جمهوری اسلامی» همیشه متعهدانه عمل کرد و هرگز در این زمینه کوتاهی نکرد. این مجموعه به اضافه حمایت از مستضعفین در داخل و خارج وجهه همت روزنامه «جمهوری اسلامی» بود. همین طور حمایت از ملت فلسطین و مقابله با استکبار که در رأس آن آمریکا قرار دارد. اینها همیشه جزو خط مشی روزنامه «جمهوری اسلامی» بود و به اینها عمل کرده است (ما اصولگرایی را در همین‌ها می‌بینیم. به اضافه این نکته که همیشه از ارزش‌ها دفاع کنیم و حمایت کنیم و در برابر جریان‌هایی که با ارزش‌ها ستیز می‌کنند هم بایستیم و مقابله کنیم).

وی افزود: من لازم می‌دانم در اینجا به دلیل این که این سال‌ها اصولگرایی مطرح است این جمله را اضافه کنم که ما اصولگرایی را به معنای انحصارطلبی نمی‌دانیم که متاسفانه این روزها عده‌ای به صورت انحصاری از اصولگرایی صحبت می‌کنند و تعریفی ارائه می‌دهند که به هیچ وجه با اصولگرایی جور درنمی‌آید و خودش اصلا ضداصولگرایی است و همین‌طور اصولگرایی را ما به هیچ وجه پرخاشگری به این و آن و خارج کردن هرکس که با فکر آنها مخالف است از دایره اصولگرایی قبول نداریم. ما معتقدیم که اصولگرایی یک خط وسیع است که کسانی که به اسلام و انقلاب و استقلال کشور اعتقاد دارند و از ارزش‌ها دفاع می‌کنند این‌ها جزو اصولگراها هستند.

وی افزود: ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی وجود داشته باشد. این اختلاف سلیقه‌ها نباید باعث شود کسی به کسی بگوید تو اصولگرا نیستی. به خصوص که باب شده و رسم شده بعضی‌ها سعی می‌کنند ارکان نظام را که اساسا اصولگرایی را آنها آوردند و بانی اصولگرایی بودند و خودشان مظهر اصولگرایی هستند، کنار بزنند. این نوعی قدرت طلبی است و نه تنها اصولگرایی نیست بلکه اعلام تشنگی قدرت و ضد اصولگرایی است. ما با این روش‌ها هم مخالفیم و اصلا مبارزه با چنین تفکری را اصولگرایی می‌دانیم. نه تنها این تفکر را اصولگرایی نمی دانیم بلکه لازم می‌دانیم کسی که خودش را اصولگرا می‌داند با این تفکر مبارزه کند. اگر قرار باشد انحصارطلبی اصولگرایی باشد بنابراین باید خیلی از مستبدین و خیلی از مستکبرین را هم اصولگرا بدانیم درحالی که اصولگرایی زمینه فراهم کردن برای وارد کردن دیگران به دایره خودی‌هاست. همه افرادی که به نوعی مبانی اعتقادی و انقلابی و اسلامی را قبول دارند، اصولگرا محسوب می‌شوند. من الان اصولگرایی را به شدت در خطر می‌بینم خطری که از ناحیه همین تنگ نظری‌ها و انحصارطلبی‌هاست.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


رایس: ایران تاکتیک خود را عوض کند

دوشنبه 86 خرداد 14 ساعت 12:0 صبح

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، از ایران خواست که تاکیک خود را تغییر دهد و غنی‌سازی اورانیوم را متوقف سازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رایس روز پنجشنبه در وین اظهار داشت که اگر ایران از غنی‌سازی اورانیوم دست بکشد واشنگتن به گفتگوهای چندجانبه بر سر مسائل تجاری، امنیتی و تکنولوژیکی خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه آمریکا به گزارشگران گفت: "فکر می‌کنم برای ایران زمان تغییر تاکتیک‌هایش فرا رسیده است".
رایس افزود: "جامعه جهانی در آنچه که تهران باید انجام دهد همصدا است و آن تعلیق است، (تهران باید) نشان دهد که در پوشش انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز به دنبال جنگ‌افزار هسته‌ای نیست".

رایس این سخنان را ساعاتی پیش از آغاز دور دوم گفتگوهای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اظهار داشت.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


کلید باز شدن بخت دولت!

یکشنبه 86 خرداد 13 ساعت 12:0 صبح
در حالی که دولت نهم، به تدریج، نیمی از عمر خود را پشت سر گذاشته، یکی از مواردی که شخص رئیس‌جمهور و دیگر مقامات این دولت مدام از آن گلایه کرده‌اند، بی‌مهری رسانه‌ها به خدمات دولت و وجود ضعف در اطلاع‌رسانی کارهای انجام‌شده توسط دولت است...

بررسی اظهارات اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور و حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد، نیز این را تأیید می‌کند تا آنجا که وزیر فرهنگ در تازه‌ترین اظهارات خود، از آنچه «یقه‌درانی» و‌ «لجن‌پراکنی» مطبوعات می‌خواند، به شدت انتقاد کرد...

این دغدغه چندان بی‌مورد هم نیست، چراکه وقتی به بیشتر رسانه‌های اینترنتی و مطبوعات کاغذی ـ به استثنای رسانه‌های دولتی و صداوسیما ـ بنگریم، درمی‌یابیم هیچ دولتی به این اندازه تحت نقد نبوده است...

بسیاری از مسئولان دولت کنونی، خود روزنامه‌نگار بوده‌اند و وزیر ارشاد، مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، هر یک در رسانه‌هایی چون روزنامه «کیهان»، «ایرنا» و خبرگزاری فارس کار کرده‌اند و حتی شخص رئیس‌جمهور نیز در سمت مدیرمسئولی روزنامه «همشهری» تا اندازه‌ای تجربه فضای رسانه را داشته‌اند و حتی تا مدتها کسی مسئولیت دفتر رئیس‌جمهور را بر عهده گرفت که سال‌ها در سمت سخنگوی شورای نگهبان و دستگاه قضائی، در ارتباط و تعامل جدی با رسانه‌ها بود.
از همین رو، نمی‌توان گفت که مسئولان دولت با رسانه‌ها بیگانه‌اند یا درک درستی از آن ندارند...

چگونه است که هم‌اکنون نقد بی سابقه دولت ، در رسانه‌‌ها جلوه‌گر می‌شود؟ و به رغم مطبوعاتی بودن بسیاری از مسئولان دولت و ثابت ماندن فضای عناصر مطبوعاتی، تا این اندازه بین رسانه‌ها و دولت تنش وجود دارد که فضایی غیرطبیعی را بین آن دو به تصویر می‌کشد؟ این معمایی است که تداوم آن، پیامدهای مناسبی برای کشور به همراه نخواهد داشت.
به نظر می‌رسد آنچه در سخنان گذشته رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس ـ به عنوان بخش دیگر جامعه برای نظارت بر دولت ـ مطرح کردند، شاه‌کلید این معما نهفته است.

رهبر انقلاب در بیانات خود، از یک‌سو بر «دلسوزانه بودن انتقاد» و از سوی دیگر، بر لزوم طرح انتقاد دلسوزانه از سوی منتقدان تأکید کردند که می‌تواند زمینه‌ساز پذیرش آن از سوی مسئولان و دولتمردان شود.
شاید تاکنون دو عامل اساسی، مانع ایجاد یک فضای صمیمانه و تعاملی و رو به رشد بین دولت و رسانه‌ها بوده است: یکی این‌که بسیاری از انتقادات دلسوزانه نبوده و دیگر آن‌که مسئولان حتی بسیاری از انتقادات دلسوزانه منتقدان را نپذیرفته‌اند!
بارها دیده‌ایم که وقتی حتی از سوی حامیان رئیس‌جمهور، انتقادی دلسوزانه و کارشناسی مطرح شده، مسئولان و به ویژه هواداران داغ‌تر از آش آنان، نه تنها با فرافکنی اصل انتقاد رد شده و با واکنش شدید روبه‌رو می‌شوند، بلکه شخص انتقادکننده و حتی خاستگاه وی نیز کاملا زیر سؤال می‌رود...

این‌گونه ابراز واکنش نسبت به انتقادات دلسوزانه، باعث می‌شود انگیزه‌ای برای نقد دلسوزانه باقی نماند و در عوض، جریان انتقاد مخرب که صرفا از روی بغض و غرض‌ورزی یا منافع سیاسی و جناحی به نقد مسئولان می‌پردازد، میدان پیدا کند...

ادامه این روند، منجر به دور باطلی می‌شود که نه تنها خیری برای جامعه ندارد، بلکه باعث به وجود آمدن فضایی آکنده از کینه و اتهام و خشونت می‌شود، چراکه فرد یا رسانه‌ای که با چنین برخوردی به خاطر انتقاد دلسوزانه خود روبه‌رو می‌شود، دیگر انگیزه‌ای برای اعلام نقاط مثبت دولت پیدا نمی‌کند و به این ترتیب، از هر دو طرف، ندایی جز تخریب طرف مقابل به گوش نمی‌رسد و کارکرد اصلی انتقاد هم که افزایش کارآمدی و رفع مشکل مردم است، محقق نمی‌شود...

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شهادت زنان شیعه

شنبه 86 خرداد 12 ساعت 12:0 صبح

در حالی‌ که‌ موج‌ اعتراض‌ ها و انتقادها به‌ ناتوانی‌ اشعالگران‌ در برقراری‌ امنیت‌ در عراق‌ به‌ طور فزاینده‌ای‌ رو به‌ افزایش‌ است‌، جنایتکاران‌ تروریست‌ امروز در یک‌ اقدام‌ کم‌ سابقه‌ تروریستی‌ در نزدیکی‌ بغداد ده‌ زن‌ شیعه‌ را به‌ طرز فجیعی‌ به‌ شهادت‌ رساندند.

به‌ گزارش‌ واحد مرکزی‌ خبر از بغداد‌ این‌ زنها که‌ به‌ دلیل‌ بسته‌ بودن‌ راه‌ اصلی‌ دجیل‌ ‌ بغداد از طریق‌ منطقه‌ «هب‌ هب‌» عازم‌ بغداد بودند‌، در این‌ منطقه‌ توسط تروریست‌های‌ مسلح‌ متوقف‌ و ربوده‌ شدند. ‌
تروریست‌ها ساعتی‌ بعد جنازه‌های‌ بدون‌ سر زنان‌ مظلوم‌ شیعه‌ را به‌ همراه‌ راننده‌ آنان‌ درحالی‌ که‌ جنازه‌ها به‌ آتش‌ کشیده‌ شده‌ بود،‌ در اطراف‌ منطقه‌ «هب‌ هب‌» رها کردند.

یکی‌ از این‌ زنان‌ شیعه‌ تنها باقیمانده‌ یک‌ خانواده‌ ‌10‌ نفری‌ از شیعیان‌ دجیل‌ بود که‌ ‌9‌ نفر از اعضای‌ خانواده‌اش‌ در قتل‌ عام‌ شیعیان‌ در دجیل‌ به‌ دست‌ عوامل‌ صدام‌ معدوم‌ به‌ شهادت‌ رسیده‌ بودند.
گفتنی‌ است‌ به‌ دلیل‌ مسدود بدون‌ جاده‌ اصلی‌ دجیل‌ ‌ بغداد و بی‌توجهی‌ نیروهای‌ اشغالگر آمریکایی‌ به‌ این‌ موضوع،‌ این‌ منطقه‌ هر از چند گاهی‌ شاهد جنایات‌ دلخراش‌ تروریست‌ها علیه‌ زنان‌ و کودکان‌ مظلوم‌ عراقی‌ است‌.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دستگیری وتشنج در4 استان

جمعه 86 خرداد 11 ساعت 10:7 صبح

نماینده تبریز چندی پیش سوال مشترکی از وزرای اطلاعات و کشور در خصوص مبنای دستگیری و بازداشت جمع کثیری از شهروندان استان‌‏های آذربایجان شرقی وغربی، اردبیل و قم پرسید.

به گزارش ایلنا، اکبر اعلمی در سوال خود آورده است؛ مبنای دستگیری و بازداشت جمع کثیری از شهروندان استان‌‏های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و قم و دستگیری و بازداشت جمعی از فرهنگیان و محروم کردن آنان از برخی حقوق اجتماعی و شهروندی چیست؟

وی، با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و همبستکی ملی و اعلام انزجار نیست به کسانی که به هر طریق ممکن با رفتار و کردار خود به استقلال و تمامیت ارضی کشور خدشه وارد کرده و با اندیشه های تجزیه طلبی و توطئه علیه کشور را در سر می پرورانند ونیز نظر به بندهای 6، 7 و 14 اصل سوم و همچنین اصول 9، 15، 19، 20، 22، 23، 26، 27، 32، 36، 37، 38 و 39 قانون اساسی پاسخ فرمایید.

اعلمی در شرح سوال خود از پورمحمدی و محسنی اژه‌‏ای آورده است:
1- آیا اشخاص را به صرف داشتن عقیده‌‏ای و یا ابراز عشق و علاقه آن‌‏ها نسبت به زبان و تاریخ و فرهنگ و علائق قومی خود و تاکید و اصرار بر لزوم اجرایی شدن اصول 15 و 19 قانون اساسی را می‌‏توان مورد تعرض و مواخذه قرار داد؟

2- آیا به نام حفظ استقلال وتمامیت ارضی کشور می‌‏توان حقوق و آزادی‌‏های مشروع نظیر آزادی بیان، آزادی عقیده، آزادی تشکیل اجتماعات و شرکت در راهپیمایی‌‏های بدون حمل سلاح و یا شرکت در جمعیت‌‏ها و انجمن‌‏های صنفی و حق استفاده از مفاد اصل 15 قانون اساسی را از افراد سلب کرد؟

3- آیا می‌‏توان به حیثیت، حقوق مسکن و شغل اشخاصی که خواهان استفاده از حقوق و آزادی‌‏های مذکور هستند تعرض کرد و آیا بدون در نظر گرفتن ترتیبات قانونی می‌‏توان افراد را دستگیر و بازداشت کرد. اساسا قبل از این‌‏که فردی مرتکب اعمال مغایر با قوانین موضوعه شود؛ آیا می‌‏توان مرتکب قصاص قبل از جنایت شد و او را دستگیر و بازداشت کرد و یا برای مدتی از حقوق اجتماعی‌‏اش محروم ساخت.

4- آیا می‌‏توان برخلاف اصل 38 قانون اساسی افراد را به شهادت، ‌‏اقرار و یا سوگند مجبور ساخت؟

5- کسی را که به حکم قانون دستگیر، بازداشت و زندانی شده است، آیا می‌‏توان هتک حرمت کرد؟

6- آیا می‌‏توان افرادی که برای استیفاء حقوق خود و ارایه گزارش عملکرد غیرقانونی برخی از عوامل امنیتی و انتظامی با نماینده خود در مجلس تماس برقرار می‌‏نمایند مورد تهدید قرار داد و آن را از این کار منع و یا تعقیب کرد؟
الف ـ چنانچه پاسخ جنابعالی به سوالات فوق منفی است؛ لطفا توضیح دهید که مبنای دستگیری و بازداشت و برخورد با جمع کثیری از شهروندان و فعالان ترک زبان در استان‌‏های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ،‌‏قم ، تهران و ... و همچنین دستگیری و بازداشت جمعی از فرهنگیان به بعضی از اتهامات مورد اشاره و عدم رعایت موارد مذکور چیست؟

چرا بعضی از اشخاصی که با اینجانب تماس گرفته و گزارش می‌‏دهند، مورد تهدید وتعقیب قرار می‌‏گیرند؟

ب ـ ارتکاب قتل های زنجیره ای توسط عده انگشت شماری از عوامل خودسر در وزارت اطلاعات ضربه سنگینی بر پیکره این دستگاه مهم وارد ساخت و زحمات زیادی برای ترمیم و بازسازی و ایجاد انگیزش دوباره در نیروهای سالم و خدومی که اکثریت این وزارتخانه را شامل می شود، صرف شد.
آیا جنابعالی برای پیش گیری از تکرار چنین انحرافاتی که نتیجه خودسری و قانون شکنی تعدادی از افراد بوده است، تدابیر لازم را اندیشیده و بر عملکرد همه اعضاء و کارکنان اطلاعاتی در سطح استان ها و شهرستان ها نظارت دقیق و کامل اعمال می فرمایید؟
همچنین، وی، در سوال از مصطفی پورمحمدی وزیر کشور علل برقراری حکومت نظامی و اعمال محدودیت‌‏های شدید در شهرستان اقلید را پرسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در سوال خود از وزیر کشور آورده است؛ مبنا و مجوز برقراری حکومت نظامی و اعمال محدودیت‌‏های شدید و ایجاد خفقان و جو رعب و وحشت در شهرستان اقلید و ضرب و شتم و سرکوب شدید مردم و تیراندازی مختلفی به نقص عضو نابینا شدن چندین نفر و همچنین هتک حرمت نسبت به بعضی از افراد و خانواده‌‏های محترم در این شهر چیست؟

اعلمی در تشریح سوال خود آورده است: تصمیم‌‏گیری آنی و نامتعارف رییس جمهور مبنی بر انتزاع دهستان خسرو و شیرین از اقلید والحاق آن به شهرستان آباده قبل از عبور این تصمیم از فرآیند تصمیم‌‏گیری و تصمیم‌‏سازی‌‏های رایج و بدون در نظر گرفتن حساسیت‌‏های ویژه ناشی از تصمیمات مربوط به تقسیمات کشوری باعث تحریک و جریحه‌‏دار شدن احساسات مردم اقلید و در نتیجه وقوع ناآرامی‌‏هایی در سطح این شهر شد.

نظر به این که تصمیم رئیس جمهور و تاثیر آن در ناآرامی‌‏های ایجاد شده می‌‏تواند مصداق "سبب اقوی از مباشر" محسوب شود پاسخ فرمایید:
1- برقراری حکومت نظامی و اعمال محدودیت‌‏ها و جلوگیری از رفت و آمدهای عادی مردم و ایجاد خفقان و جو رعب و وحشت در شهر اقلید که آثار آن حتی در زمان حضور هیات اعزامی از کمیسیون امنیت ملی نیز ملموس و مشهود بود با کدام مجوز صورت گرفته است؟
2- ضرب و شتم مردم و تیراندازی به سوی آن‌‏ها که با جرح و نقص عضو و نابینا شدن و در یک مورد قتل شهروندان همراه بوده است و نیز دستگیری‌‏ها و بازداشت‌‏های گسترده در این شهر با کدام توجیه و مجوز قانونی صورت گرفته است، مباشران و آمران ضرب و جرح مردم و تیراندازی به سوی آن‌‏ها چه کسانی هستند و برای جبران آن چه اقداماتی به عمل آمده است؟

3- ورود به منازل برخی از شهروندان که نوعا از محترمین شهر محسوب می‌‏شوند و هتک حرمت آنان، با کدام توجیه شرعی و مجوز قانونی صورت گرفته است؟
4- تعداد دقیق مجروحان و دستگیر شدگان و خسارات وارده به مردم به چه میزان است؟

5- چنانچه سال گذشته پس از طرح سوالات اینجانب در مورد وقایع آذربایجان که با برخوردهای غیرقانونی بعضی از نیروهای نظامی و انتظامی مشابه با آنچه در اقلید رخ داد همراه بود، تدابیر لازم اتخاذ می‌‏شد و قانون شکنان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌‏گرفتند، آیا باز شاهد تکرار حوادث تاسف بار اخیر در اقلید بودیم؟ اگر پاسخ منفی است چرا تمهیدات و تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار اقدامات خودسرانه برخی از عوامل سیاسی، امنیتی و انتظامی و مغایر با قوانین موضوعه به عمل نیامد؟


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اعدام90 دقیقه یی

پنج شنبه 86 خرداد 10 ساعت 12:0 صبح

مراسم اعدام یک محکوم در ایالت اوهایو آمریکا حدود 90 دقیقه به طول انجامید زیرا پزشکان مامور انجام این مراسم نتوانستند رگی در بدن وی بیابند تا ماده سمی را در داخل آن تزریق کنند.

به نوشته اعتمادملی به نقل از گزارش روزنامه " کلمبوس دیسباچ" مسئولین زندان در این رابطه اعلام کردند این محکوم به مرگ بشدت چاق بود به نحوی که یافتن رگ در بازویش کاری ناممکن می نمود.
به نوشته این روزنامه این محکوم در طول این مدت با نگهبانان شوخی کرد وبا صدای بلند می خنید او حتی در جریان مراسم خواستار رفتن به دستشویی شد.

وی پس از آنکه دوست همسلولی اش را به دلیل ناتمام گذاردن بازی شطرنج کشته بود توسط دادگاه به مرگ محکوم شد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


پلیس و هتک حرمت اشتباهی دختر جوان مشهدی

چهارشنبه 86 خرداد 9 ساعت 12:0 صبح

روزنامه قدس در صفحه حوادث نوشت: زنگ تلفن سرویس حوادث به صدا درآمد و باز انتظار می‌رفت خبری شده است. اما این بار موضوع متفاوت بود. بی هیچ دخل و تصرفی و تنها به عنوان راوی این گفتگوی تلفنی برایتان بازگو می‌شود.

صدای آن طرف خط آنقدر نامفهوم بود که جمله اولش را چند بار تکرار کرد و تازه متوجه شدم می‌گوید: آقا! من قبل از اینکه چیزی بگویم می‌خواهم هیچ کس مطلع نشود، چون حوصله رفت و آمد به کلانتری و جاهای دیگر را ندارم، راستش را بخواهید با این اتفاقی که افتاده دیگر به پلیس اطمینانی ندارم.
داستانش را این گونه شروع کرد که: با برخوردی که با من شده احساس می‌کنم مرده ام، چون اگر واقعاً زنده بودم و مرا به عنوان یک انسان زنده دارای اختیار و آبرو قبول داشتند، چنین برخوردی با من نمی‌شد.

یک بار دیگر بغض گلویش را گرفت و بعد از چند لحظه سکوت ادامه داد: شب یکشنبه همین هفته ساعت نزدیک 22بود که داشتم با خواهر کوچکم از حرم بر می‌گشتم که آن اتفاق افتاد.
به یک باره صدایش شروع به لرزیدن کرد و باز چند لحظه سکوت، تصور کردم مانند برخی از اخبار منتشر شده در خصوص اذیت و آزار دختران او هم گرفتار گروهی از این افراد شده است. اما در کمال تعجب این دختر گفت: در میدان شهدا ماشین بنز الگانس پلیس مقابل پایم توقف کرد و یک مأمور که گویا درجه سرهنگی داشت به همراه دو نفر دیگر پیاده شدند. تا آن لحظه گمان نمی‌کردم اینها برای من توقف کرده‌اند، ولی ناگهان همان سرهنگ به طرف من آمد و اولین جمله اش این بود«چرا گدایی می‌کنی؟»

وقتی به این جای داستانش رسید کمی حال و هوای صحبت کردنش هم تفاوت کرد.وی ادامه داد: گفتم ببخشید اشتباه گرفته اید. من گدا نیستم. ولی همان جناب سرهنگ اصرار داشت من گدایم! حتی گفت: چند روز است ما مواظب شماییم و هر روز برای گدایی به اطراف حرم می‌آیی و این بچه را بهانه‌ای برای این کار قرار داده‌ای.
در این لحظه وقتی از او پرسیدم قیافه شما مانند گدایان است؟ گفت: حتماً قیافه دختر 26ساله‌ای که کاملاً حجاب اسلامی را رعایت کرده و همراه خواهر کوچکش که لباسهای مناسبی بر تن دارد شبیه گدایان بوده که آن جناب سرهنگ عزیز چنین ادعایی داشت.

وی افزود: تازه درگیر این آقایان بودم که مشکل دوم هم اضافه شد و آن هم پیدا شدن سروکله بچه‌های گزارش پنج تلویزیون بود با دوربین روشن به این جمع اضافه شدند و بی‌آنکه بدانند موضوع چیست و اساساً چه مشکلی پیش آمده مشغول فیلمبرداری شدند.
هرچه اصرار کردم که جناب سرهنگ به چه استنادی می‌گویید من گدایم، او همچنان گفته خود را تکرار می‌کرد که ما دقیقاً تو را می‌شناسیم و هر شب کارت همین است.

آنها بدون توجه به خواهشها و دلایل من، در خودرو را باز و مرا سوار کردند. کنار من مرد معتادی نشسته بود که وقتی فکر می‌کنم اگر آن لحظه یکی از آشنایان مرا در کنار آن مرد و آن هم در داخل خودرو پلیس می‌دید چه فکری می‌کرد.
وقتی داستان این دختر به این جا رسید دیگر بهت اولیه او به من هم منتقل شده بود و من از تعجب دیگر چیزی نمی‌گفتم که دختر گفت: آقا گوش می‌دهید، گفتم بله ادامه بدهید.

دختر گفت: در مسیر راه خواهش و تمناهای من بیشتر شد، ولی آنها بی توجه بودند که در نهایت از فرط عصبانیت گفتم شما مرا بازرسی کنید اگر چیزی به جز لوازم شخصی و مقدار ‌اندکی پول پیدا کردید درست است، ولی بدانید که من شکایت می‌کنم.
ترس من دو چندان شده بود، زیرا داشتم به این فکر می‌کردم که وقتی من نمی‌توانم پلیس کشورم را که تمام شواهد را می‌بیند متقاعد کنم، اگر از کلانتری به خانه تلفن بزنم چگونه خانواده ام را متقاعد کنم که هیچ خلافی مرتکب نشده ام.

وی ادامه داد: در همین فکر و خیال بودم که یکی از مأموران همراه آن افسر عالیرتبه گفت: جناب سرهنگ گمان کنم اشتباه شده می‌خواهید رهایش کنیم و گویا همین یک جمله کافی بود تا تمام دلهره هایم تمام شود و در کمال تعجب سرهنگ دستور داد خودرو متوقف شود و مرا پیاده کنند، اما جمله آخرشان جالب بود که گفتند «برو خدا را شکر کن».

داستان اصلی او به پایان رسید، ولی حاشیه‌های بدتری هم داشت که گفت: وقتی از خودرو پلیس پیاده ام کردند آن هم در جایی که از مسیر اصلی من دورتر بود چند راننده خودرو که شاهد این ماجرا بودند گمان کردند من آدم مشکل داری هستم و مزاحمتهای آنها شروع شد. خلاصه به هر بدبختی بود با یک خودرو دربست به منزل رفتم و امروز تصمیم گرفتم روزنامه را در جریان این برخورد پلیس قرار دهم. در ضمن به دفتر نظارت همگانی پلیس (197) هم موضوع را اطلاع داده ایم. علاوه بر برخورد بدون تحقیق پلیس با شهروندان برخورد بچه‌های گزارش 5 نیز غیرحرفه‌ای نشان میدهد، زیرا آنها حق ندارند وقتی هنوز هیچ اتهامی ثابت نشده از شهروندانی که توسط پلیس دستگیر می‌شوند فیلمبرداری کنند که در بسیاری موارد شاهد پخش این تصاویر هم هستیم، کافی است با پخش این فیلم در شبکه استانی آبروی یک خانواده به بازی گرفته شود، هرچند دخترک مدعی شد تماس با روابط عمومی صداوسیمای خراسان مانع از پخش این برنامه شده است که جای تشکر دارد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


نیکی کریمی نامزد انتخابات

سه شنبه 86 خرداد 8 ساعت 12:0 صبح

ارگان رسمی انصار حزب الله در خبری مدعی شد که «نیکی کریمی» بازیگر و کارگردان زن سینمای ایران که هم اکنون در جشنواره کن به سر می‌برد، قصد دارد نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی شود.

به گزارش ایلنا، هفته نامه «یالثارات» در ادامه خبر خود با اشاره به انتقادهای اخیر «نیکی کریمی» از اکران نشدن فیلم «یک شب» که بازتاب فراوانی در رسانه‌ها داشت، این انتقادات را تبلیعاتی خواند و در راستای نامزد شدن برای نمایندگی مجلس عنوان کرد.

نیکی کریمی، بازیگر و کارگردان مطرح ایرانی امسال به عنوان داور بخش «سینه فونداسیون» شصتمین دوره فستیوال فیلم کن در این جشنواره حاضر است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


حذف کنکور سراسری

دوشنبه 86 خرداد 7 ساعت 12:0 صبح

بر اساس مصوبه دیروز مجلس کنکور سراسری دانشگاه‌ها در همه مقاطع تحصیلی حداکثر تا سال 90 حذف می‌شود.

به گزارش فارس در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس بررسی طرح یک فوریتی نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ادامه یافت.
کلیات این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه هفته گذشته تصویب و بررسی جزئیات آن امروز ادامه یافت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در بررسی جزئیات این طرح، تنها ماده یک از 6 ماده این طرح را تصویب نهایی کردند.
بر اساس مصوبه امروز مجلس پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه‌ای و دکترای پیوسته بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب و آزمون‌های سراسری خواهد بود.
بر این اساس تایید سوابق تحصیلی در هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد به نحوی که حداکثر تا پایان سال اول برنامه پنجساله توسعه آزمون‌های سراسری ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به طور کامل حذف می‌گردد، بر اساس این مصوبه دولت موظف شد بسترهای لازم را جهت تحقق این ماده فراهم نماید.

بر این اساس مصوبه نمایندگان مجلس از سال 1386 وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری،‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ آزاد اسلامی مجازند داوطلبان ورود به مقطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) را صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش نمایند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >