سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

تذکرات کم‌سابقه و فراوان شماری از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و شماری از وزرا و اصرار کم‌سابقه محمدرضا باهنر بر نخواندن نام نمایندگان، جلسه امروز مجلس را برای حدود پانزده دقیقه به تشنج کشید.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، صبح امروز، باهنر که در غیبت حداد عادل، ریاست جلسه علنی را بر عهده گرفته بود، پس از قرائت شماری از تذکرات نمایندگان، اظهار کرد: پانزده تذکر بیست‌تایی داریم و من برای جلوگیری از گرفته شدن وقت مجلس، حتما نام نمایندگان و تذکردهنده را نمی‌خوانم.
وی سپس تذکراتی 20 نفره را درباره مصوبات سفرهای استانی، تعرفه شکر و تلفن همراه، بررسی مشکلات طوفان‌زدگان بلوچستان، کنترل اجاره بهای لجام گسیخته، توجه کارشناسانه به نامه 57 اقتصاددان کشور و... تنها با ذکر تعداد نمایندگان تذکردهنده، قرائت کرد.

پس از پایان تذکرات و چند تذکر آیین‌نامه‌ای، داریوش قنبری، نماینده ایلام، در تذکر آیین‌نامه‌ای، از اقدام خلاف رویه باهنر انتقاد و اظهار کرد: این رویه، باعث سلب حقوق مردم و نمایندگان آنان شده و مجلس را به استبداد می‌کشاند، اما باهنر با وارد ندانستن این تذکر بر عدم قرائت اسامی تذکردهندگان اصرار کرد و خواستار ورود مجلس به دستور شد.

اما این اقدام باهنر با انتقاد و سروصدای نمایندگانی روبه‌رو شد که نامشان قرائت نشده بود و سپس مجلس با واکنش‌هایی که طرفداران باهنر به آنان نشان دادند، برای دقایقی متنشج شد.

در این میان، اظهارات باهنر مبنی بر این‌که عده‌ای با اقدامات برنامه‌ریزی شده، درصدد گرفتن وقت مجلس هستند، نمایندگان را خشمگین‌تر کرد و باعث بالا گرفتن بگومگوها شد. باهنر همچنین از بلندگوی رئیس خطاب به اکبر اعلمی اظهار کرد: به شما اخطار می‌دهم.

با بالا گرفتن اعتراضات، باهنر از سخن خود عذرخواهی کرد و اظهار داشت: نمایندگان برای انجام وظایف نمایندگی خود تذکر داده‌اند و سپس به تابش، نماینده اردکان و رئیس فراکسیون اقلیت مجلس وقت داد تا تذکر خود را بخواند.

تابش در تذکر خود با قرائت بند مربوط به آیین‌نامه اظهار کرد: وظیفه رئیس مجلس، قرائت اسامی نمایندگان تذکردهنده است. وی سپس از این‌که به اعتقاد وی، باهنر به نمایندگان اهانت کرده، انتقاد و از اصلاح سخن توسط وی تشکر کرد.

سرانجام با اظهارات تابش، آرامش نسبی به جلسه بازگشت، اما باهنر پس از این تذکر نیز ضمن تشکر از تابش و تأکید بر همکاری فراکسیون‌های مختلف مجلس، باز هم بر عدم قرائت اسامی تذکردهندگان به دلیل لزوم قرائت سیصد نام و گرفتن وقت مجلس تأکید کرد. به این ترتیب، بیش از سی دقیقه از وقت جلسه علنی امروز مجلس به این زد و خوردهای لفظی گذشت.

گفتنی است، در جلسه روز سه‌شنبه گذشته مجلس نیز نمایندگان طیف اقلیت مجلس، در اقدامی هماهنگ، چندین تذکر بیست نفره به مسئولان دولتی دادند.



نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


جنجال حجاب دختر وزیر خارجه ترکیه

چهارشنبه 86 خرداد 30 ساعت 1:0 صبح

حضور دختر وزیر خارجه ترکیه در مراسم دانش آموختگی با پوشش اسلامی که با روح لائیک حاکم بر این کشور مغایرت دارد، جنجال برانگیخت.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه «زمان»، شورای آموزش عالی ترکیه دو روز پس از شرکت کبری گل دختر محجبه عبدالله گل، وزیر امور خارجه ترکیه در مراسم جشن فارغ‌‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه «بیلکن»، تحقیق درباره این رخداد نادر را که برخلاف قوانین آموزش عالی ترکیه است، آغاز کرد.

در صورت محکومیت مسئولان دانشگاه بیلکن در تحقیقات شورای آموزش عالی ترکیه، این شورا طبق قانون می‌تواند بر اساس میزان قصور مسئولان، حکمی متناسب با آن صادر کند.

بر اساس قوانین نظام آموزشی ترکیه، حضور دختران با حجاب در مراکز آموزشی این کشور ممنوع و بر خلاف روح لائیک حاکم بر این کشور است.

فرزندان دولتمردان اسلامگرای ترکیه چون رجب طیب اردوغان، نخست‌ وزیر این کشور، به دلیل رعایت حجاب نمی‌توانند در کشور مسلمان خود به تحصیلات ادامه دهند، به همین دلیل اغلب در کشورهای اروپایی و آمریکا به تحصیلات دانشگاهی خود ادامه می‌دهند.

در موارد بسیاری نیز زنان صبح حجاب خود را بر می‌دارند و هنگام خروج از دانشگاه یا محل کار دوباره آن را بر سر می‌گذارند. این یکی از شیوه‌هایی است که بیشتر زنان ترک به آن پناه برده‌اند تا هم حجاب و هم کار و دانشگاه خود را حفظ کنند. اما زنان دیگری هم هستند که کلاه یا کلاه گیسی به جای حجاب بر سرشان قرار می دهند که البته این کار خشم دولت را بر نمی‌انگیزد .


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


واکنش جامعه روحانیت

چهارشنبه 86 خرداد 30 ساعت 1:0 صبح

واکنش جامعه روحانیت به مقاله اخیر کیهان

 سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در واکنش به تقسیم‌بندی اخیر روزنامه کیهان از گروه‌های سیاسی به دو گروه اصلی «دیندار» و «بی‌دین» تاکید کرد «متهم کردن افراد به بی‌‏دینی، خلاف شرع مقدس است و نباید مسایل دینی را وسیله‌‏ای برای تسویه ‌‏حساب‌‏های سیاسی قرار داد».

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگویی گفت: «معتقدم مجموعه گروه‌‏های سیاسی فعال در کشور همگی مسلمان و مومن هستند، به امام و قانون اساسی التزام دارند در این چارچوب فعالیت می‌‏کنند».

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بر این اساس خاطرنشان‌‏کرد: «متهم کردن افراد به بی‌‏دینی، خلاف شرع مقدس است و نباید مسایل دینی را وسیله‌‏ای برای تسویه‌‏حساب‌‏های سیاسی قرار دهیم». 

سخنگوی جامعه روحانیت همچنین اعلام‌‏کرد تشکل متبوعش به عنوان حمایت از پیام مقام معظم رهبری برای سال 86 به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، اجلاسی را در دانشگاه امام صادق (ع) روز پنج‌‏شنبه 31 خردادماه برگزار می‌‏کند. 

مصباحی‌‏مقدم افزود: این اجلاس توسط دبیرکل جامعه روحانیت مبارزه تهران آیت‌‏الله مهدوی کنی صورت گرفته و سخنران آن آیت‌‏الله استادی عضو شورای عالی حوزه علمیه قم است. 

وی اظهار داشت: برگزاری این اجلاس هم استقبال از بحث اتحاد ملی و انسجام اسلامی است و پیامی به همه روحانیون، سیاسیون و فرهنگیان کشور است که تلاش می‌‏کنند در این سال از تفرقه و اختلافات خوددداری کنند و راهکارهای نزدیک‌‏تر شدن گروه‌‏ها و جمعیت‌‏ها برای اجابت از این دعوت مقام معظم رهبری را جست‌‏وجو و دنبال کنند. 

نماینده تهران، افزود: دعوت شدگان به این اجلاس، روحانیون برجسته استان تهران، نمایندگان مجلس و افراد صاحب نفوذ سیاسی در کشور هستند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


شهادت ۵ مامور ناجا در آذربایجان‌غربی

چهارشنبه 86 خرداد 30 ساعت 12:0 صبح

پیکر پاک و مطهر دو تن از شهدای نیروی انتظامی شهرستان ماکو در میان حزن و اندوه مردم این شهرستان تشییع شد.

به گزارش ایسنا،، استوار دوم شهید "رسول علی نژاد" و استوار دوم شهید "بایرام اسد پور" جمعی هنگ مرزی شهرستان ماکو دو روز قبل توسط اشرار مسلح در منطقه بورالان ماکو به فیض شهادت نائل آمدند.

مردم شهرستان ماکو در مراسم تشییع با شکوه این شهدا با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خواستار برخورد قاطع با اشرار شدند.

همچنین دو نفر از ماموران نیروی انتظامی در محورهای فرعی جاده مهاباد به سردشت در درگیری با افراد ناشناس به شهادت رسیدند.

در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مامورین نیروی انتظامی آذربایجان غربی در حال انجام عملیات در محورهای فرعی جاده مهاباد به سردشت بودند که افراد ناشناس به سوی ماموران تیراندازی کرده و دونفر به نام‌های گروهبان یکم "سعید باقری" و گروهبان یکم "حبیب چراغی" را به شهادت رساندند. همچنین دو نفر از سربازان وظیفه نیروی انتظامی نیز در این درگیری مجروح شده‌اند.

مسوول مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی این درگیری را تایید و اعلام کرد تحقیقات برای شناسایی عاملان درگیری و افراد ناشناس ادامه دارد.

در شهرستان پیرانشهر نیز پیکر گروهبان‌یکم شهید "حمید تقی‌پور" از کارکنان هنگ مرزی این شهرستان که بر اثر برخورد با تله انفجاری اشرار به شهادت رسیده بود، با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان به سمت زادگاهش، نقده تشیع شد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


حمله به مقبره نایب خاص امام زمان در عراق

سه شنبه 86 خرداد 29 ساعت 8:28 عصر

انفجار در کنار مسجد خلانی بغداد دهها کشته و زخمی برجای گذاشته و بخشی از این مسجد را ویران کرده است، همزمان، در درگیری بین نیروهای پلیس و شبه نظامیان شیعه در جنوب عراق نیز چندین نفر کشته شده اند.

به گزارش بی بی سی، حدود ساعت دو بعدازظهر به وقت محلی انفجار خودروی بمبگذاری شده ای در کنار مسجد خلانی که در میدانی به همین نام در محله قدیمی سنک واقع است بیش از چهل کشته و دهها زخمی برجای نهاد و بخشی از مسجد را ویران کرد.

این مسجد، مقبره محمد بن عثمان عمری، معروف به خلانی است که شیعیان او را به عنوان دومین نایب و پیام آور امام دوازدهم در زمان غیبت صغری به شمار می آورند، یعنی دوره 69 ساله ای که امام دوازدهم از نظرها پنهان بود اما از طریق نایبانش پیامهای خود را به پیروانش می رساند.

این مقبره برای شیعیان بغداد اهمیت زیادی دارد و امام جماعت آن، سید محمد حیدری، از روحانیون بانفوذ شیعه به شمار می رود.

هنوز آمار رسمی از تعداد زخمیهای انفجار در کنار این آرامگاه انتشار نیافته اما برخی گزارش‌ها از زخمی شدن بیش از یکصد نفر حکایت دارد.

شدت انفجار به حدی بود که صدای آن در بسیاری از نقاط پایتخت عراق شنیده شد و دود غلیظی آسمان محلات مرکزی شهر را فرا گرفت.

یکی از شاهدان عینی گفته است که لحظاتی پس از وقوع انفجار، صدای رگبار گلوله در نزدیکی این محل شنیده شد اما دلیل تیراندازی معلوم نشده است.

بمبگذاری تنها دو روز پس از لغو مقررات منع رفت و آمد در پایتخت عراق صورت گرفت.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دیدار برخی اعضای شورای تهران با رفسنجانی

سه شنبه 86 خرداد 29 ساعت 3:0 عصر

جمعی از اعضای شورای شهر تهران با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

محمد علی نجفی ، خسرو دانشجو ، معصومه ابتکار و هادی ساعی عصر دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کردند .
یک عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با تائید این خبر، موضوع گفتگو ها را مسائل شورای شهرتهران و فعالیت های این شورا عنوان کرد .

وی از توضیح بیشتر در خصوص این دیدار خود داری کرد و گفت ، قرار نیست از محتوای این دیدار خبری منتشر شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به دولت نهم و مجلس هفتم پیشنهاد کرد تا ظرفیت‌های خود را در پذیرش انتقاد بالا ببرند تا امور به نفع نظام پیش رود.

دکتر محمد خوش‌چهره در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر این‌که باید بعضی از دغدغه‌های افرادی که تحت عنوان اقتصاددانان هستند پذیرفته شود به نامه 57 اقتصاددان کشور و ابراز نگرانی آن‌ها از وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بدور از تحلیل شخصیت افراد و انگیزه‌های سیاسی آن‌ها، باید دغدغه افرادی که تحت عنوان اقتصاددان هستند را پذیرفت، چراکه تأکید بر واقعیات دارند.

وی با بیان این‌که انگیزه‌ سیاسی و یا چهره‌ سیاسی افراد نباید برای نظام اجرایی کشور ضعف تلقی شود، گفت: زمانی‌ که عده‌ای نقاط ضعف را بیان می‌کنند، باید از نظرات و ظرفیت‌های آن‌ها استفاده شود.

نماینده‌ مردم تهران در خانه ملت با تأکید بر این‌که دولت باید دغدغه افراد را به عنوان نقطه قوت مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: باید راه‌حل‌های مناسبی برای حل مشکلات اندیشیده شود نه این‌که در ابتدا برخورد حذفی صورت گیرد،‌ چراکه این اقدام با آموزه‌های دینی ما مغایرت دارد.

وی با اشاره به این فرمایشات امام علی(ع) که می‌فرمایند نگاه کنید چه می‌گویند نه این‌که چه کسی می‌گوید، گفت: اگر حرفی حق و منطقی باشد باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: این‌که ببینیم چه کسی می‌گوید و در عین‌حال حرف او را نپذیریم، نوعی عدم استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی است که ممکن است در موضع انتقاد باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نامه 10 اقتصاددان و انتقاد آن‌ها به عصر جهانی شدن در زمان دولت خاتمی، یادآور شد: خوشبختانه علی‌رغم ایراداتی که به تصمیمات دولت آقای خاتمی وارد بود، ظرفیت خوب وی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: آقای خاتمی با این مضمون که انتقادات این افراد دلسوزانه است، دولت را موظف کرد تا نظر ما را مدنظر داشته باشد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مدیر عامل پرسپولیس کاشانی شد

سه شنبه 86 خرداد 29 ساعت 11:0 صبح

حبیب کاشانی با کسب بیشترین آراء هیات مدیره به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه پرسپولیس انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ساعاتی پیش با برگزاری نشست هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، حبیب کاشانی به عنوان مدیر عامل جدید تیم تهرانی انتخاب شد.
کاشانی در این رای گیری بیشترین آراء را به خود اختصاص داد تا به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تهران کارش را آغاز کند.

بنا بر تصمیم نهایی، کاشانی موظف است که طی 10 روز آینده برنامه های اجرایی باشگاه را برای تصویب تقدیم هیات مدیره کند.
محمد حسن انصاریفرد، مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس بود که در روز بیست خرداد ماه سال جاری از سمتش در تیم تهرانی استعفا کرد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


"سید محمد خاتمی" گفت: سخنان و خطبه‌های حضرت زهرا (س) در دوران کوتاه عمر پربرکتشان، متضمن مجموعه‌ای از معارف بلند اسلامی، انسانی و فکری است.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، رییس مرکز بین‌المللی گفتگوی تمدن‌ها در آیین گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در موزه ملی قرآن کریم افزود: در خطبه‌های این بانوی بزرگوار اسلام نکات بلند و عمیقی در حوزه‌های دینی، فلسفی، عرفانی، انسانی، تاریخی و اجتماعی وجود دارد.

وی با اشاره به خطبه معروف آن حضرت در مسجد مدینه اظهار داشت: این خطبه به گفته بزرگان و ادب شناسان عرب یکی از آثار بی‌نظیر ادبی و از شاهکارهای بزرگ ادبیات عرب است.

خاتمی با تاکید براین که این خطبه حضرت زهرا(س) از آثار مهم و برجسته ادبیات عرب است، تصریح کرد: سخنان و خطبه‌های دخت گرامی پیامبراسلام (ص) از نظر زیبایی، لطافت، استحکام و اثربخشی در ردیف خطبه‌های امیرمومنان علی(ع) است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در این خطبه دقیق‌ترین تحلیل را از وضعیت اجتماعی و سیاسی روز جامعه بیان می‌کند و ایشان در این خطبه مانند یک معلم و مرشد بزرگ به مردم نسبت به شرایط موجود هشدار می‌دهند.

رییس بنیاد بین‌المللی باران گفت: یکی از محورهای اصلی این خطبه نقد سیاست حاکمیت آن دوران است و به رغم این که در آن مجلس بزرگان و حاکمان زمان حضور داشتند حضرت زهرا(س) به شیوه‌ای خاص گلایه‌ها و انتقادهایی را خطاب به مردم بیان می‌کنند.

خاتمی بابیان این که حضرت زهرا(س)از شرایط پیش آمده پس‌از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام ناراضی است، در این خطبه خطاب به مردم بیان می‌کند که; "شما امانت داران دین هستید" و گلایه‌ها و نارضایتی خویش را این گونه از اوضاع موجود به شکلی ظریف طرح می‌کنند.

وی با بیان این که روی سخن حضرت زهرا(س) در این خطبه با مردم است، اظهار داشت: خطابه ایشان به مردم، حکایت از اصالت انسان در دیدگاه الهی دارد.

خاتمی افزود:ایشان در تحلیل‌های خود از اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه به طور مستقیم با مردم به‌عنوان عامل اصلی جامعه صحبت می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید شخصیت وجودی و آسمانی حضرت زهرا(س) که از عالم دیگر بهره گرفته است را به خوبی برای مردم به ویژه در شرایط کنونی تبیین کرد.

خاتمی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات امروز بشر ناشی از غرور و خودمحوری است و ترور ، خشونت و جنگ و درگیری‌های امروز بشر نیز از همین غرور، خودبینی و خودمحوری سرچشمه می‌گیرد.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) و شخصیت وجودی ایشان به انسان می‌آموزد که چگونه با این غرور و خود محوری مقابله و مبارزه کنیم.

خاتمی با بیان این که فاطمه (س) میراث باارزش پیامبر اسلام (ص) است، افزود: عظمت شخصیتی حضرت زهرا(س) دراین است که ایشان به عنوان یک معیار بزرگ در اسلام شناخته می‌شوند.

وی در سخنان خود همچنین با تسلیت ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی ، این شخصیت بزرگوار را از پایه‌های اصلی حوزه علمیه قم ذکر کردند.

این مراسم با برگزاری نماز جماعت و نوحه سرایی برای حضرت زهرا(س) پایان یافت .


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


روزی که فرق علی شکافت

سه شنبه 86 خرداد 29 ساعت 6:0 صبح

آمده بود به خانه ... رنجور از روزگار ریا و رنگ به رنگی.
آمده بود دلخسته از عهد خیانت و خودخواهی و البته خجل از روی همسر بیمارش.
دوان دوان هم آمده بود.
از مسجد تا خانه گلی‌اش را یکسره دویده بود.
فرزند مظلوم و ارشدش، بدحالی مادرشان را به او ابلاغ کرده بود.

در مسیر کوتاه مسجد تا منزل، سردار مظفر خیبر و خندق ـ که نامش لرزه بر تن سرداران و جنگاوران بزرگ عرب می‌انداخت ـ را گودال‌های کوچکِ کوچه‌های مدینه چند بار به زمین زده بود! از هول آن خبر و هراس آنچه باید به تماشا می‌نشست.

شاید علی(ع) در تمام مسیر، به یاد روزی بود که رسول مهربان خدا (ص) دست لطیف زهرا(س) را در دست او نهاده بود و به قول امروزی‌ها فرموده بود: «علی جان، جان تو و جان فاطمه».

به شادابی و نشاط فاطمه در آن روز باشکوه می‌اندیشید و به چهره تکیده و رنجورش وقتی که با او در بستر برای آمدن به مسجد وداعی موقت گفته بود.

به خانه رسید ... چه خانه‌ای؟ چه سرایی؟
بوستان بی سرو و صنوبر با بیابان و کویر چه تفاوتی دارد؟
و خانه علی بی فاطمه کجا به خانه شباهت دارد؟
فاطمه در بستر افتاده است.

همو که پدر معصومش(ص) که عصاره همه خوبی‌های عالم بود در باره او گفته بود، «فاطمه فرشته‌ای انسان‌نما است. هر وقت به بوی بهشت مشتاق می‌شوم او را می‌بویم» همو که رسول خدا با صدای بلند درباره‌اش گفته بود: «فاطمه پاره تن من است ... هر کس او را بیازارد، خدا را آزرده است و هر کس او راضی کند، خدایش را خشنود کرده است» ... .

سفارش‌های آخرین فاطمه، چون تیر‌های سه‌شعبه بر سینه پردرد علی(ع) می‌نشیند وقتی که از او می‌خواهد تن نحیفش را شبانه غسل و کفن کنند و به خاک بسپرند، وقتی که وصیت می‌کند ظلم‌کنندگان بر او و شویش، حق شرکت در تشییع او را ندارند، وقتی که ملتمسانه از او می‌خواهد که پیکرش را در تابوتی بگذارند که نامحرمی حتّی بعد از شهادت هم آن را نبیند ... .

در شگفتم از تاریخ که شهادت علی(ع) را در بیست‌ویکم رمضان ثبت کرده است در حالی که هر کس از عشق لایزال علی به همسرش آگاه است، می‌داند که علی(ع) در شب شهادت همسر باوفایش دنیا را ترک کرده بود! و پیش از آن‌که ضربت تیغ زهراندود «ابن‌ملجم مرادی» با فرق قرآن ناطق علی(ع) استخاره کند، شمشیر غربت زهرا «شق ّ القمر» کرده بود.

علی همه هستی‌اش را کفن کرد. حسن(ع) و حسین(ع) و زینب(س) مادر را رها نمی‌کنند. خود را بر جسم تکیده مادر انداخته‌اند و زندگی را بی او نمی‌خواهند.

نمی‌دانم شاید هم به علم امامت می‌دانند که شهادت او سر آغازی بر سلسله بیدادی است که بر آل‌الله(ع) خواهد رفت.

دست‌های فاطمه به حرکت درمی‌آید و حسنین و زینب در آمیزه غلیظی از بهت و اندوه خود را دوباره در چمبره گرم دست‌های مادر می‌بینند!

خدایا این زن کیست که هر گاه بخواهد قالب تهی می‌کند و هر وقت اراده کند که به تخته بند تن خاکی‌اش برگردد کسی از ملائکه خدا جسارت منع او را ندارد؟ ...

خانه علی امشب خاموش است.

سو سوی نوری اگر هست، شمعی است افروخته در شام غریبان فاطمه(س) و گرداگردش، به قول فرزند زهرای اطهر، خمینی بزرگ(ره)، «زبدگان اولاد آدم» جمعند.

کار علی از امروز گریه‌های بی‌صدا بر مزار خاموش زهراست.
کودکانش که به خواب می‌رفتند، علی آرام و بی صدا شمعی در دست بر مزار فاطمه می‌رفت و تا پیش از طلوع آفتاب بر مزارش می‌نشست، چه کسی می‌داند شاید علی(ع) درددل‌هایش را که در هنگام حیات فاطمه(س) با او بازگو نمی‌کرد (همچنان که زهرا(س) پهلوی شکسته‌اش را از او تا دم واپسین پنهان کرده بود) اکنون بی‌پروا با او در میان می‌گذاشت تا تاریخ هم از تشخیص این‌که کدام یک از دیگری مظلوم‌ترند، متحیّر و مردّد باقی بماند.

در تاریک و روشن صبح علی بر‌می‌خاست و می‌گفت: فاطمه جان شبی دیگر هم بی تو گذشت ... خدایا از دریای بی‌نهایت عشق علی(ع) به فاطمه(س) و وفای فاطمه(س) به علی(ع) و از کرامت علی(ع) در چشم زهرا(س) و حرمت فاطمه(س) نزد علی(ع) رشحه‌ای و قطره‌ای بر زندگی شیعیان علی(ع) ببخش.
آمین یا رب العالمین.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >